leuke uitspraken van instructeurs..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 00:37

Die keer dat ik met Kojack het hele erf heb gezien was ook wel briljant.

Ko moest travers aanleren maar vond het buitenbeen niet zo leuk dus daar begon hij tegen te slaan. Op een gegeven moment pakt mijn trainer een longeerzweep uit de binnenbak en mept hem naar voor iedere keer dat ie dat deed. Ko pakte het bit tussen zijn kiezen en denderde de buitenbak uit (wij hebben daar geen omheining omheen Haha!)

Maar ik moest gewoon doorgaan met proberen de achterhand naar links te zetten en hij rende er gewoon achteraan ~~}> ~~}> heeft me een rondje om de stal gejaagd en toen weer de buitenbak in. (waar ik inmiddels bijna naast mijn paard lag van de slappe lach Haha!)

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 00:48

gijsenkim schreef:
hmmmm, denk dat Ineke2 en sily er ook nog wel een paar weten over mij.....

maar het meest moet ik in mezelf lachen als ik braaf zeg tegen de ruiter Haha! Haha! Haha!


En verder heeft Kim altijd een hele grote mond...alleen in galop komt die iets minder tot zijn recht Haha!

Kim: brabbel brabbel brabbel
Ik: wat?
Kim: Brabbel brabbel brabbel.....

Ok..ik vanuit galop naar stap, stap haar kant op, wat zei je nou?
Kim: dat je in die galop een volte moest maken...waarom ga je nou stappen?

En ze is ook weleens weggelopen, na 10 minuten kwam ze terug om te vragen of ik nu ging luisteren als ze weer in het midden van de bak ging staan Haha!

Oja:
Kim: ontspannen zitten
Ik: ik ben ontspannen
Kim: ja maar ik waarschuw alvast

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 00:48

Van mijn oude manege-instructeur toen ik net een paar maanden leste:

Hij: "Speel je piano???"

Ik (trots Tong uitsteken ): "Ja!"

Hij: "Nou, speel dan 'es wat op dat paard!"

Ik meteen pianohandjes afgeleerd Bloos Haha!

Paar jaar later:

Hij: "Je zit er niet op als Anky, maar je krijgt ze wèl allemaal aan het lopen!"

Bedoelde hij echt als een compliment, maar ik ben toch maar op mijn houding gaan letten Lachen

gijsenkim schreef:
maar het meest moet ik in mezelf lachen als ik braaf zeg tegen de ruiter


Zeg ik ook perongeluk tegen automobilisten in A'dam als ze uitparkeren terwijl ik zoekende ben Haha!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 00:54

Kim: waar zit je hand?
Ik: nou......hier...op de verkeerde plaats Bloos! Haha!

Heel in het begin hebben we hem echt erg gehad:

Je gaat nu schoudervoor rijden....dus met je binnenhand duw je hem naar buiten, je vangt hem op met je buitenbeen, en vraagt stelling met je buitenhand.....
Kihimmm...ik snap ut nie meer.....dan loopt ze toch tegen de bakrand aan?
Overnieuw met je binnenhand, eh rechterhand...buitenhand, om je eh....laten we maar gewoon een volte gaan rijden Haha!

Kan Kim de schuld geven als Par schoudervoor niet meer doet...dier is gewoon getraumatiseert Haha!

Ooooooooooooooooooooo ja....opbellen en op het moment dat ze de telefoon opneemt meteen te horen krijgen sorry sorry vergeten ik kom er nu aan Tong uitsteken

Ondanks dat ze afentoe een warhoofd is zijn we wel blij met Kim hoor

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 01:45

jessy"]

[quote="gijsenkim schreef:
maar het meest moet ik in mezelf lachen als ik braaf zeg tegen de ruiter


Zeg ik ook perongeluk tegen automobilisten in A'dam als ze uitparkeren terwijl ik zoekende ben Haha!
[/quote]

Oh ik ben ook zo'n type die heerlijk tegen het vriendje praat alsof het een paard is in de auto
op het moment dat we moeten afremmen, maar ik vind het wel wat meer mogen roep ik hooooooo of ho ho. Haha!

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 08:26

hahahaha. ik kan ook ff geen uitspraak ineens bedenken. komt nog

FrontC

Berichten: 4969
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 08:26

holly"]
[quote="jessy"]

[quote="gijsenkim schreef:
maar het meest moet ik in mezelf lachen als ik braaf zeg tegen de ruiter


Zeg ik ook perongeluk tegen automobilisten in A'dam als ze uitparkeren terwijl ik zoekende ben Haha!
[/quote]

Oh ik ben ook zo'n type die heerlijk tegen het vriendje praat alsof het een paard is in de auto
op het moment dat we moeten afremmen, maar ik vind het wel wat meer mogen roep ik hooooooo of ho ho. Haha!
[/quote]

nou dat heb ik met honden Haha! 'Hoooo!' 'Halt!' 'draf!' en allemaal zulke dingen Tong uitsteken

Ik had ook een instructeur die had het altijd over 'geef hem een lel met de zweep!' en toen ik geen zweep meeer had: 'geef hem een lel met je benen!'

Samantha_

Berichten: 10807
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 09:20

Riant schreef:
Ik vind het een goede tip !! Misja...kijken of ik dat ook een keer kan flikken, moet ik wel hopen dat niet een van mijn stalgenoten dit voor donderdag leest....

Hahahhaha sorry ik heb t al gelezen. Haha!
Probeer t maar bij Louise.

rossebol

Berichten: 3764
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 09:38

ach ik denk dat iedereen wel eens van die opmerkingen maakt als je les aan het geven bent. ik doe het zelf geloof ik ook : TIETEN naar voren! wil je gaan zwemmen dat je er zo op zit als een eend? gaan we piano spelen? rechte rug je zit niet op een ligstoel!

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 09:55

Als instructrice zijnde gebruik ik vaak deze termen:
Ik zeg meestal bij mensen die te weinig been geven: 'geef 'm een doodschop'!

'Als je doorgaat met hem zo te kriebelen in zijn buik, rolt 'ie straks nog over de grond van het lachen'.

Bij een 20 x 60 m buitenbak: 'jongens, harder kan ik toch écht niet schreeuwen hoor; ik schreeuw mijn longen mijn lijf uit en word er zelf al doof van; je zóu natuurlijk ook gewoon een beetje kunnen opletten'!

'Ah, wat een scheetje hè? Ik zíe gewoon dat hij enorm zijn best doet, maar hij begrijpt je nog niet zo, jullie communicatie moet nog iets verbeteren'. (Dan zijn ze tenminste even trots op hun paard/pony.)

'Hij moet niet zeiken, ze hoeven maar 1 uurtje per dag voor ons te werken, ik moet 9 uur per dag werken én dan ook nog eens op mijn paarden'! Dan mogen ze dus best wel eens doen wat je redelijkerwijs van ze verlangt hoor!

'én, (naam leerling), zijn z'n oren schoon?' (Als betreffende leerling weer eens voorover zit en in dezelfde situatie: niet op zijn hals gaan liggen, daar wordt 'ie niet veel beter van hoor!

'Doe je beugels maar een gaatje langer, ik kan de bloemkolen onder je billen doorschieten'!

'Handen laag! Anders trek je zijn kiezen er via zijn oren weer uit!

'Die houding neem je maar aan als je op de wc zit, niet op je paard'.

'Jaaaaaa!!! Dat bedoel ik. Jongens, moeten jullie ... eens zien zitten, het is alsof ik naar Anky herself zit te kijken'! (Echt als compliment bedoeld, worden ze soms best wel trots van en gaan ze júist weer even 'mooi' zitten).

Hihihi, wat een vaktermen gebruik ik toch hè? Nee hoor, dit zeg ik niet altijd, alleen in voorkomende gevallen en ter 'ontspanning'.
En dan natuurlijk de gebruikelijke termen als pianohandjes, etc.

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 10:08

Ooit heeft een intsructeur tegen mij gezegd: "je zit in het zijspan.", omdat ik scheef zat in de zijgangen.
Dit is een term geworden die er bij mij ingebakken zit en als ik zelf train, let ik altijd goed op of ik niet in het zijspan zit.

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 10:11

Jasmijn schreef:
Ooit heeft een intsructeur tegen mij gezegd: "je zit in het zijspan.", omdat ik scheef zat in de zijgangen.
Dit is een term geworden die er bij mij ingebakken zit en als ik zelf train, let ik altijd goed op of ik niet in het zijspan zit.


Oh ja, daarop zeg ik altijd: 'Je gaat weer motor-met-zijspan de bochten door, récht boven je paard blijven dus' (en dan vertel ik er wel bij welke kant ze op 'hangen')

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 10:44

Dit zijn m'n instrutrice laatst (heeft overginds niks met het rijden te maken): "en...hoeveel maanden is ze nu" Je kan wel raden waar dat over ging Schijnheilig

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 11:45

Vaste opmerking (overbekend):
"krantje erbij?" (oftewel handen bij elkaar!!)

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 11:51

grappig topic!
somme opmerkingen zijn echt briljant Haha!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 11:55

Buigen op de volte. Jamaica buigt wel met haar hoofd, maar niet met haar lijf...
Instructrice: Maak er eens een banaantje van! Tong uitsteken

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 11:58

Wat ik nog wel eens wil zeggen............

Als jij later kinderen heb en deze luisteren niet naar je........ wat doe je dan??????

Juist en waarom mag hij dan niet luisteren!!!

Of als ik de moeder van Ineke2 lesgeef.......... als Ineke niet luisterd krijgt ze toch ook op haar sodemieter. Haha! Haha! Haha! Meestal gevolgd door een lachsalvo van Ineke Haha!

snepje1

Berichten: 444
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Losser

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 12:09

Een oude instructeur (niet zo'n leuke man maar wel veel van geleerd ) zij altijd bij een overang ipv marus heel hard ARRRRRRES.
En als we dan naar het halthouden gingen zei hij altijd;
pink, sluiten, staan Rolleyes .
De humor hiervan is, dat als ik nu tegen iemand, die van hem les heeft gehad, zeg, "pink sluiten staan", diegene precies weet over wie ik het heb *LOL* .

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 12:10

KellyenXena schreef:
Euuh..2 Jaar geleden ongeveer...Of ik steenpuisten op mijn kont had..Omdat ik niet echt bleef zitten tijdens het galopperen Schijnheilig


haha zoiets heb ik ook van mijn instructrice gehoord.
ze zei tegen een van haar leerlingen: wél gaan zitten tijdens het galloperen. komt die leerling naar haar toestappen en fluistert: "joh, dat doet zon pijn, ik heb net sex gehad".
haha toen mocht ze de rest van de les in de verlichte zit galloperen Knipoog

Verder nog uitspraken van mijn instructrice

"voel je het? nu zit je op een echte banaan Tong uitsteken"
"Jullie moeten thuis meer gaan bekkenkantelen en dansen tijdens het tandepoetsen"
"ga maar een k3 liedje zingen"(tegen 2 meisjes van 11)
"zeg, heb je een banaan in je kont ofzo?"
"kijk je paard wordt pissig, nu doe je het goed"
"je cola vliegt alle kanten op" (we moeten de handen houden alsof we 2 glazen cola vasthouden)
"nu zit je er als een echte anky op"
"je moet gaan lichtrijden alsof je zwanger bent van een drieling"
"zet die handrem er eens af!"
instructrice doet voor hoe je de verlichte zit doet en mee naar voren gaat
ik "dus eigenlijk moet ik gewoon gaan grasmaaien Lachen"
jaaaaa dat bedoel ik! (hahah)
verder kan ik zo ff niks bedenken....
Laatst bijgewerkt door missnynke op 02-06-04 12:29, in het totaal 3 keer bewerkt

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 12:13

missnynke schreef:

haha zoiets heb ik ook van mijn instructrice gehoord.
ze zei tegen een van haar leerlingen: wél gaan zitten tijdens het galloperen. komt die leerling naar haar toestappen en fluistert: "joh, dat doet zon pijn, ik heb net sex gehad".
haha toen mocht ze de rest van de les in de verlichte zit galloperen Knipoog

.


hahah
das echt erg Haha!
je zou het maar moeten opbiechten Bloos!

snepje1

Berichten: 444
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Losser

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 12:17

Schiet me ineens te binnen dat een instructrice op de manege altijd aan de beginnertjes (die nog niet konden lichtrijden) vroeg;

Instructrice; heb je vandaag melk gedronken?
Kindje; Jaha.
Instructrice; nou dan heb je nu een milkshake in je buik Haha! .

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 12:20

snepje1 schreef:
Een oude instructeur (niet zo'n leuke man maar wel veel van geleerd ) zij altijd bij een overang ipv marus heel hard ARRRRRRES.
En als we dan naar het halthouden gingen zei hij altijd;
pink, sluiten, staan Rolleyes .
De humor hiervan is, dat als ik nu tegen iemand, die van hem les heeft gehad, zeg, "pink sluiten staan", diegene precies weet over wie ik het heb *LOL* .


Jaaah, Frans!!! Haha! Goh, wat zei hij nou ook altijd weer als je een tik met de zweep moest geven Verward Pats of pets met het stokje Verward
Zijn beste opmerking vind ik nog altijd:"Als je het in de les niet eens bent met mijn commentaar dan kom je na de les maar klagen" Haha!
Ach, Loes, op zich was ie best wel aardig Tong uitsteken ware het niet dat hij mij altijd op Coco wilde hebben en ik Fikkie leuker vond Haha!

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-04 12:32

Ik heb over de houding van de handen ook wel eens tegen een oudere klant van me gezegt.. die haar armen tegen haar lijfplakte en de handen heel dicht voor zich hield : "wil je je breiwerkje vortaan thuis laten als je komt lessen"

later.. "leg die geitewollensokken nou es weg joh!"
nog later: "moet ik je al en nieuwe bol wol aan gooien of lukt het nog met die sjaal??!!"

en tijdens de manege lessen een keer tegen een meisje van een jaarof 7/8
"geef je pony nou eens een tik als hij weer zo lastig is.."

het meisje geeft een zeeeer bescheiden tikje dat praktisch niet voelbaar is..

ik "het is je kleine broertje niet meid .."
Meisje.."nee die sla ik meestal wel veel harder!!! maar mijn pony vind ik lief en mijn broertje vaak niet" Verward Bloos!

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 12:38

Riant schreef:
en tijdens de manege lessen een keer tegen een meisje van een jaarof 7/8
"geef je pony nou eens een tik als hij weer zo lastig is.."

het meisje geeft een zeeeer bescheiden tikje dat praktisch niet voelbaar is..

ik "het is je kleine broertje niet meid .."
Meisje.."nee die sla ik meestal wel veel harder!!! maar mijn pony vind ik lief en mijn broertje vaak niet" Verward Bloos!

*LOL* Dat zei ik vroeger ook vaak tegen mijn leskindjes als ze te bescheiden met de zweep waren!
"Doe maar net alsof het je kleine broertje of zusje is" en dan konden ze opeens wel een goede tik geven Haha!

petraaken

Berichten: 44205
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 12:55

Zep schreef:
Bij een paard dat niet zo fijn in de bovenlijn gebouwd was:

"He's like a banana the other way round" Haha!

Wij spreken engels, maar daar worden allerlei termen doorheen gemixt. Af en toe heeft ie echter zo'n bui en dan gaat ie overal de correcte engelse termen voor gebruiken. Ten eerste ken ik die lang niet altijd omdat je dat nooit gebruikt, ten tweede komen ze er niet in het engels maar in het Zwengels uit en dat levert dan de volgende dialoog op:

"Then in the warm-up do a little leg-gelding* for the outside leg"
[* Zweedse uitspraak op het Engelse woord leg-yielding = wijken]
"what???"
"leeeeeeg-gelding"
"what???????"
"LEG-GELDING!!!"
"What the hell do you want???"
Boos! "waiken!"
Boos! "Nou zeg dat dan!!"

Haha!



whahaha, dat is een goeie Zep.

Mijn instructeurs favoriet zin was toen hij mij begon les te geven ik denk nu zo'n 14 jaar geleden "Niet gaan waterskieën hé". Ik wist in het begin totaal niet wat hij wilde zeggen. Daarmee bedoelde hij niet gaan hangen aan de mond met je handen en je voeten niet vooruit steken. Haha!