Haflingerkeuring, wanneer welke premie...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Haflingerkeuring, wanneer welke premie...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 00:16

Ik ga dit jaar met mijn haf naar de keuring in Dordrecht en in Den Bosch. Ik ben nog nooit bij zoiets geweest. Ik heb mijn paard nog niet zo lang. Vorig jaar is ze naar de keuring in Dordrecht geweest en daar heeft ze als tweejarige een eerste premie behaald. Nu moet ze dus meedoen met de driejarige merries. Maar waar let zo'n jury nou eigenlijk op. Wanneer krijgt een haflinger nou een eerste premie en wanneer een tweede? Ik wil mijn kansen wel een beetje inschatten.... Persoonlijk vind ik haar natuurlijk erg mooi *LOL* Maar ja ik ben natuurlijk niet zo objectief he?

Ze is nog maar net 3 jaar en ze is nog niet echt aan het werk. Ze is dus nog weinig bespierd en nog wel een beetje overbouwd. Ik vind persoonlijk dat er wel een heel verschil zit in een haf van net drie jaar of een van 3 jaar en bijvoorbeeld 11 maanden. Wordt hier ook rekening meegehouden? D'r bewegingen zijn wel goed en lekker soepel, dus dat zit dan wel weer mee. Ik hoop dat iemand weet waar de jury nou specifiek op let!?!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 01:45

Ben ik weer Haha!
Par was tijdens de keuring 3 jaar en een paar weken....ze heeft een eerste premie gekregen, maar wel wat opmerkingen.
BV overconditie, logisch, iets te dik, weinig bespiering, wat verwacht je van een paard van net 3 jaar wat nog niet eens bereden wordt.

Bij ons liep het sowieso in het 100....omdat ze onze categorie vergeten waren moesten we er even snel tussendoor.
Helaas was dit niet verteld, dus tijdens de medische keuring liet ik haar gewoon lekker relaxed draven, volop showen hoefde van mij niet.
Was toch maar medisch.

Bleek dus achteraf dat ze omdat ze ons vergeten waren het maar alletwee tegelijk hadden gedaan.
Dus alle energie die ik voor de echte keuring had bewaard was voor niets, ze heeft lekker lopen showen tijdens de ereronde maar gewoon normaal gedraafd tijdens de keuring, als ik dit had geweten had ik haar logischerwijs iets meer laten glitteren.

Goede les voor deze keer, welke keuring het ook is, eruit knallen moet ze Haha!

Maar daar houden ze dus geen rekening mee, je bent daar met je 3-jarige en ze worden allemaal eender gekeurt, ongeacht of ze nou 11 maanden of 11 dagen drie zijn.

Maar verder was het wel leuk hoor, en als je haffie op Par lijkt heb je misschien straks ook wel een eerste premie *en dan ben je zoooo trots*

sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 11:02

Ha ha bedankt voor je antwoord, ik stuur je ff een pb-tje want ik heb nog een vraagje... waar jij het antwoord vast wel op weet!