Wat zou jij doen?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Wat zou jij doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-04 11:08

-Als er iemand naar je toe kwam met een intressant bod op je paard?

Graag ook de reden van je antwoord neerzetten...

(ach ja je hebt van de momenten dan vraag je je weleens iets af..)



Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-04 11:12

Zal maar zelf eerst antwoorden..
Als het bod juist is dan denk ik er wel over...
Op dit ogenblik weet ik niet echt wat ik aan Woes hebt..
Ik zou graag gewoon meer naar buiten willen maarja alleen is dat moeilijk, ook wil ik gewoon een paar keer in de week wat dressuurmatig rijden...maar daar heeft hij geen intresse voor..
Dus ja dat zou mijn reden (o.i.d) wel zijn...
(zie verder [PP] Zit in een dip.... )
Laatst bijgewerkt door Woestein op 02-06-04 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 11:15

buddy gaat niet weg,
al doen ze nog zo een goed bod.
Ik heb nog veel te veel wat ik allemaal wil doen met hem...

Maar stel dat we een beetje "uit elkaar" groeien, dan hangt het wel van het bod en het thuis af.

Dag lieve mama...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 11:17

las ze echt veel voor Luck zouden bieden en hem een goed tehuis geven zou ik er echt heel hard over nadenken.. Maar ik wil nog zoveel met hem doen en leren..

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 12:11

Omdat ik nu geen eigen paard heb, is het voor mij nogal makkelijk om te antwoorden, maar eerlijk gezegd als het echt een heel goed bod is dan gaat bij mij elk paard weg (mits het naar een goed tehuis is natuurlijk!)
Niet dat ik mijn paard zie als handelswaar, maar ik denk dat als het puntje bij paaltje komt ik toch voor het geld zou kiezen. Nou ben ik nogal materialistisch aangelegd, dat scheelt. En ik hecht me anders aan paarden dan de meeste mensen die ik ken. Ik heb er altijd weinig moeite mee als een paard verkocht wordt, of het nu mijn paard is of een bijrijdpaard. Dat is altijd al zo geweest. Dan stonden er meisjes te huilen op de manege omdat er een pony weg ging, maar ik voelde dat nooit zo. Het scheelt waarschijnlijk wel als je je paard al heel lang hebt, echt jaren en jaren, dan is het toch meer een onderdeel van de familie geworden. Maar zo heb ik dat nog nooit gehad, dus dat kan ik niet echt zeggen.

xtvax

Berichten: 674
Geregistreerd: 20-12-02
Woonplaats: vlakbij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 12:16

ik heb dat ook gehad, maar heb het niet gedaan. Nu is dat paard niet meer geschikt voor de sport. Ik heb het toen niet gedaan omdat ik dat paard zelf had aangereden en net in de sport uitbracht, ik wilde plezier beleven van het werk dat erin had gezeten. Achteraf misschien stom, maar toch heb ik er geen spijt van, ik heb een bepaalde band met dit paard. Bij een andere had ik misschien ook anders gehandeld!

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 12:20

voor beide paarden heel simpel:
NEE!
Ik heb Evita al meer dan 5 jaar en voor geen geld van de wereld dat ik mn beste meisje verkoop. Prima is er nog niet zo lang maar het heeft lang geduurt voordat we een paard vonden waarbij het zo goed klikt, misschien dat er later bij haar wel dingen te boven komen die niet zo goed liggen en dat ik het overweeg, maar op dit moment niet Lachen

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 12:22

Ik heb geen eigen paard...maar ik stel die vraag nu op één van me verzorgpony's.

Als iemand een bod zou doen op Odin zou ik het écht niet doen. Gewoon omdat het zo goed gaat samen. En onze band is best wel goed nu, dus ik zou het niet over me hart verkrijgen om haar dan weg te doen Lachen

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 12:32

Strikkie erom en veel geluk ermee Lachen
Maar dan moet het wel een interessant bod zijn...
Enige die niet weg gaat is mijn oude ruin van 29, maar daar komt ook nooit een interessant bod op Tong uitsteken

Tassie78

Berichten: 881
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 13:48

mij andwoord is nee ik heb namelijk al een leuk bod gehad maar als ik haar wegdoe waar vind ik nog zo,n paard als deze Haha! voor mij is dit een toppertje zo superbraaf

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 14:01

zou het niet doen

The journey of a thousand miles begins with a single step.

Monday

Berichten: 1276
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: @ Home

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 14:40

Mijn antwoord is NEEEE...
Hester gaat (totale rampen daargelaten) echt nooit meer weg. Het is echt een super leerpaard, af en toe zalig eigenwijs, en daarbij is ze al 15 jaar. Ze heeft afgezien van een paar maanden bij een fokker die haar wegens overcompleet toch weer heeft verkocht (maar daar beetje van baalt volgens mij Nagelbijten / Gniffelen ) haar hele leven bij dezelfde eigenaar gestaan. Bij mij mag ze oud worden en als het meezit nog een veulentje produceren.

cobiie

Berichten: 7278
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 15:18

Als het een idioot hoog bod is: strik erom en weg ermee. Maar bij een normaal bod nee.

[o]

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 15:37

Ligt eraan hoe interessant hoog. Dan moet het wel een écht goed aanbod zijn waar ik een nóg veel beter paard mee van zou kunnen kopen. Wat dus interessanter zou zijn voor de sport dan Treasure. Heb het al eens gedaan namelijk. Paard ingeruild, dus dan zou het nu ook kunnen.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 16:13

Als er iemand zou komen met een heel hoog bod...Maar dan ook echt een heel hoog bod en die Xena een beter tehuis als dat ik kan biedt,met mogelijkheid van terugkopen en bezoeken..Dan wel.
Aangezien er wel niemand zal komen met zo een asociaal hoog bod,blijft ze lekker bij mij! Voor hopelijk nog heel wat jaren Knipoog

rossebol

Berichten: 3764
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 16:39

hmm ja ik weet het niet ligt eraan wat beter is voor je pony of paard mijn oude pony rosco liep bij mij niet elke dag voor de kar hoogstens 1 keer in de week omdat ik gewoon te weinig tijd had toen kreeg ik een heel goed bod van iemand die hem bij huis zou zetten dus heb ik hem verkocht omdat het leuker voor hem was het is wel heel moeilijk hoor. Maar shadow wil ik echt niet kwijt

Mama van Sem 31-07-2007 en Jessey 24-04-2012

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 16:44

ik heb daar verder geen grip op, mn paard staat op mn vaders naam, omdat ze toch best veel waard is en mn ouders niet wilden dat ik haar ooit eenz zou kunnen verkopen bijv als ik in ernstige geldnood zou zitten ofzo...
Maar toen ik haar net had (nog geen 2 weken) kwam het eerste bod al binnen en zo ging dat door, het eerste jaar waren het er al 7 geloof ik... en daar zaten hele goede dingen bij, maar gelukkig net niet genoeg, al was het een stuk meer dan ze ons had gekost...

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 16:50

Ik zou nooit, mijn paard weg doen, als ik hem al zo lang heb, alleen maar voor een goed bedrag. HEt is een ander verhaal als je er geen tijd meer voor hebt of zin. Maarja je maakt ook een band aet zon beestje toch

Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 16:51

Voor geen goud! zal ik me maatje wegdoen!

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 20:00

Al bieden ze 10 miljoen, mijn Nicootje blijft bij mij tot hij zijn laatste adem uitblaast... Lovers

:D M2 + 8 :D

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 20:07

ik heb geen eigen paard, maar weet het niet.

ik ken mensen die hadden echt een heel eg goed, mooi paard, super dekhengst, goede veulens, Z dressuur, enz. hebben ze dus ook een erg hoog bod op gekregen. dat hebben ze geweigerd. een paar weken later kreeg het beest koliek, is een aantal keer geopereerd, en is nu van een superpaard een zielig vogeltje geworden. dan denk je wel wat anders....

En wie rijdt daar op zijn paard door de prairie?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48201
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 20:10

ik zou het niet doen... sterker nog... ik heb het niet gedaan....

3 jaar terug... ik had Banjer een half jaartje en nog kon ik niks met haar... iedereen kon haar rijden, behalve ik zelf... ik was bang... uiteindelijk heeft ze te koop gestaan en is verkocht geweest... ze boden toen 3000 gulden... dag voor de klinische keuring heb ik de koop afgeblazen... ik kon het niet over mijn hart verkrijgen.. ik hield veel te veel van haar om haar kwijt te raken! (er was nog geen handgeld gegeven of wat dan ook)

Jaartje terug is er 2500 geboden op Banjer... en ook dat bod heb ik vriendelijk afgeslagen... Haha!

kimmie261

Berichten: 19192
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 12:50

tja, alles is te koop he zeggen ze dan....maar dan wel voor veel geld,en een goed huis!!!maar ja..er zal wel geen staatslot winnaar bij mij voor de deur staan...

_Rijkie_
Berichten: 3431
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Verwegiestan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 12:53

Ja, als ik een leuk bod voor mn paard krijg en als ik zeker weet dat ze een goed tehuis krijgt gaat ze morgen nog weg.

♥...Er is altijd wel iemand voor wie je de hele wereld bent...

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 12:56

Ik denk dat dat ligt aan de situatie. Ik heb zelf geen paard, maar ik kan me voorstellen als wanneer je denkt dat het toch niet zo super klikt tussen jou en je paard dat je daar zeker wel over na denkt.

Verder ook hoelang je hem al hebt, wat zijn mogelijkheden zijn etc. etc.
Over nadenken kan nooit kwaad...

Stel ik zou een paard al jaren hebben, ben met hem opgegroeit en we doen alles samen, 1 woord: nee.

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ravie2013 en 34 bezoekers