Betalen voor paard bezichtigen?!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dynara

Berichten: 1443
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: some where on earth

Betalen voor paard bezichtigen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-20 13:02

Ik weet niet als dit goed staat....
Maar had laatst interesse in het kopen van een paard.
Maar hier moesten we €20,- betalen voor te mogen bezichtigen en te rijden.
Is dit nu een nieuwe rage? Doen meerdere mensen dit? Ik zelf nog nooit van gehoort... :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Betalen voor paard bezichtigen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 13:03

Daar zou ik nooit aan beginnen. Wat een onzin!
Was het soms een handelsstal?

Anoniem

Re: Betalen voor paard bezichtigen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 13:03

Ik heb het nog al gehoord. Om penny’s die enkel een gratis rit willen af te schrikken.

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Betalen voor paard bezichtigen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 13:04

Ik heb er nog nooit van gehoord maar kan me er wel wat bij voorstellen vanuit de verkoper gezien. Sommige mensen komen idd gewoon voor de "lol" rijden met een vaag verhaal.

KM_Ris

Berichten: 2943
Geregistreerd: 22-12-11
Woonplaats: Limburg

Re: Betalen voor paard bezichtigen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 13:06

Wat apart, ik heb het nog niet meegemaakt. Maar ik kan me voorstellen dat het inderdaad komt door mensen die voor de fun komen rijden en geen echte interesse hebben.

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 13:06

Doe dat niet, wat een onzin om te gaan betalen voor het bezichtigen..
Nog even extra geld verdienen voor het bekijken.

Of ze willen het paard aan het juiste mensje verkopen of anders gewoon niet.

Maar nu ik de boven mij de reacties aan het lezen ben, kan ik ook begrijpen dat ze alleen echte geïnteresseerden willen laten komen en niet die voor de lol rijden.
Laatst bijgewerkt door Arashah op 24-06-20 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt

ElinaSK

Berichten: 2657
Geregistreerd: 07-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 13:06

Whut... _O- nog nooit meegemaakt, gelukkig..

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 13:06

No way dat ik ga betalen om een paard te mogen bezichtigen. Als je zulke plezier ritjes wilt voorkomen kun je ook zorgen dat je de achtergrond informatie goed checkt als verkoper zijnde. Of de bezichtiger enkel de 2e keer laten rijden.
Sorry, maar jij verkoopt je paard, ik ga niet voor dat soort problemen opdraaien :=

cobiieJarig

Berichten: 7302
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 13:07

dynara schreef:
Ik weet niet als dit goed staat....
Maar had laatst interesse in het kopen van een paard.
Maar hier moesten we €20,- betalen voor te mogen bezichtigen en te rijden.
Is dit nu een nieuwe rage? Doen meerdere mensen dit? Ik zelf nog nooit van gehoort... :')

Een beruchte handelsstal rekent zelfs 100 euro "reserveringsgeld" zodat je het paard kan bezichtigen toch?

Anastasia24

Berichten: 2704
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 13:10

Vind het indd ook vreemd. Ikzelf zou het niet doen, maar neemt niet weg dat ik het wel kan snappen als jongeren denken een gratis ritje te maken...

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 13:13

Iriscope schreef:
No way dat ik ga betalen om een paard te mogen bezichtigen. Als je zulke plezier ritjes wilt voorkomen kun je ook zorgen dat je de achtergrond informatie goed checkt als verkoper zijnde. Of de bezichtiger enkel de 2e keer laten rijden.
Sorry, maar jij verkoopt je paard, ik ga niet voor dat soort problemen opdraaien :=


Tja, dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Sommige mensen hangen hele banketstaaf op (leugens) en als je ze alleen de 2e keer wilt laten rijden dan komen ze helemaal niet meer want dan ben je weer niet klant vriendelijk. :(

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 13:13

Dat ze dat rekenen als er vaak mensen voor de lol komen (serieus?!) kan ik dat snappen.
Maar ik was bij mijn laatste zoektocht echt niet van plan geweest te betalen voor een bezichtiging.
Was eerder in staat de reiskosten te declareren als je weer eens 2 uur gereden had en het paard bleek totaal niet op de advertentie te lijken :+

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Betalen voor paard bezichtigen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 13:15

Ik snap je punt Elisa, maar of ik het nu eerlijk vind om dan de goede te laten betalen voor de slechte? Nee, dat soort dingen hou ik niet zo van.

MightyMike

Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 13:17

Nog nooit van gehoord of meegemaakt.. Wij zitten midden in een zoektocht op dit moment, maar zou dit nooit doen! Hebben al veel pony's gezien die helaas of helemaal niet waren zoals geadverteerd (dus niet braaf voor een beginner) of waar medisch van alles op aan te merken was. Als ik dan iedere keer 20 euro moet betalen.. Laten zulke verkopers zelf ook goed doorvragen hoe geïnteresseerd mensen die willen kijken zijn. Ik moet eerlijk zeggen, ik stap zelf helemaal niet graag op een onbekend dier, begrijp dan ook niet hoe penny mensen zo brutaal zijn om overal alleen maar te komen om een rondje te mogen rijden. Helaas indien je verkoopt, is niet iedere kijker een koper. Wij hebben een tijd terug ook verkocht, dus weet best hoe het is als mensen niet super geinteresseerd blijken, maar zo is het nu eenmaal. Nu als koper, is het andersom frustrerend, geen eerlijke verhalen, niet zoals geadverteerd. Zowel kopen als verkopen zal hier geen hobby worden.

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 13:18

Ooit bij een handelsstal vroegen ze idd €100 euro ‘reserveringskosten’, vader wilde dit graag doen voor mij maar ik heb gepast. Daarna eens rondgevraagd over de stalnaam en blij det we het niet gedaan hebben.

Opzich kan ik €20 euro nog wel begrijpen. Al mag je er denk ik wel vanuit gaan de 99% van de kijkers serieus op zoek is naar een nieuw paard.

Rodevlinder

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 13:20

Ik heb het ooit wel eens eerder gehoord, maar ik zou als potentieel koper niet betalen om te kijken en eventueel te rijden.
Ik heb in mijn laatste zoektocht 9 paarden bekeken en enkele gereden, buiten alle brandstof en teleurstelling had het een hele dure grap geworden om steeds te moeten betalen.
Reserveringskosten alsin een aanbetaling kan ik dan wel weer begrijpen.

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 13:23

Iriscope schreef:
Ik snap je punt Elisa, maar of ik het nu eerlijk vind om dan de goede te laten betalen voor de slechte? Nee, dat soort dingen hou ik niet zo van.


Ja ben ik het ook mee eens hoor, en gelukkig zijn de meeste mensen wel serieus. Maar echt..heb ooit zo'n figuur gehad die (achteraf bleek) voor de lol kwam rijden en tegelijkertijd ook het paard overvraagd heeft en dier was 10 stappen terug in training na die rit. (was net zadelmak)Dan baal je echt als een stekker.

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 13:29

Elisa2 schreef:
Iriscope schreef:
Ik snap je punt Elisa, maar of ik het nu eerlijk vind om dan de goede te laten betalen voor de slechte? Nee, dat soort dingen hou ik niet zo van.


Ja ben ik het ook mee eens hoor, en gelukkig zijn de meeste mensen wel serieus. Maar echt..heb ooit zo'n figuur gehad die (achteraf bleek) voor de lol kwam rijden en tegelijkertijd ook het paard overvraagd heeft en dier was 10 stappen terug in training na die rit. (was net zadelmak)Dan baal je echt als een stekker.

Ja dat is mooi balen inderdaad. Is ook niet makkelijk om een goeie koper te vinden.
Hier zijn we nog meer gelimiteerd. Weinig mensen die paarden behandelen zoals we dat in Nederland normaal vinden. Daarom is verkopen hier echt zo moeilijk!

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Betalen voor paard bezichtigen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 13:35

Dat lijkt mij ook heel moeilijk, je wilt ze niet verkopen als je niet zeker weet dat ze goed terecht komen natuurlijk.

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 13:37

Ergens snap ik het wel, ik heb ook wel een paar keer uren zitten wachten op potentiële klanten die nooit meer zijn op komen dagen. Dan haal je ook.

MightyMike

Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Betalen voor paard bezichtigen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 14:50

Das balen Alice0cullen, maar dat heb je met alles wat je op internet gooit helaas.. Verkopen en kopen kost helaas tijd. Afgelopen week 1500 km door nl gereden en niets was de moeite waard. Maar ik ga als koper ook niet vragen of ik betaald kan krijgen wanneer het niet is was ik zoek, van de andere kant gezien dan maar.

c_alsemgeest

Berichten: 20629
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 14:53

Veraaaaah schreef:
Ooit bij een handelsstal vroegen ze idd €100 euro ‘reserveringskosten’, vader wilde dit graag doen voor mij maar ik heb gepast. Daarna eens rondgevraagd over de stalnaam en blij det we het niet gedaan hebben.

Opzich kan ik €20 euro nog wel begrijpen. Al mag je er denk ik wel vanuit gaan de 99% van de kijkers serieus op zoek is naar een nieuw paard.


Geloof me... zeker bij echt goede of bekende paarden komen er steeds meer penny's die geïnteresseerd doen, en uiteindelijk alleen even een rondje wilden rijden.
Hoor het steeds vaker in mijn omgeving.

Neon

Berichten: 4925
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 15:02

Komt bij handelsstallen wel meer voor...

Snap het als je er een penny gevoel bij krijgt... maar bij een serieuze geïnteresseerde vind ik het ook belachelijk...

Tijdje terug spande er 1 echt de kroon... 25 euro voor paard "klaar" te maken en te rijden... puntje bij paaltje heb ik zelf het paard gepoetst en gezadelt.. de proefrit sloeg werkelijk waar nergens op...

Ik mocht er mee naar buiten, er ging een 12 jarig meisje mee op een ander paard... we rijden 5 minuten... of ik in draf wilde... ok... nou zo gezegd gedaan erna vraag ik of we ook nog galop gaan testen... tsja haar paard mocht niet galoperen ( staan iets van 30 beesten op stal... neem dan een mee die dat wel "mag"...) ik mocht wel van haar af galoperen.. ( deed het dier uiteraard niet... die wilde bij het andere paard blijven.. stukje verderop staat een bouwwerf... neeeeeee hier kunnen we niet langs... euhm je verkoopt dit paard als bomproof? De bouwwerf was op afstand etc.

15 minuten later waren we op stal... dankjewel en tot nooit meer... -O-

Gini
Berichten: 17898
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Betalen voor paard bezichtigen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 15:04

Ik vind het een belachelijke maatregel om die enkele penny eruit te filteren. Maar de paardenwereld is wel op meerdere vlakken gek, dus als je me zou zeggen dat dit binnen 20 jaar volledig ingeburgerd zal zijn en normaal bevonden wordt, zou ik je zo geloven.

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Betalen voor paard bezichtigen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 15:05

Ik heb dit wel vaker gehoord, inderdaad om te voorkomen dat jan en alleman een rondje op het paard wil komen rijden. Gelukkig is het nog niet "normaal". Het "nieuwe normaal" is al gek genoeg.