Karan in de springles.

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Heike
Mede-oprichtster

Karan in de springles.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-04 01:28

Op zaterdag is er sinds vorige week een springles. Alleen voor de pensionklanten. Ik had het vorige keer eens afgekeken en besloot dat ik het met Karan ook eens zou gaan proberen.

Vorige week moesten de ruiters van het paard om met hun ogen dicht naar een hindernis te lopen om daar overheen te stappen. Moet wel zeggen dat ik dat een lollig gezicht vond. Eentje rende er over en sprong op het juiste moment. Een andere wandelde dapper door tot ongeveer een meter voor de hindernis waar ze met haar been ging zwaaien in het luchtledige.

Daarna op het paard, met de ogen open en later nog een keer met de ogen dicht.

Nou, ik had dus al aangegeven dat ik dat niet van plan was. Ogen dicht op een paard vindt ik doodeng.

Gelukkig deze keer niet van die lastige opdrachten maar gewoon springen.

De eerste in draf. Jeetje Karan kan echt niet springen! Gaat ie er heel hard op af. Dan stopt hij zowat om dan vervolgens met vier benen tegelijk te springen.

Nog een keer. Deze keer hield ik hem er dus goed bij waardoor hij dus heel hard ging. Ook niet de bedoeling.

Derde keer goed inhouden om hem vervolgens op eigen benen te laten springen. Dat valt nog niet mee. Ik wil veel te veel doen.

De rest van de les ging erg goed. Vooral vanuit de galop spring hij een stuk relaxter. We springen trouwens niet hoog hoor. Ongeveer 60cm deze keer.

Bij het in-uitje stapte Hilde er trouwens nog onvrijwillig af. Maar ze kon er niet veel aan doen. Blando struikelde na de sprong. Zat op zijn knieën, kwam weer omhoog en ging toen weer op de kniëen waardoor Hilde met een mooie salto afstapte.

Gelukkig waren we maar met zijn drietjes. Dus tracteren is niet zo duur. Extreme duivel

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 06:47

Leuk zo'n springles...volgende keer misschien toch even met jullie paarden bespreken wat de bedoeling is van zo'n les...want volgens mij hadden ze dat niet goed begrepen!

Best hard werken hè zo'n springlesje.....fijn dat de rest van de les wel goed ging....volgende keer weer?!

Centered Riding instructrice

* Er is 1 persoon die je kunt vertrouwen: jezelf *

Saskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 09:09

Hee heike, goed BEvallen (en niet GEvallen...)dus!
Fijn. Ik wist niet dat die springles pas sinds kort was. Ik dacht dat het de vervanging was van de les op vrijdag.

Life feels better when I'm caffeinated.
Naar een quote van MindBodyGreen-Sarah von Bargen

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie