Stoere merrie voor het eerst in robbenoordbos

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Stoere merrie voor het eerst in robbenoordbos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 13:38

Chic is nu een week of 8 hier en inmiddels is het stuur en de rem aanwezig. Ik vond het dus wel tijd worden om haar mee te nemen op een buitenritje. Hoewel Max nou niet bepaald een super voorbeeld is voor het buitenrijden (buiten een zenuwpees en hij ziet overal spoken) hebben we geen ander paard bij de hand dus daar moesten we het mee doen.

Het laden ging prima, hierin is Max wel een voorbeeld, die laadt zeer gemakkelijk en Chic liep er netjes achteraan de trailer op. Bij het bos aangekomen hebben we eerst chic uitgeladen en opgezadeld. Ik was wel een beetje geschrokken want het was al erg druk met auto's, dat betekent meestal dat er veel wandelaars en mountainbikers zijn. Chic vond al die drukte wel interessant, ze stond daarbij lekker om zich heen te kijken met de oortjes erop. Nadat Max ook opgezadeld was gingen we op weg. We moesten daarbij eerst voorbij een weiland waarin een aantal paarden liepen. Deze paarden vonden het erg gezellig en gingen voor de gein een spurtje trekken Bloos! . Chic zette het op een lopen. Simone probeerde Max nog in te houden maar die begon te springen en te bokken en ze kon er nog nauwelijks op blijven zitten. Ik kreeg Chic terug in draf (waarin ze met veel veer liep) en even verderop gelukkig weer in stap.

De eerste paar honderd meter was ze een beetje gespannen maar alras liep ze als een stoere meid voorop en liet ze zich overal voorbij loodsen. Ze ging werkelijk overal langs waar ik haar langs wilde rijden. Gelukkig maar want Max vind ieder heuveltje en afdalingkje supereng. Er staan een paar hindernissen in het bos en Simone had Max de vorige keer geprobeerd de ‘piano’op te krijgen. Max bleef echter al op 2 meter afstand staan en ze kreeg hem er niet dichterbij. Voor de gein liet ik Chic ernaar toe lopen. Ze rook even aan het opstapje en voordat ik het wist stonden we op de eerste tree. Zonder aandringen van mijn kant liep ze ook de tweede tree op. Dat kon Max natuurlijk niet over zijn kant laten gaan en dit keer liep hij ook de eerste tree op. Zenuwachtig stond hij erop en maakte een rare sprong om er weer af te komen. Chic liep zonder problemen netjes de 2 treden af.

De rest van de rit heeft ze zich super gedragen. Ondanks de drukte is ze voor de rest nergens weggesprongen. Toen we na 3 kwartier terug kwamen had ze nog geen nat haartje op haar lichaam terwijl Max flink zweette van alle opgebouwde spanning. Max vind het wel heel leuk in het bos maar ook ontzettend eng. Chic maakte zich eigenlijk nergens druk om. Ze vond sommige dingen wel eng maar daarbij bouwt ze geen spanning op. Ik ben dus erg trots op mijn stoere wijfie Lovers .

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 13:44

Tof Astrid dat klinkt goed.
Daar kan Max nog wat van leren!

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-04 21:08

Het is toch wel erg fijn een paard dat zo 'cool' in het hoofd is, hopen dat we dat zo kunnen houden.

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 21:16

Lekker he, om een paard mee te hebben dat zo cool is Lachen. Dat rijd toch wel fijn vind ik.

Ik was vandaag in het Dijkgatbos(ik neem aan jij ook, het Robbenoorbos is verboden en staan geen hindernissen). Heb niets gesprongen ofzo omdat Roos pas 2 maandjes onder het zadel is. Dit was haar 2e keer in het bos, de 1e keer alleen, maar ze deed het echt geweldig!!!!