half gare gek knipt paarden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Coot

Berichten: 3182
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: ergens in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-04 22:23

Bedank voor al jullie reacties.. Binnekort krijgt de manege de telefoonrekening waar ook het nummer opstaat van de gene die gevraagd heeft of wij paardehaar hadden. Ben benieuwd of die gast inderdaad van dat bedrijf is, en anders weten we genoeg. Gelukkig is die man/vrouw vanacht niet langs geweest en zaterdagnacht ook niet. We denken ook dat hij/zij niet meer terug komt, maar je weet maar nooit.
Ik denk dat de pensionmensen (of hoe je dat ook noemt) heel blij zijn dat hun paarden niet geknipt zijn.
Bij de paarden waarvan de staart is afgeknipt, de staart is gelukkig nog lang genoeg om vliegen weg te slaan, de staart is ongeveer tot de hak afgeknipt. Maar toch gaat het om het idee dat er iemand 's nachts lang komt om de staarten af te knippen.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 10:07

Of het een eenmalige actie is weet ik zo net nog niet. Ik sla vanmorgen
de krant open (Limburgs Dagblad) en lees dit:


Citaat:

Pony toegetakeld



Onbekenden hebben dit pinksterweekeinde tot twee keer toe een pony in een wei in de ****weg in Schinveld toegetakeld. Tot tweemaal toe is het dier gekortwiekt.
"Het moet het werk van meerdere mensen geweest zijn, want de pony laat zich niet zomaar in bedwang houden als je van achteren aan het knippen bent", aldus de eigenaar van het dier.
Hoewel Odette, zo heet de pony, niet gewond is, zit de schrik er bij de Shetlander volgens de eigenaar wel goed in. "Zondagmorgen had ik eerst niks in de gaten toen ik de geiten en de pony ging voeren. Maar het beestje reageerde zo schuw. Ik zag dat alle haren van zijn staart waren verdwenen. Die staartharen zijn voor een paard ideaal om vliegen weg te jagen".
De eigenaar deed meteen aangifte bij de politie. Een dag later bleek de pony voor de tweede maal gekortwiekt te zijn. Ditmaal waren de manen van Odette afgeknipt. De eigenaar heeft geen idee wie de dader zou kunnen zijn. "Ik heb geen vijanden."

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 10:41

Jeetje, stelletje kleuters ga lekke rergens anders aan knippen,maar niet aan een dier daar moet je van af blijven,[[ak lekker papier of touwen als je je vereeld Scheve mond

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 12:09

Wat een idioterie!
Ik zou het ook aangeven bij de politie, elke melding is er weer een.
Misschien krant of regionaal nieuws inschakelen, laat die gast maar weten dat het duidelijk is dat het gezocht wordt.
En als het bij zoveel mogelijkbekend is, kan ook iedereen de stallen e.d beter afsluiten
Een gewaarschuwd mens telt voor 2.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 12:11

Scheve mond Doe het ff in je eigen haar Scheve mond