kan een kind van 10 verantwoordelijkheid voor een pony aan?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 19:00

Toevallig heeft het nichtje van mijn man afgelopen weekend een paardje van ons gekregen. Ze is 10 jaar (bijna 11). Ik persoonlijk vind dat ze het makkelijk aankan. Het is in haar geval nog maar pas en moet ze zich nog "waarmaken". Het paardje staat bij huis en ik ben er altijd bij om toezicht te houden. Helemaal in het begin, omdat ze nog zoveel moet leren. Er zijn hele goede afspraken gemaakt en daar heeft ze zich aan te houden. Op die manier leert zij de verantwoordelijkheid. Jong geleerd, oud gedaan.

francien
Berichten: 405
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-01 21:23

samantha weet echt wel wat kan en wat niet kan .ze is vanaf haar dat ze kon lopen al met paarden op gegoeit .
ze was net een jaar toen ze sammen met mijn op het paard zat . en van haar 4 a5 de jaar ging ze al zelf rijden ze had op haar 6 de eerste wedstrijd en werd 3de .
het is niet zo dat samantha kan doen wat ze wil .
ik ben er altijd bij maar ik vertrouw haar wel en ze heeft de verantwoordelijkheid ove haar pony

Talanta
Berichten: 161
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: ede / lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 21:31

Het ligt eraan. Sommige kinderen van 11 kunnen het wel aan andere niet. Ik zelf kreeg een pony toen ik nog geen 9 was. Maar als je maar het volste vertrouwen in jezelf hebt, en vooral niet opgeeft ( het zal niet altijd op rolletjes lopen ) zal het wel lukken.
Tip: Koop geen groot en moeilijk paard, begin met een makkelijke.

[edit:BartVB]Was alle smileys uit aan het proberen Boos! Verwijderd.[/edit]
_________________
p.s. Ik zoek werk, ik rij 7 jaar. woon in ede.. wie weet werk in de buurt van ede??

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: BartVB op 2001-10-22 22:10 ]</font>

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 12:42

Het ligt eraan wat het kind zelf wil. Op mijn manege rijdt er een meisje van 12 op een paard. Ze rijdt nu L1 maar heeft al de wp voor L2. Die vader pusht haar zo verschrikkelijk dat je er niet goed van wordt. Gisteren was hij een proefje aan het op lezen en al die aanwijzingen en tips jukkie walg ik echt van. Dat meisje heeft straks niks aan haar jeugd. Als ze een keer 2e wordt is haar vader boos of zegt ze zelf dat de jury slecht was. En het ergste is dat ze zichzelf nu bijna Anky vindt. Zonde hoor!

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 21:49

HET LIGT ER DENK IK AAN OF DAT KIND ER SERIEUS GENOEG VOOR IS.
als je een kind hebt die alleen maar gein trapt zou ik het niet doen.
dat is mijn mening hoor Party!! Party!! Party!!

francien
Berichten: 405
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-01 21:54

ik vind dat een kind van 10 jaar soms beter de verandwoording aan dan iemand van 14 15 16 17 18 .
en waarom om dat die leeftijd ook liever gaan ze uit hebben vaak geen zin .
omdat ze met hun vrieden weg willen .
en een kind van 10 jaar vind de pony kan toch belangrijker heb ik zelf in mijn omgeving gezien

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 21:16

Het wordt al wat eentonig maar ik denk dat we kunnen samenvatten met:

*Elk kind is anders, kijk naar het kind
*Pushen is fout, begeleiden is goed
*Neem een ezel dat bij je ( het kind) past. Een klein kind met een groot ezel kan problemen geven. Er zijn natuurlijk uitzonderingen.
De ouders blijven verantwoordelijk!!! voor ezel en kind!
*Over het algemeen kunnen oudere kinderen, jongeren, mensen bepaalde zaken en risico's beter overzien, maar het gaat er vooral om wat je doet met je verstand en je ervaring!

Tja, ik heb een hoop kinderen meegemaakt (stages, buurt, maneges, turnvereniging verzorgsters etc.) En merk dat kinderen vaak meer kunnen dan je in eerste instantie verwacht, maar dat je wel hun grenzen (geestelijk en fysiek) in de gaten moet houden. En soms moet je ze tegen zichzelf in bescherming nemen!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 21:19

maarrrrr francien, je geeft het zelf al aan...
"van 10 jaar soms beter de verandwoording aan dan iemand van 14 15 16 17 18 .
en waarom om dat die leeftijd ook liever gaan ze uit hebben vaak geen zin .
omdat ze met hun vrieden weg willen ."

kinderen van 10 worden ook groot..... en wat dan met de ezel?

francien
Berichten: 405
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-01 00:39

even nog dit de ezel van mijn dochter .[img]../upload/308/norma-jean02.jpg[/img]
mooi he voor een ezel Haha! Haha! Haha!

engela
Berichten: 165
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 00:50

hier heb je samira haar kanarie
ladouce die ken je al
[img]../upload/1293/la_douce_2.jpg[/img] Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

Kellebel

Berichten: 106
Geregistreerd: 02-11-01
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 11:49

Ik vind dat het makkelijk kan, ze moet natuurlijk geen buitenrit alleen gaan maken, daar moet iemand bij zijn. Maar ik snap eigelijk niet waarom dat iemandje dat jou die PB stuurde hier zo'n probleem van maakt, mn nichtje woont op een boerderij, is 9 jaar en heeft een eigen pony! Maar mn oom let een beetje op als ze gaat rijden, maar verder gaat alles ok!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 00:00

Citaat:
Op 2001-11-02 20:19, schreef Laura:
kinderen van 10 worden ook groot..... en wat dan met de ezel?


Ehm... sorry Laura, maar hier kan ik je niet volgen. Je moet dus maar geen pony aanschaffen omdat de kans bestaat dat het kind op 15-jarige leeftijd andere dingen belangrijker gaat vinden? Vind ik net zo'n kromme redenering als 'je moet maar niet aan een relatie beginnen want het kan toch uitgaan'.

Tja.

Ik was 11 toen mijn pony in de familie kwam en mijn zusje was 8 toen ze hem van mij overnam en 10 toen er een andere bij kwam. Kan me niet herinneren dat wij rond ons 15e onze pony's niet meer zagen staan omdat het uitgaan en de jongens belangrijker zouden zijn. Mijn zusje is nu 18 en nog steeds net zo fanatiek en blij met haar pony als toen ze 8 was. En inmiddels heeft ze ook al twee jaar een vriend. Maar goed, misschien zijn wij de spreekwoordelijke uitzonderingen op de regel... Verward

_________________
<FONT COLOR="DARKBLUE">Als liefde het antwoord is, kan de vraag dan nog even herhaald worden?</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-11-03 23:14 ]</font>