Wat zou jij doen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 14:10

In mijn situatie nu moet er wel zo belachelijk veel geboden worden wil ik er over na gaan denken. Ik ga er van uit dat er gewoon nooit zo'n bedrag geboden word, want dat is (voor een pony als Dennis) gewoon echt VEEL te veel (voor de markt dan).
Hij gaat in principe dus niet weg.

Ik wil wel pony's gaan fokken. De veulens die er komen zijn in principe te koop voor een goed te huis en een goed bod. Anders blijven ze(als ik het me financieel kan premiteren) gewoon lekker staan.

Lady_Promiss

Berichten: 712
Geregistreerd: 01-08-03
Woonplaats: Havelterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 14:20

ik vind ook dat het aan de situatie ligt , als het super goed gaat en de band is heel hecht met mijn paard zou ik hem er niet voor weg doen.

Maar idd als het niet zo klikt zou ik er over nadenken

janine23
Berichten: 144
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 14:49

Ik zou mijn Wesly voor geen goud weg doen!! Maar die heb ik ook al vanaf zijn 10e mnd, en hij is nu 8!!! Ik heb hem zien opgroeien, en (een poging gedaan) hem opgevoed! Nee ik zou hem niet meer kwijt willen.
Maar Goldy heb ik iets langer dan een jaar, is nu 2 jaar. Als ze voor haar geld zouden bieden, en ze zou het goed krijgen dan zou ik het wel doen.

Jokky

Berichten: 916
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 15:16

Nee ik doe d'r echt niet weg... Ik vind d'r veel te lief en ze loopt veel te mooi Haha! Ga d'r nog uitbrengen op wedstrijden en misschien later nog een veulentje met d'r....

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 15:35

eef weg doen? ik zou niet kunnen... echt niet!! maar mijn ouders hebben ook belooft haar te houden tot het uiterste... Zo'n paard als eef kom je echt nooit meer tegen, zo braaf! Ik heb welles iemand gehad die zijn paard verkocht omdat ie mijn paard (graag) wou kopen... maar had nog niet geboden(krege het paard toch niet Haha! )

littleroosie

Berichten: 6062
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 15:35

Ik heb Laica nu alweer 2 jaar en we hebben heel veel mee gemaakt.
Maar toch, als ze genoeg bieden mogen ze haar nog dezelfde dag meenemen. Ik ben zelf gek van andalusiërs en wil d'r ook dolgraag 1. En Laica zou bij een ander baasje net zo gelukkig zijn, dus wie ben ik om dan nee te zeggen?

Kiekeboe1981

Berichten: 70
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Boer'n gehucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 15:43

Ik zou verkopen...als het niet echt (meer) klikt, en er kwam een goed bod, dan ging ie weg...
Heb dat zelf al eens meegemaakt (ben momenteel eigen-paard-loos), en dat was een hele goede beslissing achteraf!

malo
Berichten: 39
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 16:05

voor geen goud gaat mijn paard weg.Ik heb al zoveel met haar meegemaakt en heb er echt voor moeten knokken om haar vertrouwen te winnen.Ik zou zelfs zo ver gaan dat als ze chronisch kreupel zou raken en ik haar niet meer zou kunnen rijden, dat ik haar tot haar dood toe lekker in de wei laat staan en mijn stalgeld gewoon lekker door zou betalen voor haar

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 16:08

als ik zeker weet dat mirk een écht, écht, écht goed tehuis zal krijgen, zal ik het misschien wel doen... Hij is al wat op leeftijd, maar aan de andere kant, zo'n super paard als Mirk krijg ik nooit weer Scheve mond

Nu zeg ik het wel zo stoer, maar als het erop aankomt, doe ik het toch niet

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 16:14

ALs ik een paard had zou het toch afhangen van wat ze bieden. Ik zou hem dan niet zomaar wegdoen, maar als ze zoveel gaan bieden dat ik en een superpaard terug kan kopen en nog wat over houdt. Dan denk ik dat ie (mits goed tehuis) er toch uit gaat.

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 16:52

Als iemand nu een superhoog bod zou doen op Licor, dan zal ik er zeker over nadenken. Ik ben daar anders in geworden als vroeger...
Van dat geld zou ik dan weer een jonkie kopen.

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 19:03

he, idra ,dan heb nog wel een leuk hengstje staan.... Haha!

kan jij bij mij je geld kwijt...hihihi..

nee hoor, een paard eet overal, en is veel minder aan zijn mensje gehecht als het mensje aan het paard ,dus, kom maar met al het geld.... Haha!

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 08:56

NEEEE!!!
Ik heb nu mijn droompaard gevonden, dus waarom zou je die weer wegdoen? Dit paard is meer waard dan hoeveel geld dan ook, een paard met zo een karakter vind je gewoon echt nooooit meer
Als er iemand zou komen met het voorstel over een eventueel veulen van haar, dan zou ik er wel over na kunnen denken, mits ik weet dat dat veulen later een goed tehuis krijgt OK dan!

Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-04 13:46

Ik heb het wel gehad met mijn vorige..
Had haar net een paar maanden..
En ja toen kreeg ik een leuk aanbod..
De eigenaar van de manege wilde haar wel ruilen tegenover een prachtige Hanoveraan, ruin vos 1.70, 4 jaar, want hij dacht niet dat Mistral het juiste paard voor me was.. en met Boris zou ik nog wel verder kunnen komen..
Maarja ikke eigewijs..
Want na alle rotte reacties van de andere op mijn dravertje (die ik weer daarvoor had) was ik zoooo gelukkig met mijn Raspaard...achteraf had Andre wel gelijk..we zijn nooit een combinatie geweest..
Heb haar dan ook verkocht uiteindelijk na lang wikken en wegen, mijn rug werd er toen ook niet beter op..
En ja dan Woestein nu...
Ben aan de ene kant gek op het beesie... heb hem al zolang.. kijk hem nu eigenlijk wel volwassen, want dat puberale gedrag...
En hij weet precies wat te doen bij mij..
Maar aan de andere kant..
Hij is mijn 3e paardje.. en ik denk dat je wel iets makkelijker wordt (als het ook wel in je aard zit) om afstand te nemen van het dier.. maar als ik ook weer nagaat hoe vaak ik nog aan Indy en toch ook wel Mistral denk.. ik weet het niet..
Ja voor een miljoen doe ik het zo.
Dan maar wat traantjes..

Iemand zei ooit tegen mij: "er zijn zoveel paarden op de wereld...er zullen altijd wel lieve paarden blijven bestaan.."

Eva_
Berichten: 6698
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 13:49

Zou Ik Echt Nooit Doen
This Wel Je Maatje Hoor Lovers

Zusje
Berichten: 857
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 14:04

Ja hoor! Als ik een goed bod krijg gaat hij gewoon verhuizen! Klinkt hard maar waar HEb ook vriendinnen die het absoluut niet doen

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 14:46

Nee, Joris is mijn moaatje, heb hem zelf opgefokt en opgevoed tot wat hij nu is, een superbeest! Dus waarom weg doen? Vind er nooit meer zo een

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 23:23

ik kreeg ook een heel mooi bod, meer dan het dubbele van wat we aan haar hebben betaald, ik zei natuurlijk nee. maar achteraf gezien was het misschien slim geweest om het wel te doen Scheve mond

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 23:59

Echt een interesant bod, wil ik er wel over na denken.
Maarja, wat ik interesant vind, vinden andere een fantasie prijs, dus ik denk niet dat ik snel voor die keuze kom.
Ik heb op Tos vaak zat een bod gehad, en altijd lachend afgewezen, maar uiteindelijk hem toch te koop gezet.
Met Mabel heb ik dan wel veel meer een band, maar die kan ik vast ook wel opbouwen met een jong talentje Knipoog

Cindyt
Berichten: 245
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Omgeving Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 08:05

Mijn paard gaat echt nooit weg!!!!!!!!!!!!!!!
Ze is mijn maatje. En je weet nooit helemaal zeker of ze wel echt een goed tehuis krijgen....

Effy

Berichten: 1280
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 11:49

Als het geen ondermaats bod is is m'n paard wat mij betreft zo weg. Hard? Ja.

Maar dat komt omdat ik dit paard in de eerste plaats nooit echt heb gewild. Probleem is echter dat mijn ouders en zusje er ook gebruik van maakten/maken. Paard moest dus geschikt zijn voor iedereen. Ten tijde van aankoop was ik 15, 16 jaar. Ik heb toen nog op de vraag 'zullen we die kopen?' nee geantwoord, maar ik denk niet dat mijn antwoord serieus overkwam. Daarna heb ik het niet meer tegen mijn ouders durven zeggen want ja, misschien was dit wel m'n enige kans nog een paard te krijgen. Dom gedacht natuurlijk, want we hadden immers m'n oude paard weg gedaan om een nieuwe met wat meer potentie voor de sport aan te schaffen en dat betekent natuurlijk niet dat het eerste paard dat je tegen komt gelijk gekocht moet worden.

Toen dacht ik daar niet aan en na een week op proef was het paard van ons. Ik heb een jaar met haar lopen worstelen en vechten, daarna ging het aanzienlijk veel beter. Winstpunten stromen nog steeds binnen, maar als ik gewoon met haar in de bak rijd, word ik d'r heel vaak spuugzat. Het heeft nooit echt geklikt tussen mij en mijn paard en dat zal het misschien ook wel nooit doen. Ik heb leren omgaan met mijn paard en doe m'n best haar zo eerlijk en zo lief mogelijk te behandelen. Maar ik weet zeker dat iemand die op slag verliefd op haar is haar meer kan bieden dan ik. Het is gewoon niet mijn droompaard. Ik heb zelfs verzorgpaarden gehad waar ik meer van hield dan van mijn eigen paard.

Waarom verkopen we haar niet alsnog zal je je wel afvragen.
Ten eerste omdat mijn vader de eigenaar is, hij betaalt alles. Ten tweede omdat zij nu al ruim 3 jaar in ons bezit is en mijn ouders in tegenstelling tot mij, hebben wel een band met haar en vinden haar wel het liefste paard van de wereld. Ten derde heeft ze het afgelopen jaar medisch behoorlijk wat gemankeerd, is haar afstamming onbekend, is ze al 11 jaar oud en loopt ze pas L2. Springen mag volgend jaar pas weer. Weinig kans dat we daar een behoorlijke prijs voor krijgen dus, zodat we eventueel een nieuw paard zouden kunnen kopen.

Het is voor mij dus niet optimaal, maar zoals het spreekwoord luidt: 'je moet roeien met de riemen die je hebt'. Enne, excuses voor het lange verhaal Knipoog

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 13:22

Evita absoluut niet.
ik ken/verzorg haar al vanaf mijn 11e (6 jaar dus) en ik heb al heel wat met haar meegemaakt in de tijd dat ik haar heb. Verder is het gewoon (in mijn ogen Knipoog ) een heel bijzonder paard, ze is niet altijd even makkelijk en knuffelig, maar ze heeft gewoon een goudeerlijk karakter.. zo'n paard vind ik nooit meer.

niet dat ik denk dat iemand ooit nog een heel hoog bedrag zal bieden op haar, zo veel is ze namelijk "in geld" niet waard gezien haar leeftijd, stokmaat, medische problemen en bouw.

Met een ander paard zou ik er denk ik wel over nadenken, als het echt een goed bod is!

ijsje
Berichten: 503
Geregistreerd: 18-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 13:42

ik zou mijn paardje niet zo maar kunnen verkopen,hij hoort bij mijn fam.
of hij moet verkocht worden ,maar daar moet ik niet over na denken ik zou helemaal gek worden ,net alsof je je kind verkoopt

Dees

Berichten: 18917
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 22:56

Vraag is bij mij enigszins actueel; ik heb een twenter gekocht die plotseling wel heel mooi aan het worden is. Hij was al knap, maar nu wordt hij echt gezien...
ik vraag me wel af wat ik ga doen zou men mij het dubbele van de aankoop bieden... ik weet nog niet wat ik zou doen. Denk dat ik eht afsla. Ik wil hem namelijk wel heel erg graag hebben....

Zelfde geld voor mijn zelfgefokte enter. Wat zou ik doen als iemand er serieus geld voor zou bieden? Ook dat weet ik niet...

Beide staan niet bij mij thuis. Op afstand verkoopt het makkelijker dan van huis uit. Als ik ze thuis heb, gaan ze waarschijnlijk nog minder snel weg....

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 17:00

Voor mij ook heel simpel: NEE!
Ik heb hem een goed half jaar geleden te koop gehad en er waren mensen die hem voor € 4.500,- wilden kopen maar dat heb ik later ook afgeblazen kon het gewoon niet over mijn hart verkrijgen om mijn ventje weg te doen. En daar ben ik nog elke dag blij om!!!

Mijn fries weet ik zo niet... Daar heb ik nog niks mee. Mijn vader zou haar denk ik niet verkopen omdat hij haar kado heeft gekregen van een goede vriend....