Inzamelingsactie voor zwarte tuiger

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 13:35

Ik twijfel een beetje... ik vind dat er nog geen concreet plan is.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 13:38

Maar degene die het paard weer doorverkoopt op den duur dan, die die 300-500 euro er voor vangt... wat doet die met dat geld ?
Dat geld komt dan wel van bokkers...
Ik vind het een leuke actie, alleen zitten er wat onduidelijkheden in nog.
Van wie het paard wordt is niet duidelijk, ik maak op dat het weer doorverkocht zal worden.. ?
En idd, stel dat het paard gekocht kan worden van gedoneerd geld, jullie hebben het een dag en het wordt ziek/kreupel etc... voor wie zijn de DA kosten dan ?

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 13:43

die vraag is een paar berichten boven je al beantwoord Haha!

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 14:25

Ik heb aan je overgemaakt WF.

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 14:51

ik vind het een nobel plan,maar zo zijn er nog tig!
die een paardje willen redden!
waarom zou men deze dan moeten steunen,als je niet weet wat waar,en hoeverder?
Sanex slaat daar toch echt de spijker op z'n kop!
wat as diegene hem weer doorverkoopt?
,moeten we dan gaan loten?!

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 20:43

Westernfreak schreef:
Dat wordt inderdaad gemeld. Het zou wel raar zijn als dat niet zo was.
Bovendien...als iedereen blijft afwachten waar hij heen gaat en niet meer doneert weet ik zijn bestemming wel: De slacht!


Klare taal Haha! Maar zo zie ik het ook, dmv een donatie geven we dit kereltje letterlijk uitstel - en hopelijk afstel - van executie.
Elk dier heeft recht op een goed leven, ook als ie niet zo in elkaar zit als wij zouden willen of wensen.
In dit geval gaat het om een dier van net 2 jaar dat nog niet eens 'droog is achter de oren'. Deze geef ik graag een kans op een goed leven.

En nee, je kunt niet alle dieren op deze aardbol redden. Maar is dat dan reden om maar niks te doen? Voor mij niet, want je zal maar net "die ene" zijn.............

Ik heb in ieder geval net een bijdrage overgemaakt.

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 20:49

Enne, hebben we niet net allemaal vakantiegeld gehad? Clown

sphinxie
Berichten: 816
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 20:56

Mijn bijdrage heb ik zaterdag al overgemaakt, mijn ervaring is dat het via internet binnen 1,5 dag er zeker wel opstaat. Zal ook wel van de bank afhangen. Stiekem had ik gehoopt dat het inmiddels wel wat meer was dan 195 euro, maar hopelijk is er nog flink wat onderweg. Hoeveel tijd is er nog?
En wat Sanex zegt, over wat degene zal doen met het geld dat hij er eventueel op terugvangt, dat maakt me eerlijk gezegd niet uit. Ik ben blij als er iemand is die hem een kans wil geven, en winst maakt ie toch niet, als je bekijkt wat een paard kost aan voer, hoefsmid, veearts, stalling/weide of wat dan ook.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 23:08

Blijf er bij dat er dan wel iemand straks bv 300 euro in z'n zak heeft, paard een goed huis heeft gegeven, en dat geld dus van bokkers komt.

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 23:15

ach sanex, iedereen geeft uit vrije wil, je hoeft het niet te doen!!

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 23:17

ik heb bijgedragen en ik hoop dat hij gered wordt, tuurlijk kun je niet alles en iedereen redden, maar zo probeer je nog wat...En anders mag het geld van mij naar Brooks, erg goed doel!!

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 23:26

Ik wil helemaal niet banketstaaf doen of hard zijn...
Het is een mooi doel hoor, daar niet van.
Maar zo zijn er toch ontelbare paarden in soortgelijke situaties?
Er gaan zelfs zat paarden die nix mankeren door naar de slacht...

Sluit me verder aan bij sanex en mexx.
Maar goed, jullie succes met jullie actie.

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 23:29

is ook zo, maar daarom is iedereen toch vrij om te doen wat ie wil!!

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 23:46

Elan, Sanex en anderen...het is inderdaad uit vrije wil, als iemand niks kan of wil geven is dat prima! (Al heb ik natuurlijk liever anders Knipoog)
Ik hoop dat er nog wel wat meer bokkers zijn die wel hun bijdrage willen leveren ?

En, hoe wil iemand met 300 euro ervandoor gaan ? Stel: hij betaald zelf een groot deel van het paard, de bokkers de rest. Dan zijn er 2 opties.

1. Volkore groeit op bij de eigenaar (daar gaan we voor)
2. eigenaar doet zich mooi voor en brengt het paard na een paar weken naar de slacht. Dan betaald hij slachtkosten en levert het paard hem minder op dan dat het hem gekost heeft. Dus: welk voordeel zou hij (of zij natuurlijk) daarmee doen ?

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 00:00

mazzeltje schreef:
is ook zo, maar daarom is iedereen toch vrij om te doen wat ie wil!!


daarom wens ik jullie ook succes

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 00:49

SANEX heeft op zich best wel een punt !!! Toch sta ik er graag garant voor dat er met de donaties in elk geval niets gebeurt waarvoor het niet bedoeld is.
Zelf doneer ik inmiddels dagelijks enkele euros in de vorm van stal en voerkosten.
Hoe dan ook, zodra "geld" geen probleem meer is, kan de huidige eigenaar uitgeschakeld worden.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 08:17

Ik wil best iets doneren, en vind het ook een leuke actie, maar daarom wil ik wel eerst weten wat er dan met het geld gebeurd, er was nog geen sluitend plan voor zover ik las. Alleen maar : we gaan het paard kopen en zien dan wel weer verder.

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 09:32

Idem als Sanex.

Ik wil best meedoen, ik geef ook een deel van de opbrengsten van mijn consulten aan goede doelen, maar een meer concreet plan zou dus wel welkom zijn.
Ik zou het namelijk zonde én weggegooid geld vinden als het paardje alsnog bij de slacht belandt.
En ook nogmaals: wie wordt dan de eigenaar van het paard? en wie betaalt zijn onderhoud en andere kosten?

Zodra dit duidelijk is en het een haalbaar plan blijft, doneer ik ook een bedrag

NehnaDagmar

Berichten: 3949
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 13:54

NehnaDagmar schreef:
Ik wilde net wat overmaken via de girofoon.. maar ik kwam er achter dat ik er geen boodschap bij kan zetten.. Verward
Mijn overmaakbriefjes zijn op.. hoe doe ik dit?



Hallo? Verward

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 13:59

ik kan je er niet mee helpen, ik heb geen girofoon, misschien gewoon overmaken en even een pb sturen welk bedrag je hebt overgemaakt met welk rekeningnummer??

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 14:27

ik vind het op zich wel een goed idee en een heel lief idee om het paard in leven te houden,alleen dat kost geld, ook voor de persoon die een stal beschikbaar stelt, wel meer als de evt 10 a 20 euro die je doneert,degene die het paard op stal of in de wei neemt heeft er echt ook een hoop kosten aan!!!!!!!!!!
een paard vereet toch al gauw een honderd euro per maand!!dus ik denk als je een 20 euro over maakt en het paard krijgt een stal en eten dat je je tevreden moet stellen met het idee dat je geholpen hebt het dier in leven te houden, en geen vragen achteraf, als de nieuwe "eigenaar"hem verkoopt met evt winst..daar zit ook vaak weer de vergoeding in van het stallen en hoefsmid ed!!!

doneer wel of geen geld en wees gelukkig met het feit dat je dan een paard in leven hebt gehouden......

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 14:40

Ik moet ook nog doneren vandaag, maar ik ben nog ouderwets en moet een overschrijvingsformulier invullen en opsturen Haha! Kan dus even duren voordat het binnen is Knipoog

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 15:11

Zeg Lageveld, heb je überhaupt nog wat van die vent gehoord?
Want asociaal is het natuurlijk wel.

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 15:25

ja, en op hoeveel geld zitten we nu?

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 18:19

Ik ben ook benieuwd