Pfffft..... paardenmarkt

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Pfffft..... paardenmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-04 15:52

Vandaag maar weer eens naar de paardenmarkt in Heenvliet geweest. We waren er niet zo heel erg vroeg, uurtje of 9. Bedoeling was er gewoon een leuk dagje van te maken en eventueel nog een leuke shet voor een vriendin van mij die ook mee was te vinden. Ze had een heel leuk tweespannetje, helaas is er daar pas eentje van overleden. Shetten genoeg, maar wat een prijzen vroegen ze ervoor zeg.....
De eerste die ons aansprak was een mooie tweejarige, merrietje, wildkleur bruin met aalstreep. Die vroeg er €400,- euro voor, en was niet echt van plan te zakken. Toen een mooie zwart bonte shet, merrie, drachtig, €900,- werd ervoor gevraagd! Scheve mond ook niet af te dingen, waarvoor sta je dan op de markt? Vosmerrietje en een vosruintje, beiden €375,-...... Overigens zaten er bij geen van deze pony's papieren.
Wel een hengstje met papieren gezien, onwijs leuk, en voor een redelijke prijs konden we hem meenemen, helaas was die toch iets aan de kleine kant.
Uiteindelijk dus maar zonder pony thuisgekomen.....

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 15:55

Daar was ik ook er stonden veel paarden die er wel redelijk uitzagen maar die echt niet konden lopen Sommige waren echt zielig en dan die veulens erbij Boos!

c_alsemgeest

Berichten: 20629
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 15:56

tsja ik hou zowiezo al niet echt van paardenmarkten... ok je ziet wel veel goeds maar vaak ook veel dingen die je absoluut niet wil zien

Fjorjon
Berichten: 199
Geregistreerd: 01-11-03
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 16:03

Ben ook geweest, er stond nog een gave fjordenruin bij ook. De wildkleur shet heb ik ook gezien echt een leuk beestje

Rafiki8

Berichten: 726
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 16:32

ik zat te kijken na die schimmel merrie 3500 euro goed papier
en hij liep niet eens goed met rechts voor en dat meisje maar vol houden hij loopt goed nou wat doe je dan op een markt met zo'n 'goed' paard.

Rafiki8

Berichten: 726
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 16:33

hebben jullie ook die palomino merrie van 3 gezien die goed is onder houden en die vos met stekkel manen??
die waren van ons.
en zijn goed terecht gekomen.

bizzylover
Berichten: 522
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 16:43

hey ik ben net naar de paardenmarkt geweest in heenvliet ik vond het maar triest 10 van die shetjes in een klein hokje ik wou ze egt meenemen maarja ouders he:S maar voor derest was het daar wel gezelleg en zekker die kermis

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 16:48

Ja, dat viel mij toen in hedel ook tegen. Iedereen sprak over een shetveulentje kopen voor 50 euro maar ze vroegen veel en veel meer. en ze wilden ook niet zakken. Heel raar. Ben uiteindelijk met een shetlandhengstje van 65 euro thuisgekomen (zie onder in profiel).

valando13

Berichten: 534
Geregistreerd: 18-10-03
Woonplaats: rotterdam, hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 16:49

ik ben ook geweest en heb die wildkleurige ook gezien...hij was best bang zag ik en hij begon te trappen naar kleine kinderen....ik heb er ook 1 gezien waarvan de hoeven helemaal gekruld waren egt zonde want dat was egt een leuk beesie...maar tis egt zielig wat je soms ziet daar egt gwoon niet normaal!!!! ik heb er maar een stuk of 6 gezien die er gewoon GOED NORMAAL uitzagen :S :S

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 16:54

ik hou ook niet zo van paardenmarkten, de meesten zijn vaak stokkreupel. (degrote paarden dna) een shet kan je daar wel gerust kopen, die hebben neit veel te lijden.

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 16:55

Ook wij zijn geweest, en ik kan dat dus gewoon niet aanzien....
Wat dat betreft ben ik echt een muts en vind ik alles zielig....ik heb wel gehoord dat ze bij ons op stal een paard hebben gekocht dus we zien wel wat er staat.
De braderie vond ik wel gezellig en het was lang geleden dat ik op zoiets was geweest dus even wat leuke dingen gekocht....
Maar wat een drukte al om half 10 pfffffff..... terwijl ik mijn bed met moeite uit kom komen.... Slapen en met mijn ogen nog net niet dicht naar Heenvliet ben gereden.

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-04 16:56

Mwah, dat viel wel heel erg mee met die slechte paarden daar hoor. Ik heb er eerlijk gezegd heel weinig gezien die er slecht uit zagen.
Die 10 shetjes in een klein afgezet stukje (merries en hengsten door elkaar overigens....) zagen er niet al te fris uit, compleet vervilte lange vacht en er vuil, en allemaal enters en twenters. Toch liepen er 2 leuke merrietjes tussen maar daar wilde die handelaar €400,- stuk voor hebben, dacht het niet.....

Het viel mij echt tegen, die prijzen. We hadden'wilden voor een leuke pony wel zo'n €200,- uitgeven, maar zelfs die waren niet te vinden.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 16:59

Gonita schreef:
ik zat te kijken na die schimmel merrie 3500 euro goed papier
en hij liep niet eens goed met rechts voor en dat meisje maar vol houden hij loopt goed nou wat doe je dan op een markt met zo'n 'goed' paard.


Was dat die schimmel met zadel en hoofdstel op zijn rug?

Wij (ik, Zatarra, Relly & KC + vriend) zijn vanochtend ook geweest. Luxe privéparkeerplaats bij oma op het pad, altijd handig scheelt weer een paar honderd meter lopen Haha! . Ik vond met name de hoeven van de paarden er dit jaar wel heel bedroevend uit zien. Achterin stond een belg met zulke slechte hoeven dat ik het een wonder vond dat ze dat dier nog op de markt gekregen hebben (en ze zullen hem beslist niet getild hebben Tong uitsteken ). Verder stonder er nog een magere arabierhengst uit zijn kokosnoot te gaan en aan zielige shetjes was er ook dit jaar geen gebrek.

Ze hadden dit jaar niet eens de moeite genomen om een leuk paard voor de verloting neer te zetten. Hoe bedoel je het gaat slecht met de handel Verward . Een vette E-pony met een dik achterbeen en een paar hoeven die even met de franse slag gekapt waren. Normaal gesproken zou ik voor het paard gaan als ik de hoofdprijs ooit zou winnen, maar dit jaar had ik toch vriendelijk bedankt en die 1000,- euro in mijn zak gestoken. Na al die jaren netjes het paard getoiletteerd voorstellen, was dat dit jaar ook ineens over. Maar ach, ik heb het paard toch niet gewonnen, dus waar maak ik me druk om Schijnheilig .

Verder hebben we hebben nog even wat langer staan kijken naar die andalusiër met zijn schiefeltje en dikke knie en de zwartbruine hannoveraan die zich beslist niet op zijn gemak voelde op dat marktpleintje. We waren wel helemaal weg van een valkkleurige pony, die ook snel verkocht was.

Ik heb nog wel een paar leuke aankopen gedaan, toch knap voor iemand die geen geld heeft Knipoog . Twee paar mintgroene bandages voor bij mijn mintgroene dressuurdekje, een zacht wit halstertouw en handschoentjes voor de keuring, een set witte fleece bandages en het belangrijkste van allemaal een mooi groen naambordje voor Janneke. Ik ben weer helemaal tevreden OK dan! .

bizzylover
Berichten: 522
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 17:00

hey de braderi was zeker leuk maar ik kon der echr niet er door heen het was zo druk maar er waren wel leuke dingen nou die shetjes zagen er echt niejt uit echt gewoon zielig en ze vroegen allemaal aan mij koop deze ik zow dagt het niet he pff.. k heb ook nog gereden op een shetlander haha dan kon je voor 5 euro een ritje en natuurlijk de kar he ben ik in geweest was wel een toppiej dag!

Rafiki8

Berichten: 726
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 17:10

tiffy ja dat was die schimmel

bizzylover
Berichten: 522
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 17:13

JAH DIE SCHIMMEL ZAG IK OOK mager was die zeg

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 17:14

ik koop nooit op markten .... je weet nooit wat je in huis haalt ...

er zijngenoeg shetten te koop !
van particulieren heb je meer kans op een betrouwbare shet, ze zoeken vaak ook een erg goed tehuis en daar is de prijs dan ook naar ..

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 17:20

Gonita schreef:
tiffy ja dat was die schimmel


Die was waarschijnlijk niet van dat meisje zelf, maar van de manege waar ze voor rijdt. Elk jaar staat er minstens één manege met 2 of meer paarden. Vond het zelfs erg rustig dit jaar.

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 17:35

Is het hier dan het enige paardenmarktje met een beetje goed uitziende beessies...
Heb wel een paar zielige gezien maar de meeste zagen er goed uit....
Incl die ik waarschijnlijk ga halen Haha!
(Als ze goedgekeurd word dan he)

bizzylover
Berichten: 522
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 17:43

nou eerlijk gezegt vond ik het er niet uitzien hoor ik vond het eigelijk we heel zielig ik vond de friesen er wel mooi uit zien behalve dan dat er 1 geen staart had maarja de fjorden zag er niejt uit vond ik maar heel veel paarden waren dun zeg niet normaal maar toch was het gezellig

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 17:50

in etten-leur?
Heb wel een paar zielige gezien maar die setjes enzo zagen er redelijk uit heir .
en een mooie knol enz

Rafiki8

Berichten: 726
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 17:52

jah ze kwam van een manege en had geloof ik ook een fries bij d'r.
maar die schimmel zag er echt goed en verzorgd uit en had ook nog eens een leuk papier en nog maar 4 ik heb er op gereden en je kon echt merken dat zij net onder het zadel liep.
wel jammer dat zij niet echt goed liep anders had ik haar zo gekocht of ingeruild heb nameljk al heel lang een 12 jarige merrie te koop staan uit de bekenden utopia stam en heeft deurne gelopen maar ben gewoon op zoek na een jong paard met goed papier (merrie).
ze wouden wel ruilen maar dan moest ik 1500 euro bij leggen en ze vroegen 3500 euro en dat doe ik niet voor een paard wat niet goed loop. die vos loopt leuk ziet er goed uit en is 100% gezond.

Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 17:56

Zoals Tartuffo schreef hebben ze bij ons op stal een paard gekocht, ik was er vanmiddag toevallig, dus heb hem al gezien. Een fries met een kolletje Verward Veel te lange hoeven, en mok. Grote happen uit zijn manen. Verder zag hij er wel goed uit, niet echt mager. Hij stond ook erg rustig op stal, terwijl wij met paarden langs hem heen liepen.
Ik ben zelf niet naar Heenvliet geweest, want ik vind dat altijd zo sneu, als ze daar zo naast de kermis staan, en eigenlijk zou ik dan wel zo'n shetje mee willen nemen. Maar jammer genoeg is de achtertuin daar echt te klein voor.

Rafiki8

Berichten: 726
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 17:57

ik ga elk jaar na heenvliet nemen ook pony's mee voor de verkoop vandaag twee verkocht. maar verder was het rustig en stond er ook niks bijzonder jah die bruine was wel leuk op die hoek maar dat was een luchtzuiger en die zijn gewoon bijna niks waard en zoiets zou ik dan kopen en trainen maar wie wil er nou een luchtzuiger (jah voor weinig).

bizzylover
Berichten: 522
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 18:05

die shetlanders zagen er goed uit en ik wou er zow graag 1 meenemen met dat veuletje erbij was supper lief maarja ouders he die vinden het onderhouden zow vervelemnd moet er elkedag naar toe als die ziek word en ik heb er egt alles voorover maarja!!!