Inzamelingsactie voor zwarte tuiger

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-04 00:20

En dat was dus ook bijna de enige goede foto van Volkore.... Scheve mond
Heb er nog wel een van hem op de weegschaal Haha!

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 00:21

Dit topic is nog wel degelijk "HOT" en het einde ervan ... tja ... dat hangt van de afloop af en die gaan we allemaal meemaken via bokt hoor !

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-04 01:46

Vraag me inmiddels af of er niet iets meer te doen valt aan die hengsten.... we moeten gewoon contact krijgen met die eigenaar...

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 08:11

hoe bedoel je dat??? welke hengsten?
en hoe is de stand van zaken nu? je kunt toch gewoon bellen of langsgaan bij de eigenaar, of schrijven??

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-04 19:24

Volkore en die bonte hengst....en het pensiongeld dat nog voor beide hengsten betaald moet worden.

Mazzel, normaal gesproken zou je dat inderdaad kunnen doen, maar hoe doe je dat als je niet weet waar hij woont ? Ik had hem hier eigenlijk al lang weer verwacht...maar goed, heb hem ook niet meer gezien in het voorbijgaan.
De enige oplossing is nog om over de camping te lopen en te kijken of hij daar zit.

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 11:54

Maar hij is toch pas langs geweest? Is er toen nergens over gesproken dan?

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 13:04

Nee, hij ZOU langs komen. De laatste keer dat hij hier geweest is, is nog steeds de dag dat hij de twee paarden kwam brengen !

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 14:19

Ik heb dit topic een tijdje gevolgd, maar ben nu compleet de weg kwijt?! Is er nu sprake van een rechtzaak?
Sorry, beetje Blond

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 14:23

Ook even voor de duidelijkheid: wanneer zijn deze hengsten ook al weer precies gebracht? En, daarmee samenhangend, wanneer hebben jullie de eigenaar voor het laatst gezien?

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 15:16

De twee paarden zijn hier gebracht op 8 mei. Sindsdien is de eigenaar niet meer geweest. We hebben hem nog wel een keer bij toeval gezien in de auto tijdens een buitenrit. Hij vertelde toen "volgende week" wel langs te komen. Dat is ook alweer een maand geleden of zo.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 22:45

En de pensionkosten betalen jullie dus?
Dan zou ik tijdig maatregelen nemen!

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 23:06

Natasha schreef:
En de pensionkosten betalen jullie dus?
Dan zou ik tijdig maatregelen nemen!


Inderdaad. Niet dat dat nou de bedoeling is/was, maar ja in de praktijk is het tot nu toe wel zo. Al bijna 2 x 3 maanden volpension dus !

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 23:07

volpension? ik dacht dat WF zei dat ze dag-en nacht op het land stonden?

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 23:14

Maar ondertussen heeft hij een prijs bepaald die jullie te hoog vinden en het geld moet er ook nog komen, zodat de paarden naar een nieuwe eigenaar kunnen en jullie niet meer met de kosten zitten?
Dan ben ik weer bij.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 23:20

Is intussen niet het geld van de stalling zoveel als het paard waard is? Kun je mooi het een met het ander verrekenen.

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 23:27

Dat is nou wat je noemt een heel slim idee!!

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-04 23:38

mazzeltje schreef:
volpension? ik dacht dat WF zei dat ze dag-en nacht op het land stonden?

Volkore staat in de wei met schuilstal, dag en nacht. Maar dat neemt niet weg dat we het nog steeds hebben over volpension. De eigenaar heeft er immers geen omkijken naar! Uitmesten, voeren...alles wordt gedaan voor de eigenaar, dus ja....dat is volpension. Maar Volkore staat inderdaad 24 / 7 buiten Knipoog

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 23:39

Cassidy schreef:
Is intussen niet het geld van de stalling zoveel als het paard waard is? Kun je mooi het een met het ander verrekenen.


En hoe had je dat zoal uitgerekend dan Lachen
Ten eerste is wat het paard waard is nog maar de vraag en ten tweede zijn dat natuurlijk wel echte kosten geweest (bv voer) die wij gemaakt hebben.

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 23:40

Nou, stel hij zegt: het paard moet 600 euro kosten. Dan kan jij zeggen welke kosten jij gemaakt hebt en dat je deze graag wilt verrekenen. Misschien een goed idee?

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 00:10

Dat lijkt me inderdaad nogal wiedes, en op zich kun je dat wel aan mij overlaten Lachen ... maar hoe stel je je dat in de praktijk voor gezien de situatie momenteel ?
Ik heb nu ook zoiets van... geen van de twee paarden gaan hier het erf af voordat er betaald is.. maar ja. Theorie en praktijk liggen vaak ver uit elkaar, net zoals gelijk hebben en gelijk krijgen.

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 12:47

Wat de zaak hier vooral compliceert is dat de eigenaar blijkbaar geen vast adres heeft. Indien hij dat wel had, zou je hem een aangetekende brief kunnen sturen waarin je hem voorrekent dat de gemaakte kosten inmiddels de waarde van de beide paarden overschrijdt en dat je deze ter compensatie aanvaardt. (Heb je wel een advocaat voor nodig)

De vraagprijs die de eigenaar zelf voor de paarden denkt te vangen, doet er in deze niet toe. De paarden zouden moeten worden getaxeerd door een onafhankelijke (erkende) taxateur.

Wat je eventueel nog zou kunnen proberen is het adres van een familielid te achterhalen en daar een aangetekende brief naartoe te sturen. Een aangetekende zending mag alleen door de geadresserde persoonlijk in ontvangst worden genomen (kun je evt. extra laten specificeren). Als hij zich op dat adres niet bevindt, wordt de zending naar het postkantoor gestuurd waar alleen hij (en hij zal zich moeten legitimeren) hem kan afhalen. Wordt de zending afgehaald, dan kun je daarmee bewijzen dat hij de brief heeft ontvangen. Blijft de zending liggen, is het jammer & moet je iets anders verzinnen.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 13:11

lageveld schreef:
En hoe had je dat zoal uitgerekend dan Lachen
Ten eerste is wat het paard waard is nog maar de vraag en ten tweede zijn dat natuurlijk wel echte kosten geweest (bv voer) die wij gemaakt hebben.


Ik weet niet wat jij er zo aan voer hebt ingestopt, maar als hij 24/7 buiten staat, heb je dan bijgevoerd?

Ik zou de kosten nemen die je normaal per maand aan een pensiongast in volpension kwijt zou zijn, en dat zal de kosten van eventueel bijvoeren wel dekken. Die bereken je door aan de eigenaar van het paard. Stel dat dit per maand een x bedrag is, bijvoorbeeld 150 Euro. Slachtwaarde van het paard laten bepalen, delen door 150, is het aantal maanden dat hij je dat bedrag verschuldigd is. Tel daarbij de donaties van bokt, en je komt een heel eind - lijkt mij zo. Lips are sealed

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-04 15:15

De paarden worden inderdaad bijgevoerd met aardig wat hooi. Het gras is hier namelijk niets...Volkore krijgt dus een hele berg hooi per dag om hem nog enigszins in goede conditie te houden Lachen

Pegasus19

Berichten: 173
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 21:20

Da van die aangetekende brief sturen is een heel goed idee. Als hij dan de achterstallige 'huur' niet heeft betaald, kan er normaal een deurwaarder op hem af worden gestuurd. Zonder die aangetekende brief niet. Allé, in België is dat toch.

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-04 00:00

Ook uit Belgie heb ik inmiddels weer 25 euro erbij. Inmiddels loopt het bedrag van de bokkers dus al bij de 300 euro.
Echt super dat zo veel mensen hun bijdrage leveren of hebben geleverd. We zijn er nog niet natuurlijk en ik wil ook graag alle goede ideeen hebben omtrent de eigenaar van de hengsten Lachen
Hoe stuur je een aangetekende brief naar een onbekend adres ?