het is zo moeilijk om een bijrijdster te vinden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mandyy

Berichten: 30492
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 12:49

nouh.. ik zoek jusit een bijrijdpaard in Amersfoort... Lachen en word gek omdat ik die niet kan vinden

buzybee
Berichten: 4
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 17:38

rossebol schreef:
Ik word er echt gek van op marktplaats staat het echt bomvol met mensen die een paard zoeken om bij te rijden maar niet hier in Amersfoort echt erg! Er zijn wel mensen maarja dat zijn allemaal van die pennykindjes en daar zit ik niet echt op te wachten. Hebben jullie hier ook last van?


En dat terwijl er hier iemand al 2 jaar een verzorgpaard zoekt in de buurt van amersfoort..hoe raaar!!!!!!!!!!!!!!

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 17:45

Ik zoek ook al een tijdje iemand om mee bij een handelaar te komen rijden... helemaal NIEMAND, ja of ze zijn te jong, of ze kunnen er achteraf gezien ineens niet tegen als paarden verkocht worden (tja wat heb je bij een handelaar..)
Maar ja we zoeken vrolijk verder Tong uitsteken

Succes iig nog! Lachen

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 17:57

nou hier in de buurt is ook niets qua paarden te vinden...er zijn hier zat mensen die een bijrijdpaard zoeken, maar die paarden zijn bijna niet te vinden...alles zit een tijdje hiervanaf, vandaar ook dat ik alleen maar bijrijdpaarden heb gehad die minstens 6 km hier vandaan stonden Scheve mond ik heb het geluk dat ik nu een bijrijdpaard heb gevonden

maar het is wel raar, toen ik een bijrijdpaard zocht via marktplaats stonden er verscheidene berichtjes op van mensen ook uit de buurt die ook een bijrijdpaard zochten, en nou zoekt mijn vriendin een bijrijdster, en is er niemand te vinden Verward

buzybee
Berichten: 4
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 18:10

rossebol schreef:
Ik word er echt gek van op marktplaats staat het echt bomvol met mensen die een paard zoeken om bij te rijden maar niet hier in Amersfoort echt erg! Er zijn wel mensen maarja dat zijn allemaal van die pennykindjes en daar zit ik niet echt op te wachten. Hebben jullie hier ook last van?



Jammer dat je niet even aan mij hebt gedacht maar ik zal dan wel niet goed genoeg zijn geweest voor je

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 18:42

buzybee"]
[quote="rossebol schreef:
Ik word er echt gek van op marktplaats staat het echt bomvol met mensen die een paard zoeken om bij te rijden maar niet hier in Amersfoort echt erg! Er zijn wel mensen maarja dat zijn allemaal van die pennykindjes en daar zit ik niet echt op te wachten. Hebben jullie hier ook last van?



Jammer dat je niet even aan mij hebt gedacht maar ik zal dan wel niet goed genoeg zijn geweest voor je
[/quote]

je zit dan ook net op bokt, weet niet of zij je kent Verward

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 20:19

ha ik dacht dat ik te oud was (33) maar elina vond dat gelukkig geen probleem, en het gaat prima met ons 4 (elina, 2 paarden en ik) Maar ik heb ook lang gezocht hoor, het is er heus, heb maar gedult.

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 21:10

Hier in LWD is het juist dat ik geen bijrijpaardje kan vinden Boos! Maarja heb nu iets op het oog, maar dat is dan ook maar voor korte tijd Huilen

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 22:08

ik heb er net iemand gevonden maar verder in Roosendaal is er ook niet echt die willen komen rijden

buzybee
Berichten: 4
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 17:36

MoonChloe schreef:
je zit dan ook net op bokt, weet niet of zij je kent Verward



ja wel hoor, in het echt wel Lachen

Saphia89

Berichten: 579
Geregistreerd: 14-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 19:50

In Alkmaar en omg. is ook geen verzorgpaard te vinden.En als er eentje is..moet je weer 18 jaar of ouder zijn (volgensmij heeft rijervaring niks met je leeftijd te maken maar oke) of je moet goud geld gaan betalen..

kootjuh
Berichten: 32
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 22:58

in Den Haag is ook echt nergen een bijrijdpaard te vind!! veel schrijven erbij boven de 18, maar ik zelf vind dat gel*l het gaat niet om je leeftijd maar het aantal rijervaring die je hebt en hoe je zelf bent tegen over het paard!!

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 23:34

Ik ben ook een tijd op zoek geweest naar een bijrijdpaard.
Maar aangezien ik er wel wat eisen bij stelde moest ik ook een tijdje zoeken.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 12:51

Het is best moeilijk om een geschikte bijrijdster te vinden als je paard of pony niet een makkelijke is.
Andrew was best braaf en het meisje dat hem verzorgt kon er leuk onder begeleiding mee buitenritjes maken en zelf in de bak wat rondrijden, maar nadat hij een hele poos kreupel is geweest en nu weer redelijk opgeknapt is hij erg lastig geworden. Op de terugweg wordt hij erg druk, ook als ik er naast loop. Ik zelf rijd nu vooral in de wei of samen met stalgenootjes buiten. Maar het meisje kan nu niet meer alleen rijden omdat de bak te zwaar is en hij in de grote wei nogal vervelend kan zijn...
Ik vind het erg jammer, maar heb ook niet de tijd om er veel bij te zijn nu.

Mijn vorige verzorgster had meer ervaring en die kon zichzelf heel goed redden. Zij is de enige verzorgster die alle vrijheid had wat betreft buitenrijden, wedstrijdjes e.d. maar dat heeft ze ook langzaam opgebouwd en het vertrouwen gewonnen. Helaas kreeg zij een Fries aangeboden die ze voor haarzelf alleen had en die ook nog gezonder, leuker en liever/braver was dan mijn eigenwijze dominante heerschap Haha!

Kon haar geen ongelijk geven...
Hopen dat Andrew zich weer wat ontspannener gaat gedragen... Dan wordt het voor zijn verzorgster ook weer wat leuker! En voor mij ook!

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 13:08

het is hopeloos.. met bijrijdsters en bijrijdpaarden.
hier in barendrecht is het ook echt niet te doen..
veel bijrijdsters, en echt geen mensen die een bijrijdster zoeken!
ik heb nu dan piaffe (die op het moment in rhoon/poortugaal op de wei staat, en das ook haast niet te doen op de fiets) en daar ben ik heel blij mee! maar ik heb haast een jaar gezocht voordat wen met pipi op mijn pad kwamen!
bijrijdster zijn is lastig hoor Tong uitsteken
(kan niet wachten tot over 2 jaar.. dan heb ik een vast inkomen en kan ik eindelijk een eigen paardje financieren Tong uitsteken)

Sherry
Berichten: 50
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Capelle a/d Ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 17:34

rossebol schreef:
Ik word er echt gek van op marktplaats staat het echt bomvol met mensen die een paard zoeken om bij te rijden maar niet hier in Amersfoort echt erg! Er zijn wel mensen maarja dat zijn allemaal van die pennykindjes en daar zit ik niet echt op te wachten. Hebben jullie hier ook last van?


ik dacht eigenlijk dat het altijd moelijk is om een bijrijdpaard te vinden maar niet een bijrijder. er zijn heel veel mensen die een bijrijdpaard zoeken, ga maar naar marktplaats.nl en plaats een advertentie, jij krijgt zeker enkele reacties.

ben sinds een tijde op zoek naar een bijrijdpaard in Capelle a/d Ijssel en dat is moelijk zeg!

Eve_lien

Berichten: 12252
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 17:40

Hmm..
Genoeg bijrijdertjes hier hoor!
Op een manege leer je rijden op manege paardjes en die zijn gewoon gewend een beetje met iedereen rond te lopen.
Ik kan ook niet echt *goed* rijden, want van manegepaardjes leer je toch niet echt veel. Mensen met een eigen paard willen dan een bijrijder vinden, maar deze moet wel ervaring hebben..
Tsjaah ervaring moet toch ergens vandaan komen!?!? ...
Misschien moet je iedereen een kans geven, wie weet wat er nog uitkomt Knipoog

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 18:01

In grote steden wonen veel mensen, en daar zijn weinig paarden, en hier op het "platteland"zijn paarden zat, maar niet zoveel liefhebbers, degene die graag willen rijden hebben vaak wel een eigen paard of allang een verzorgpaard, en er staan hier genoeg paarden te "nixen"

Eve_lien

Berichten: 12252
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 18:52

Tsjaah... Omgeving Den Haag.. daar moet je echt geeen bijrijdpaardje zoeken.. Lachen

Roosch

Berichten: 36681
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 20:15

zucht...hier is het juist omgekeerd Huilen

Suel

Berichten: 547
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 08:33

Ook ik zit met dat probleem. Heb een aantal verzorgsters (met weinig ervaring!!!) gehad nu, maar ik heb een paard die daar hevig misbruik van maakt. Elke keer als ik dan weer kwam kon ik een dagoorlog gaan voeren. Zowel aan de hand was hij dan strontvervelend (bijten, trekken etc) als met rijden (niet nageeflijk, niet aan het been etc)was hij dan niet te genieten. Ik heb dus echt... en ik spreekuit ervaring... een ruiter met ervaring nodig.

Een paard hoeft er van mij niet beter op te worden, maar hij moet er zeker niet SLECHTER Boos! van worden. Want dat is niet leuk als je na een weekeindje weg eerst je paard weer alle slechte dingen moet afleren....

Tja, ik heb de hoop inmiddels opgegeven

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 10:52

IN zeeland is het echt erg!
Ik had een advententie gezet dat ik in zeeland een verogpaard zocht wat denk je de volgende dag al een mail!
Nu verzorg ik de paarden daar nog en mijn eigen paardje staat er bij gestald! Haha!

Roosch

Berichten: 36681
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 11:00

Jee!!!! IK vind dus echt geen verzorgpaard, alhoewel ik met mijn vorige verzorgpony's het geluk had dat ze hier om de hoek stonden. (Ik had ze gekregen via het nichtje van mijn beste vriendin Pling) Maar op de manege staan ik schat, 100 paarden (?) en niemand zoekt momenteel een verzorgster/leaser Boos!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 15:30

Ksnapt het niet.........ben zelf bijrijder geweest (en nu weer) en heb bijrijders gezocht, maar is toch nooit een probleem hoor. Genoeg paarden te rijden en genoeg mensen die iets te verzorgen zoeken....

lovesfjords
Berichten: 101
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 16:34

In Apeldoorn zijn ook geen verzorgpaardjes te vinden hoor..of je moet 10 km gaan fietsen of je moet 18 zijn maarjah..