Inzamelingsactie voor zwarte tuiger

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 00:51

Shamal en Natasha... ik heb gehoord dat jullie allebei gelijk hebben. Jonge paarden geven een hogere prijs, maar na een bepaalde leeftijd gaat de prijs opeens ook weer omhoog. Vraag me niet waarom, maar dat is de informatie die ik heb.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 00:53

Jonge paarden geven absoluut geen hoge prijs.
Heel raar, maar t is zo.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 00:55

lowara schreef:
Slachtprijs voor een groot paard ligt rond de 300 euro. Weet dit 100% zeker, want ons paard is er ook heengegaan.


Cynthia... ik geloof je op je woord, maar wie zegt dat jullie niet gewoon veel te weinig hebben gehad voor het paard ?

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 00:59

Klopt, Lageveld. Haha!

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 01:21

Eigenlijk moet het gewoon eens eerst KRAAKHELDER worden hoe het zit met die slachtprijzen. Ik dacht dat ik best wel een idee had, maar ja, dat is ook gebaseerd op info van anderen. Ik wil het eindelijk wel eens zeker weten, en al helemaal voordat ik met de eigenaar opnieuw in conclaaf ga.
Ik haalde niet voor niets die voorbeelden aan van die belgen.

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 07:15

Raar hoor dat die eigenaar niks laat horen..al met een rechtswinkel of i.d gesproken hoe je zelf in je recht staat ivm onbetaald stalgeld?

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 07:33

Misschien is het eens verstandig een slager te bellen,ik heb een 4 jarige en echt een behoorlijk paard laten slachten en de prijs lag ook rond de 300 euro Lowara heeft wel gelijk hoor!

peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 10:30

nos teletekst pag. 548 over paarden kan ik niets vinden, maar misschien heb je hier wat aan om een beetje een schatting te kunnen maken...

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 17:33

Hoi, ons paard was 9 jaar oud en een Westfaal van 1.65 hoog. Enne ik ben niet genept want de slachterij heeft hier (zeer erg paardengebied) een zeer goede naam. Dus hou het rond die prijs, maar weet niet of het elders in Nederland ook zo is. Tip, bel eens een slachter op.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 20:43

lundi schreef:
Misschien is het eens verstandig een slager te bellen,ik heb een 4 jarige en echt een behoorlijk paard laten slachten en de prijs lag ook rond de 300 euro Lowara heeft wel gelijk hoor!

300 is echt onderbetaald voor een rijpaard.

kekaro
Berichten: 8306
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 20:54

het ligt aan zoveel dingen wat je voor je paard krijgt van de slachter, ik zou gewoon eens een slachter in de buurt bellen om te vragen wat die voor hem zou geven.......maar ja als die eigenaar in zijn hoofd heeft dat ie er 750 euro voor wil hebben dan wil ie dat hebben, moet hij natuurlijk wel eens informeren of er mensen zijn die hem willen kopen maar dan zal hij weer contact moeten hebben met de stalling en dus het achterstallige stallingsgeld moeten betalen! je zou misschien beter inderdaad naar rechtshulp kunnen bellen om te vragen wat je mag en kan doen met dit paardje !

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 21:12

Waar kijkt zo'n slager dan naar Kekaro? Eigenlijk weet niemand dat goed te vertellen.

Omdat wij ons paard lieten inslapen ipv slachten werd de slachtprijs door de verzekeringsinspecteur bepaald. De slachtprijs werd van het verzekerde bedrag afgetrokken. Ik hoef niet te zeggen dat die inspecteur ook zo hoog uitkwam Knipoog. Het was een 8-jarige flinke ruin.
Uiteindelijk heeft ie de slachtprijs nog een stuk naar beneden gedaan dus ik schat dat je zo rond de 300 à 400 euro uitkomt voor een beetje flink paard.

Bah, ik word er gelijk weer aan herinnert, 't is nog niet zo lang geleden Huilen

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 21:54

mazzeltje schreef:
Raar hoor dat die eigenaar niks laat horen..al met een rechtswinkel of i.d gesproken hoe je zelf in je recht staat ivm onbetaald stalgeld?


Een rechtswinkel ?? die gaan mij echt niet helpen, die sturen je linea recta door naar een advocaat. En van advocaatkosten weet ik alles van o.a. door de lopende echtescheidingsprocedure, oftewel de zakelijke afwikkeling daarvan.
Ik weet overigens wel wat mijn rechtspositie is in deze en een simpele kantongerechtsprocedure kan ik ook wel zelf voeren. Ben alleen een beetje beu van dat rechtbankgedoe.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 22:04

Ik neem aan dat jullie mijn reactie op de vorige pagina gezien hebben. Zou er dan zoveel verschil zitten in de slachtprijs tussen nederland en Belgie ?
Een oude jeugdvriend van mij is slager geworden en heeft ook veel zelf geslacht, maar doet dat de laatste tijd niet meer. Is nog steeds slager in mijn oude woonplaats Rijssen. Ik heb hem gebeld een paar weken geleden alweer maar ook hij kon mij niets zinnigs vertellen.

Er moeten toch wel mensen op bokt zitten die gewoon weten hoe het precies zit ? Kom ik tenminste een beetje beslagen ten ijs richting eigenaar !

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 22:29

Niet heel nuttig, maar in Belgie wordt veel meer paardenvlees gegeten dan in NL. De enige 2 paardenslachterijen in de VS hebben zelfs de Belgen als grote afnemer van vlees. Hier in NL wordt veel minder paardenvlees gegeten. Misschien dat dit de prijs beinvloedt?

Verder zou ik toch even rond gaan bellen naar slachterijen... Noteer gewicht/stokmaat/type en vraag gewoon wat het gemiddelde gezonde 2-jarige paard met deze gegevens per kilo oplevert?

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 22:37

lageveld schreef:
Een rechtswinkel ?? die gaan mij echt niet helpen, die sturen je linea recta door naar een advocaat. En van advocaatkosten weet ik alles van o.a. door de lopende echtescheidingsprocedure, oftewel de zakelijke afwikkeling daarvan.
Ik weet overigens wel wat mijn rechtspositie is in deze en een simpele kantongerechtsprocedure kan ik ook wel zelf voeren. Ben alleen een beetje beu van dat rechtbankgedoe.

Oeps...tegen het zere been...
Bedoelde het goed hoor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 23:32

De slachtprijs in België ligt inderdaad hoger dan in Nederland.Er komen dus altijd transporten van Nederland naar België via de paarden markten.Ik heb twee jaar terug eens gebeld voor de slachtprijs naar het slachthuis van Antwerpen ,Dat ging over een Kwpn van 1.60 en 28 jaar daar kon je ong,20.000bfr.voor krijgen dus zo'n 500 euro.Hij vroeg voor al naar de kilo's een slachtprijs krijg je per kilo vlees betaald min de botten.Ik heb het ook gevraagd omdat ik het paardje wou kopen niet om haar weg te brengen hoor!.Maar ik kreeg een goede uitleg dus ik zou zeggen bel een slachthuis in de buurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 23:34

Het lukt me trouwens niet vanaf hier geld te storten dan moet ik de BIN code of zoiets weten en het juiste adres van de bank.Dus ik zal mijn zus is vragen of zij het voor mij wil doen ik zie haar vrijdag.

timilon
Berichten: 3594
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 23:40

ja gezellig:praatje slager....
succes met de koop van de tuiger.

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 05:04

Hij staat nog steeds op Marktplaza:
http://www.marktplaza.nl/2-jarige-tuige ... 321597.php
Waarom laten jullie niet een willekeurige betrokken bokker over dit dier mailen als je het zo graag wilt "redden"?
Wie weet krijg je dan contact met de eigenaar en kun je over de prijs praten

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 08:14

Billy, die advertentie is niet door de eigenaar gezet!

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-04 13:32

Waarom trouwens "redden" ? Wij proberen dat dier een kans te geven, ontwikkelt het zich niet goed, of krijgt hij er wel last van, neem ik aan dat een nieuwe eigenaar het dier alsnog naar de slacht brengt.
Er zijn in ieder geval genoeg bokkers die dit dier nog een kans willen geven...dat jij hem allang naar de eeuwige jachtvelden gestuurd zou hebben, moet je zelf weten, maar vind dat je soms wel erg negatief op me overkomt.

Overigens ben ik aan het uitzoeken hoe we de eigenaar welke stappen we kunnen ondernemen tegen de eigenaar. Heb al verschillende dingen te horen gekregen, dus toch maar even informeren bij justitie Clown

kekaro
Berichten: 8306
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 20:20

rechtshulp is er juist om jou te helpen hoor ! heb je het uberhaubt al geprobeerd ?? die mensen zijn er om te kijken en te bepalen of het voor jou wel nuttig zou zijn om een advocaat in handen te nemen om verder te komen of dat je gewoon in je recht staat als je het paardje verkoopt omdat de eigenaar niet meer betaald en niets meer laat horen. juist omdat een advocaat voor "normale" mensen heel erg duur is.
en voor zover ik weet kijkt een slager naar de kleur van het paard, de hoogte het gewicht, de gezondheid natuurlijk en inderdaad is de prijs in nederland en belgie nogal verschillend als ik het zo hoor en zelfs per slachter verschilt het........succes in ieder geval, ik ben erg benieuwd hoelang dit nog gaat duren, ik vind het zo zielig voor het beessie....

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-04 22:52

Waarom zielig voor het beessie ? Die weet van niks en staat lekker dag en nacht buiten, krijgt hooi en regelmatig ook nog een wat aandacht Lachen
Denk niet dat die weet wat er allemaal te doen is om hem op bokt Haha!

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 23:37

Even denken wij hebben op school gehad de slachtwaarde bepaling

Het gewicht van het paard - botten (dat is gemiddel wel volgens mij een 100 a 150 kg de booten, of het goed is weet ik niet)
Dan keer de kilo prijs van de slach waarde

Ik weet dat hier de waarde van kilogram rond de 1,25 a 1,50 euro ligt

Dus paard weeg 600 kg - 100 kg bot is 500
is dus 400 euro dan ben ik van 1,25 als slachtprijs per kilo uitgegaan

Hoop dat je er wat aan hebt