paard ziek, vinger gebroken.......

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

holly

paard ziek, vinger gebroken.......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-04 01:01

Zucht, wat een toestand altijd weer.
Zojuist een rekening betaald voor een casteratie. Nu gisteren het idee dat de andere niet helemaal lekker in zijn vel zat.
Hij had gegeten en ging liggen ipv zijn hooi te eten wat hij normaal gelijk doet.
Ik heb dus een uur gekeken of het aan de muggen lag of toch koliek misschien.
Koliek leek het me niet te zijn, tenminste dat gevoel had ik.
Dus om het uur even nagekeken hoe het met hem ging en het ging goed.
Ook vanmorgen nog.
Vanavond weer na het eten begonnen met rollen, en dus de dierenarts gebeld voor het zekere. Een paard wat normaal niet zo doet, mankeerd bijna altijd wel iets dan.
Dierenarts erbij, geluisterd naar het hart en andere plekken, niks geen koliek.
Nu bleek hij dus aan het eind van zijn slokdarm een verstopping te hebben zitten, maar ondanks de pogingen met een slang, wilde het niet open.
Mijn vriend hield hem vast en de praam op zijn neus.
Op eens geeft de pony een ruk en springt omhoog en mijn vriend roept, aaaa hij is gebroken.
Dus ik de pony overgenomen en de vrouw van mijn vriends vader gebeld.
Mijn vriend is dus opgehaald door haar en de dierenarts heeft de pony verdoofd en verder geprobeerd.
Hielp nog niet, dus hij moest op stal gezet worden, zonder eten of drinken en morgen komt de dierenarts terug, om nogmaals te proberen en als het niet lukt moet hij naar de kliniek.
Als je naar de tijd kijkt dat ik dit schrijf snap je wel dat ik een beetje stress heb want ik heb geen trekhaak of trailer bij de hand en ken ook zo gauw niemand die dat wel heeft. Probleem dus.
Ondertussen mijn vriends zus gebeld of zij mij en de auto wou komen halen (heb geen rijbewijs) en dat wilde ze wel doen.
Kwam ik er op het laatste moment achter dat mijn vriend de sleutels van de auto nog in zijn zak had.
Zijn zus inmiddels geariveerd en ik sloot de boel af, werden we ook nog eens aangesproken door de politie wat we in hemelsnaam bij de paarden aan het doen waren, dus ik het hele verhaal in korte versie verteld.
Vanuit de wei naar mijn vriend zijn vader gereden en daar afgewacht.
Half 1 waren mijn vriend en zijn stiefmoeder terug. Zijn (middel)vinger was dus idd gebroken.
1 uur weer op pad gegaan om onze auto op te halen en te kijken of de pony zich rustig hield op stal.
Daar aangekomen, was alles rustig en wilde we de auto instappen. Komt er een of andere maloot aan gescheurt en begint doodleuk met zijn auto rondjes te spinnen vlak langs onze auto af. Dus ik stond al te trillen op de beentjes, want god weet wat er zo snachts allemaal op straat rondhangt.
Goed, die ging weer weg en wij via de andere kant terug naar huis.
Nu is het dus op morgen wachten of de dierenarts zo iets kan doen, anders word het een rondje kliniek.
Fijn dat vakantie geld
Ik kan je vertellen dat ik echt zoiets heb van, mag ik dan nooit eens geluk hebben?
Ik baal als een stekker en hoop dat morgen alles goed verloopt...

(iemand enig idee hoe duur een kliniek bezoekje gaat uitvallen?)

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 01:48

Sterkte... ik help mee duimen!!!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 05:58

Bij ons geven ze eerst een spierverslapper, daarna pas een maagsonde. Wat ook goed helpt is water naar binnen gieten. Dan weekt het vaak los.... (had er 1 met een vernauwde slokdarm, dus regelmatig last hiervan...)

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 09:18

sterkte!! hoop dat t allemaal goed komt met je paardje (en je vriend's vinger) Knipoog Boos!

The journey of a thousand miles begins with a single step.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 09:39

Wat een pech zeg! Ik denk at je moet rekenen op een euro of 300 minimaal....een goede grap mag wat kosten!
Hoe is het nu met je paardje?

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 09:42

zo idd , mijn rekening was 128 € voor zalf en nog wat .... Boos!

The journey of a thousand miles begins with a single step.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 13:03

ik was 150 euro kwijt incl. voorrijkosten en 2x spoed/nachttarief. 3 injecties en een maagsonde...

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 14:00

Is de DA al geweest?
Hopelijk gaat het al wat beter, en was een kliniekbezoekje niet nodig......

Sterkte....

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-04 16:18

Eindelijk zit ik even op de billekes voor de ontspanning.
Ik was al vroeg wakker want er zoest nog heel wat geregeld worden om eventueel naar de kliniek te kunnen.
Mijn buurmeisje heeft zelf ook een jaarling dus daar even aangebeld en die regelde iemand die kon rijden.
Onze buurvrouw van de paarden stelde meteen haar trailer ter beschikking en kwam even kijken hoe het ging.
Buurmeisje mee, wilde ze graag.
De dierenarts ariveerde netjes op tijd en verdoofde hem eerst (wilde het natuurlijk geen twee keer meemaken Tong uitsteken ) Slangetje erin en het was gelukkig weer open, water erachter aan en klaar is kees.
Hij moest nog wel even tot de middag op stal blijven en daarna in de kale wei (hij zou eigenlijk vandaag overgaan naar een ander stuk). Hij mag twee dagen geen brok bij of hooi.

Daarna mijn buurmeisje aangeboden om haar vriend te laten slapen en dat wij mee zouden rijden naar haar paard, want deze zou volgens de pensioneigenaar kreupel zijn.
Haar jaarling staat in belgie dus dat was effe een stukje rijden. Daar aangekomen liep ze echt niet goed, en ook zij besloot de dierenarts te bellen. Onder tussen heb ik lekker van het zonnetje genoten.
Haar jaarling heeft waarschijnlijk niet goed gelegen en heeft een kneusing in het achterbeen, dus zij heeft nu pijnstillers.

Het was me het tochtje wel.
Bloemetje gehaald voor mijn vriend zijn ouders voor het zorgen voor zijn vinger
Mijn paardjes nogmaals nagekeken en nu kan ik eindelijk de pizza in elkaar gaan zetten wat al 2 dagen op de planning stond.

Ik kan je vertellen dat ik ongelofelijk blij ben niet naar de kliniek te hoeven, want dat kost wat.
Het gaat nu dus goed en we houden hem even in de gaten en hopen dat het goed blijft gaan.
Ikzelf ben echt vreselijk moe, maar ach dat komt ook wel weer goed.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 17:35

nou holly wat een pech kun je hebben hè? Ach gut beterschap voor je vriend en gelukkig dat je paard nu wel geholpen kon worden!!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-04 22:44

Dank je pellie,
Paardje oogt weer helemaal happy
Hoe breekt men een vinger, hier volgt de uitleg.
Men nemen een paard, zet een praam op zijn neus, houd de praam stevig
vast maar doet voor het gemak even de middelvinger ertussen.
Laat paard goed schrikken en houd toch stevig de praam vast, gevolg: Vinger krakt in twee Bloos
Dat is dus achteraf wat er gebeurt is met het vingertje.
Wedden dat hij dat geen tweede keer doet Haha!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie