wintec zadel-verandert nog?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

wintec zadel-verandert nog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-04 16:15

hoi,
ik heb sinds zaterdag een nieuw zadel voor mijn haflingermerrie. mijn vorige zadel (van de zadelmarkt) beviel heel goede maar lag toch wat dicht op de schoft(als ik erop zat konden er maar 2 vingers tussen.

Het nieuwe zadel is een wintec 500. mooi zadel, ligt beter rond de schoft, maar ik heb het idee dat het nog wat moet inrijden, het is nog erg stijf met aansingelen en het schuift bij het opstijgen.
Ook vind ik het niet echt lekker zitten, na een uur rijden heb ik last van mn kont door de harde zit, terwijl ik op mn oude zadel na een buitenrit van 3-4 uur nog nergesn last van had.
past zon zadel zich nog wat aan aan de vorm van het paard? of is dat alleen met leren zadels?


TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 16:21

ik had zelf ook inderdaad dat het nog erg stijf aanvoelde aan het begin. en die harde kont blijft zo. ik vond het zelfs wel fijn dat ze een harde zit hadden.

Teamspirit... Je bent een toppertje!

Delinda

Berichten: 1165
Geregistreerd: 28-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 16:48

Ik heb zelf een Wintec 2000, ook nieuw gekocht. In het begin schoof hij ook heel erg ondanks dat ie goed aangesingelt was, ik kon toen alleen opstappen als iemand het zadel tegenhield Bloos
Ook vond ik het idd erg stug aanvoelen, maar na ong. een half jaar is dat goedgekomen, ik kan nu makkelijker aansingelen en zonder hulp opstappen Haha!
Na verloop van tijd vormt het zadel zich wel enigzins naar je paardje, niet zo sterk als een leren natuurlijk maar mijn zadel ligt nu duidelijk steviger als in het begin, zal dus wel goedkomen Knipoog
Qua zitcomfort zijn (en blijven) ze idd wat hard, maar echt storend vind ik dat zelf niet (ben er inmiddels wel aan gewend Knipoog ).

Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 17:11

ik had ook een zeer gat idd nadat ik mijn wintec 500 had gekocht. Maar dat verdwijnt!!

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Genieten van mijn 2 prachtige dochters! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 18:15

Idd, dat verdwijnt nog hoor. Dat heb ik ook met mijn Wintec gehad maar die ligt nu als een huis.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 18:56

ik heb er nooit aan kunnen wennen dat het zo hard zit.......heb mijn Wintec omgeruild voor een Barefoot (boomloos zadel), dat zit stukken comfortabeler, zowel voor mijn paard als voor mij

wiljemijn

Berichten: 856
Geregistreerd: 25-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 20:11

ik vind helemaal niet dat hij hard zit, ik zit juist goddelijk, al van dag een. maar volgens mij is hij extra gevoerd ofzo, zit ondertussne in het zadel te porren en hij is idd helemaal niet hard!!! bij mij lag hij vanaf dag een goed, niet schuiven oid (ook splinter nieuw) er kan ook een andere boom in en ik zit toch vaak bomen te wisselen, hij bevalt me prima, kan er uren mee rijden Lachen

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 21:42

Ook een Wintec zadel (heb zelf de Pro Isabelle W.) moet door een zadelmaker aangepast worden aan je paard!
Mijn zadelmaker kwam langs met een berg zadels, waarvan ik degene gekozen heb die IK lekker vond zitten (de Wintec is trouwens mijn 2e zadel- heb eerst daar ook een Stubben gekocht) de zadelmaker past vervolgens elk gewenst merk aan, aan jouw paard, en niet andersom. Met alleen de juiste keuze van boom red je het niet-althans tenzij je geluk hebt en het gelijk goed ligt. Van verschuiven o.i.d heb ik nooit last gehad.

naomi_s
Berichten: 1354
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 21:23

ik zit juist heerlijk op mijn wintec 500, ondanks mijn weinige zitvlees. en ja de mijne schoof in het begin ook met opstijgen en staken de zweetbladen af etc...maar dat verdwijnt echt. ik heb de mijne nu een half jaar en het ligt nu vast en is mooi gevormd.

Sorro

Berichten: 1280
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 16:42

Ik heb juist een Wintec voor mijn zielige gevoelige kontje...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Benita, bente_sat, DDD3, desireeee_x, Exorcizamus, Hanjan, KaasSouffle_, LesleyAnne, nafkedemi, Patriesje, Ptl4ever, Rianneko, Syb_sem en 119 bezoekers