We doen het weer even anders, kijken hoe dit gaat.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

We doen het weer even anders, kijken hoe dit gaat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 22:57

Met de lessen

Wat we eerst deden was een halfuurtje rijden en daarvoor even 10 minuutjes longeren. Maar hij is zo eigenwijs tijdens het rijden dat Linda mijn instructrice midden in de les er even op klom om lucky even te laten merken dat zijn gedrag niet gediend was..
Na een paar weken merkten we nog geen verschil hij werd alleen maar ondeugender Verward

Wat we nu doen is 2/3 keer per week rijden en dan 2 keer per week een uurtje lessen. het eerste halfuurtje gaat linda erop om hem een beetje braaf te maken voor ons en dat wij onze houding, vertrouwen enz. weer een beetje kunnen opkrikken

Dit hebben we vandaag voor het eerst ingevoerd en wat een opluchting zeg! Ik kon normaal rijden, ik hoefde niet te vechten om de kant op te gaan die ik wilde, wat een verademing...

Als hij dalijk steeds braver wordt gaan wij er natuurlijk steeds weer wat eerder op maar voorlopig houden we dit aan

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 00:56

Fijn voor je dat het werkt, maar zelf vind ik 2 keer per week een uur aan het werk voor zo'n jong dier wat pas net onder het zadel is erg veel....

En dan natuurlijk nog wat je buiten je lessen om rijdt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 08:09

Sily schreef:
Fijn voor je dat het werkt, maar zelf vind ik 2 keer per week een uur aan het werk voor zo'n jong dier wat pas net onder het zadel is erg veel....

En dan natuurlijk nog wat je buiten je lessen om rijdt.


Dat vond/vind ik ook maar eigenlijk waren we + het longeren ook al een uur bezig om een keer een normaal rondje te rijden... Hij is echt ondeugend We rijden nu nog 1 keer buiten de lessen en dit is gewoon een halfuurtje en meer stappen want dan gaan we dingetjes oefenen op zijn rug, rondje om de wereld, een kant gaan hangen, zonder zadel etc..

Ik zeg al we proberen het eerst kijken hoe het gaat en als het niet gaat proberen we het weer anders..

Het is trouwens nu wel zonder galop ja soms een rondje rechtsom maar de linkergalop laten we nog ff zitten.. Links is zoiezo zijn moeilijke kant en als ik hem daar los krijg in stap en draf zien we wel weer verder...