het is zo moeilijk om een bijrijdster te vinden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Machie

Berichten: 16010
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 16:44

ik heb sinds kort ook een verzorgster. 1 advertentie geplaatst op marktplaats, en binnen 24 uur zeker 80 reacties Bloos!
Ach, overal is het verschillend dat blijkt zo maar weer!

Reen
Berichten: 352
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 16:54

Omgeving Tilburg kan ik ook maar niks vinden.
Of het is veel te ver of ik ben te jong.

Roosch

Berichten: 36681
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 19:26

PinokkiO schreef:
Omgeving Tilburg kan ik ook maar niks vinden.
Of het is veel te ver of ik ben te jong.


Hoe oud ben je dan?

Ididit
Berichten: 1463
Geregistreerd: 09-01-04
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 13:15

pffff..... zo te horen heb ik ook mazzel gehad dat mijn paardjes uit de lucht kwamen vallen... want via mijn buurmeisje kwam ik bij haar op stal bij Bruno, en toen ik op een toevallige dag Bruno deed kwam My Way aanwaaien! Lovers en nu doe ik regelmatig paarjes op stal als mensen niet kunnen, dus ik heb het druk... maar daar heb ik ook flink geduld voor moeten hebben!

corina18
Berichten: 832
Geregistreerd: 05-06-04
Woonplaats: glane overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 21:30

zoek ook iemand maar meestal klagen ze dat het te ver is of blijken ze helemaal niet te kunnen rijden en woon toch ook in de buurt van enschede

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 21:40

In mijn vorige woonplaats Veenendaal stonden er bij wijze van spreken iedere week wel een paar meiden die vroegen of ze ajb een pony/paard mochten verzorgen, ik heb in die tijd zelfs 2 verzorgsters gehad, echt super de luxe dus en was er erg blij mee.

Nu woon ik bijna 2 jaar in Kesteren een gehucht, waar bijna iedereen zelf een paard/pony heeft en dus geen verzorgsters te vinden, echt nergens.
Zo af en toe zie ik een advt. staan op marktplaats van kinderen uit Rhenen, maar die zijn 12/13 jaar daar ben ik niet naar op zoek.

Nu heb ik sinds kort een verzorgter gevonden.... Halleluhja, voor onze shets, want niet iedereen wil shets verzorgen tegenwoordig, het liefste een kwpn-er dress gefokt aub.. hmm waar zijn die echte paardengekken van vroeger gebleven?,...ergens ver weg vermoed ik in ieder geval niet bij mij in de buurt, op een enkeling na dan he.

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 09:37

Waarom hebben jullie een bijrijder?

Ik kan me dat zo moeilijk voorstellen.. misschien ben ik te egoistisch, maar ik wil graag alleen op Iris rijden en wil liever niet dat iemand anders er ook op rijdt. Ik vind het ook niet eerlijk om iemand alleen je paard te laten verzorgen.. Jij de pleziertjes en iemand anders de lasten.. Ik doe het het liefste alletwee zelf..

SpetterMacho
Berichten: 592
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 11:26

ga manege 's langs hang briefjes op heb ik ook gedaan. heb nu goede bijrijdster en is erg lief voor mn paard... en geen pennymeisje weet wel wat wat ze kan doen en wat ze niet kan doen .. had eerst 2 pennymeisjes en poetste mn verkochte jaarling 5 sec en gingen weg dus die heb ik gezegt dat ze niet meer hoefde te komen er komt meer bij kijken bij een paard heb ik gezegt en hun antwoord was geen tijd :S

KC

Berichten: 917
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Abcoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 11:43

ik heb er ook zo moeite mee, ik heb een bijrijdster en daar ben ik super blij mee OK dan! maar voor mijn andre paadren zoek ik ook nog iemand, ze staan in zeewolde en ik heb soms het gevoel er bestaan alleen maar mensen met paarden maar geen paardenmensen meer Huilen , wat er op mijn advertentie afkwam was iet normaal zo gek, niets tegen manege ruiters of beginners heb er een geschickt paard voor maar ik heb de gekste dingen mee gemaakt met mensen die wilden bijrijden en zelf met mesen waar ik van dacht nou eindelijk iemand die normaal doet en blijkt achteraf ook niet helemaal snugger te zijn Boos! Huilen .
mijn andrere bijrijdster vindt me te makkelijk - te lief Schijnheilig - misschien dat ik de mensen te veel het eigen paard idee laat hebben Verward of zo geen idee zij kan er mee omgaan en ik zie mijn paard en haar samen groeien en verbeteren in de omgang en met rijden geweldig Vingers aflikken Lovers kan ik van genieten weet ik tenminste dat hij het naar zijn zin heb als ik er niet ben....
dus als je iemand weet, met verandwordingsgevoel, die beetje netjes kan rijden, van paarden houd, les wil hebben... en aub geen pennymeisje is, heb ik div. passende paarden op alle niveaus die graag wat extra aandacht en beweging willen hebben. heb ik ook eens een dagje vrij Haha!

lucky_sterre

Berichten: 94
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 20:45

heey in oegstgeest (zuid-holland) (vlakbij leiden Tong uitsteken)
is ook geen verzorgpony te vinden nu ben ik blij dat ik er 1 heb gevonden via marktplaats maar is wel een half uur fietsen!! maar het zijn hele lieve paarden en het is verder wel te doen Haha! *LOL*

Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 20:47

Indeed.. Ik heb een paard ter verzorging aangeboden.. Onmogelijk om iemand boven de 18 jaar met eigen vervoer te vinden!!

Mijn paard staat op een plaats waar je NIET met de bus kunt komen.. Vandaar deze eis Haha!

Corine
Berichten: 525
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Willemstad, Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 21:43

Tallie1979 schreef:
Indeed.. Ik heb een paard ter verzorging aangeboden.. Onmogelijk om iemand boven de 18 jaar met eigen vervoer te vinden!!

Mijn paard staat op een plaats waar je NIET met de bus kunt komen.. Vandaar deze eis Haha!


Geloof dat ik hier de uitzondering op de regel ben.
Kom uit R'dam en heb op zaterdag advertentie gezet, heb nu al tussen de 10 en 15!! reacties!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 22:56

Ik zie het wel vaak voorkomen dat mensen een bijrijder met ervaring zoeken, maar vervolgens weinig uit handen durven te geven. Bijvoorbeeld een heel vast schema hebben, waarvan niet vanaf geweken mag worden of de bijrijder alleen op de opvullingsdagen tussen de trainingsdagen door laten komen. Op die manier jaag je de bijrijders met ervaring ook wel een beetje weg IMO.

Pingel

Berichten: 59
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 23:04

Ben al een paar maanden aan het zoeken naar een leuk paardje in de omgeving en heb inmiddels al heel wat keren gereageerd. Meestal loopt het mis om de prijs die er gevraagd wordt of idd vanwege de vaste dagen en tijden die je dan MOET komen. Maar we blijven vol hoop doorzoeken!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 23:06

Ik heb geen probleem met vaste dagen en tijden, maar wel als de eigenaar wil dat op dag 1 z'n paard gelongeerd wordt, dag 2 een conditietraining wordt gedaan en dag 3 ermee gewandeld wordt. Daar nemen ze dan maar lekker iemand voor in dienst. Tong uitsteken

Pingel

Berichten: 59
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 23:08

Ik ben bij iemand geweest die in eerste instantie heel vrij was. Op de dagen dat ik mocht ( lees: moest) komen mocht ik er alles mee doen......behalve..... en ..... en.... en dan wel de stal uitmesten, paard in de wei, 's avond terug en paard weer op stal en dan toch nog een behoorlijk bedrag vragen waar ik verder met niemand over mocht praten. Vreemd toch?

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 00:17

ja dat vind ik idd erg vreemd Verward

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 09:52

KC, jammer dat je zo ver uit de buurt woont Knipoog
Ik denk dat voor veel bijrijders, vooral de jongeren, het vervoer een probleem is en daarnaast de kosten. Een kleine bijdrage van zo'n 25 euro per maand gaat nog, maar als je daarnaast ook nog leskosten en eventuele wedstrijdkosten hebt... Dan is het al snel niet meer te doen voor velen...

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 16:55

ik woon zelf in amsterdam en wil ook erg graag een bijrijdpaard,maar nergens wat leuks te vinden in mijn buurt(amsterdam is groot)

Irismacho

Berichten: 7264
Geregistreerd: 16-08-04
Woonplaats: Amersfoort (Nieuwland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 22:31

ik wil wel met mijn vriendin voor meer info stuur naar irishil@zonnet.nl p.s. ik woon in nieuwland

Leelo

Berichten: 200
Geregistreerd: 16-08-04
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 23:31

Is het echt zo lastig een leuke bijrijder te vinden? Ik ben net vandaag op zoek gegaan en hoop een een leuk iemand. Tis een beetje te druk met 5 paardjes. (whoops) Ik zoek een lichtgewichtje (max. 55 kilo) uit Oss en omgeving. Het gaat om een IJslandse merrie, die in Berghem staat. Nog tips waar ik een advertentietje kan plaatsen?

_mistique_

Berichten: 2968
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 14:47

hier in den haag is het ook hartstikke moeilijk.
in omg van den haag zijn wel paardjes maar iedereen wil 18 + of zelfs 20+ Boos! Huilen
dus er zijn opzich genoeg paarden maar niet als je 15 bent Huilen
als iemand nog iemand weet die in de omg van den haag een bijrijdster/verzorgster zoekt Schijnheilig wil diegene mij aub een pbtje sturen? *LOL*
alvast bedankt Haha! (ik heb namelijk al overal advertenties geplaatst marktplaats,marktman,marktplein,kapaza enz. enz.)

GROETJES,
marielle Haha! Schijnheilig Bloos *LOL* Knipoog

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 18:46

Ik heb echt geluk gehad, heb redelijk snel een bijrijdpaard gevonden, waarmee ik heel gelukkig, heel flexibel allemaal! Maar lastig als het niet zo gemakkelijk gaat (van beide kanten)

@ Leelo: zet hier een oproepje, op marktplaats en bij maneges in de buurt.

Ik heb toen ik nog een eigen pony had ook een tijdje een bijrijdster gehad (uit de manege). Maar daarvoor heb ik aan de intstructrice gevraagd of zij iemand wist en uitgelegd dat ik niet jan en alleman op mn pony wilde hebben. Zij kunnen beter zien of iemand er geschikt voor is!

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 15:29

Wij (de eigenaresse en ik - de eeuwige bijrijdster-) zijn al sinds juni op zoek, maar er is niets te vinden. Ja, meisjes van 12 met 8 jaar poetservaring en wilde hengsten, maar die zoeken we niet, omdat Maus heel braaf en rustig is Haha!.
Het is echt terror hier in de buurt.. als je reageert op een ad. van iemand die een bijrijdpaard zoekt is een haflinger niet goed genoeg, echt bizar! Nu hebben we eindelijk (lijkt het) iemand gevonden... ze komt vanavond en ik hoop zo erg dat het wat is!

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 15:34

Ook hier... drama!
Ik heb het geluk dat er bij ons op stal een leuke bijrijdster rond liep voor een ander paard, maar dat die combinatie absoluut niet klikte.
Vanaf komende week gaat ze het met Novia proberen, en deze meid is echt TOP!
Dus ik ben blij.....!!!!!!!!!!