half gare gek knipt paarden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Coot

Berichten: 3182
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: ergens in Nederland

half gare gek knipt paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-04 22:19

Hoi,
Toen ik vandaag op de manege kwam, kwamen er mensen naar mij toen dat er allemaal paarden vanacht zijn geknipt. Dus ik ren gelijk naar mijn paard, gelukkig niks aan de hand. Toen ik verder liep zag ik een paard dat een hele lange voorpluk had. Die voorpluk is er nu helemaal afgeknipt, de lange manen die hij had zitten nu ook allemaal hakken in. Bij een ander paard hebben ze de staart er een heel stuk afgeknipt, dat meisje van wie die pony is heeft er 5 jaar overgdaan dat die staart eindelijk lang was, nu is die staart weer net zo kort als eerst. verder was er nog een ander paard waarvan een halve staart is genipt, de ene helft is nog net zo lang als eerst, de andere helft is tot de staart wortel geknipt. Verder zijn er nog heel wat manen afgeknipt.

2 dagen geleden had er iemand gebeld of onze manege ook paardenhaar had, en vanacht zijn er paardenstaarten en manengeknipt. Dit is toch belachelijk??!!

Nu gaat onze manege een telfoonrekening aanvragen om te kijken welk nummer heeft gebeld en welk adres erbij hoort. Diegene die 2 dagen geleden gebeld had zei dat hij/zij van een bedrijf was op het industrieterrein niet ver van de manege vandaan. Blijkt dit niet het nummer te zijn van dat bedrijf. Dan is er heel wat duidelijk geworden.

Toch wou ik weten wat jullie ervan vonden en of jullie misschien nog tips hebben hoe wij de dader kunnen opsporen. En mogen wij als we de dader hebben gevonde, een schadevergoeding eisen?

Leliev

Berichten: 4954
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Mooie stad, achter de duinen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 22:31

wat een faag verhaal.
je gaat toch niet de manen en staart van een paard eraf knippen?
dan ben je toch ziek in je hoofd? of het ik dat nou verkeerd?

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 22:35

Misschien een penny meisje dat op wraak uit is, omdat ze niet op een bepaalde pony mocht of zo?

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 22:37

Leliev schreef:
je gaat toch niet de manen en staart van een paard eraf knippen?

Het gebeurd wel vaker, gewoon voor de 'leuk' of om het te verkopen. Paardenhaar blijkt best redelijk wat geld op te leveren.
Maar wel belachelijk dat iemand zoiets doet! Vooral de staarten, dat zijn de wapens tegen vliegen van het paard! En zoiets duurd erg lang om weer mooi lang aan te groeien.

Coot

Berichten: 3182
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: ergens in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-04 22:37

het zou geen pennymeisje geweest het is namelijk vancht na 11uur gebeurt.. ik denk niet dat er dan nog een pennymeisje op de manege loopt. We hebben trouwens 2 scharengvonden en in een stal!!! en 1 in het hooi bij de hooiberg

Leliev

Berichten: 4954
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Mooie stad, achter de duinen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 22:38

ja, maar t is toch krankzinnig?

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 22:38

Cootjuh schreef:
het zou geen pennymeisje geweest het is namelijk vancht na 11uur gebeurt.. ik denk niet dat er dan nog een pennymeisje op de manege loopt. We hebben trouwens 2 scharengvonden en in een stal!!! en 1 in het hooi bij de hooiberg


Kun je die niet aan de politie geven? Voor vinger afdrukken of zo?

Coot

Berichten: 3182
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: ergens in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-04 22:46

inka"]
[quote="Cootjuh schreef:
het zou geen pennymeisje geweest het is namelijk vancht na 11uur gebeurt.. ik denk niet dat er dan nog een pennymeisje op de manege loopt. We hebben trouwens 2 scharengvonden en in een stal!!! en 1 in het hooi bij de hooiberg


Kun je die niet aan de politie geven? Voor vinger afdrukken of zo?
[/quote]

ja, dat was ook mijn idee. Ik weet niet of de manege dat ook doet.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 01:51

De scharen idd afgeven om te kijken of er vingerafdrukken op zitten...tenzij heel stal ze al in handen heeft gehad...dan heeft het weinig nut meer.

Brit

Berichten: 4378
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 09:33

gewoon belachelijk vind ik het
Wie doet nou zoiets denken die mensen niet na ofzo... Die beesten hebben
hun staart nodig gaat een idioot het er ff afknippen
Kan ik gewoon boos om worden

Caira
Berichten: 26056
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 11:16

Brrr irish haar manen zijn nu 1.20! Ik zou nachtmerries krijgen!

Vinaba

Berichten: 9757
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 11:45

echt dom die kinderen denken dat ze dan niks zien en ja dan knippen ze dat af..... Rolleyes

Coot

Berichten: 3182
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: ergens in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 13:30

kjoetie schreef:
echt dom die kinderen denken dat ze dan niks zien en ja dan knippen ze dat af..... Rolleyes

uhm.. ik denk niet dat ik deze echt snap.. Mag ik uitleg?

Coot

Berichten: 3182
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: ergens in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 13:35

Ik wil trouwens toch de mensen even waarschuwen in de omgeving drente/groningen. Aangezien wij bang zijn dat ze nog naar andere maneges/stallen toegaan. Het zijn voornamelijk donkere manen en staarten. (ik blij dat ik een vos heb) Dus LET OP!! sluit de deuren beter af als normaal. bij ons hebben wij 1deur hebben waar geen slot opzit(wat er nu overigens wel opkomt neem ik aan) Ik wil niet dat er nog meer paarden hier de dupe van worden.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 13:36

Cootjuh"]
[quote="kjoetie schreef:
echt dom die kinderen denken dat ze dan niks zien en ja dan knippen ze dat af..... Rolleyes

uhm.. ik denk niet dat ik deze echt snap.. Mag ik uitleg?
[/quote]
Ik snap hem denk ik kjoetie bedoelt:
De manen zijn eraf geknipt door kinderen die denken dat de pony's niets kunnen zien met lange manen.

Bij mijn pony is het ook een keer gebeurt Huilen
Ik heb echt een hekel aan mensen die niet van andermans spullen/ dieren af kunnen blijven.

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 13:52

nou volgens mij worden die echt niet afgeknipt door kinderen hoor!!

Klinkt meer als een handelaar... Mensen die vogels houden willen graag paarden haar zodat de vogeltjes nestje kunnen maken.

Caira
Berichten: 26056
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 14:05

Vraag na of er in de buurt mensen zijn die zelf gitaren maken en verkopen!

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 14:55

ja want van paarden haar worden toch die snoeren(hoe noem je dat Verward Haha! ) van gitaren en violen gemaakt..

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 18:48

DANIenVLIEG schreef:
ja want van paarden haar worden toch die snoeren(hoe noem je dat Verward Haha! ) van gitaren en violen gemaakt..


snaren Knipoog

bij ons in het dorp laatst trouwens ook gebeurd, alleen die waren ook verder toegetakeld Scheve mond

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 11:33

Jezus... Wat verschrikkelijk! Ik moet er niet aan denken dat dat bij mijn paard gebeurd!

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 11:44


Ilsiie

Berichten: 8224
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 13:00

Wat en idioot die dat doet zeg... ik hoop voor je dat het dan niet té warm wordt, voor de paarden ook, al die vliegen!!! anders maar vliegendenkens he... zonde hoor, van de manen en staarten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 18:08

Ik kan hier ook weer niet over uit. Ik moet er niet aan denken dat de zilveren golvende lange staart van mijn paard eraf wordt geknipt. Die manen zou ik nog welk overheen komen maar mn staart...dat zou ik echt een ramp vinden.

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 19:08

Nou ja, ik denk dan maar zo; met alle andere nare berichten van de laatste tijd moet je misschien maar blij zijn dat er 'alleen maar' een stuk van de manen en staart is afgeknipt... Maar het blijft natuurlijk niet kunnen!!

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 20:24

ja inderdaad. tegenwoordig begrijp ik veel mensen niet meer hoor! egt krankzinnig!!!