DA geweest, Tess aan de anti biotica.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

DA geweest, Tess aan de anti biotica.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 20:40

Het hoesten van Tess hield niet op dus de DA gebeld. Ik me rot gefietst want ik was om 14.20 uit en moest om 15.00 uur thuis zijn voor de DA Clown. Thuis aangekomen was hij er al dus had mijn moeder maar alvast het verhaal verteld. Eerst ging ie Tess bekijken, maar ze zag er niet echt ziek uit. Toen met de stethoscoop (dat ding heet toch zo, of schrijf ik het nou verkeerd?) luisteren. Toen drukte hij op haar luchtpijp en maakte ze een vreemd roggelend geluid en kwam er wat gras uit haar mond. Volgens de DA heeft ze een luchtweg infectie. Ze heeft een injectie gehad en krijgt ze een anti biotica kuur en mag ze tot de kuur is afgelopen (start morgenavond) geen werk verrichten, alleen een beetje stappen. Dus als alles goed gaat mag ik volgende week zondag weer proberen te draven Lachen.

natasja
Berichten: 237
Geregistreerd: 01-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 21:42

mijn vorige pony had het ook, maar alle kuren hielpen niet en kwamen steeds terug! hopelijk bij jou pony niet!!!!!!
wat voor kuur heb je gekregen van de dierenarts dan, sputolisin poeder? (als ik het goed schrijf)zit in een zwarte pot met een oranje/witte etiket
heel veel beterschap aan je pony!

groetjes

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 21:45

Heel veel beterschap voor je paardje.
En nu maar hopen dat de kuur aanslaat OK dan!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23430
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 23:26

natasja schreef:
mijn vorige pony had het ook, maar alle kuren hielpen niet en kwamen steeds terug! hopelijk bij jou pony niet!!!!!!
wat voor kuur heb je gekregen van de dierenarts dan, sputolisin poeder? (als ik het goed schrijf)zit in een zwarte pot met een oranje/witte etiket
heel veel beterschap aan je pony!

groetjes


Sputolysin is GEEN antibiotica hoor.
Dit is een middel wat het slijm losmaakt, Katinka heeft hier heel lang opgestaan maar het is dus beslist geen antibiotica, net als Ventipulmin, vroeger had je Ventipulmin+TMPS hier zat Trimethosulfmix bij en dit is wel een antibioticum maar Ventipulmin+TMPS wordt ook niet meer verkocht alleen zonder TMPS (Trimethosulfmix)