Fjord mag niet meerijden in een ponyspringles :(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 12:47

tssss.......waarom zouden fjorden niet goed kunnen springen?? Ik rijd nu zelf op een halfinger (heel breed) en die heeft tussen de KWPN-ers in Wanrooij gesprongen...dus waarom zou een fjord dat niet kunnen?? Boos! ik vind het echt nergens op slaan!!! Maar ik hoop iig wel dat je les kunt vinden!

Fjorjon
Berichten: 199
Geregistreerd: 01-11-03
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 16:50

Ik denk dat ik Ulljon maar ga verkopen, ik ben er tenslotte veel te oud voor heb ik net begrepen

Marrepar

Berichten: 13162
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 17:43

Tssk,Wat een naaier zeg!
Wij hebben een dame(fjord dus';)) op de manege en die springt beter dan een pittige welsh E..dus die vent moet z'n smoel houwe!
Maar je vind vast wel op de andere manege les! Haha!
En dan laat je dat ventje maar eens wat zien op een wedstrijd!(als je daar dan aan mee gaat doen Tong uitsteken)
*Fjordenpowerr..Knipoog*

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 09:45

Slaat echt nergens op!Zou me geduld ook niet kunnen houden aan de telefoon zou ze meteen in het rond schelden Boos! Gezeik altijd over de fjorden!Ninla spring 1.20 m!

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 09:47

En trouwens ukkiepuk rijd nog op een shet en ik ben 14 en rijd ook op een shet en een fjord Clown

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 09:54

ik vind het een beetje onzin hoor! fjorden zijn even groot als ponies en kunnen daar tog gewoon gaan rijden. trouwens, heel veel volwassenen rijden op fjorden.

_Marjon_
Berichten: 10665
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 11:19

Echt belachelijk Boos! waar slaat dat toch op! Discriminatie... Ze moeten eens hun mond houden, stomme ijdele wedstrijdsnobjes met hun dure poedersuiker Boos! FJORDEN ZIJN DE BESTE!

Nee hoor fjorden kunnen niet springen:
Afbeelding Dit was btw over een sloot.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 11:51

Beetje dom van die gast, al kunnen volgens hem fjorden niet springen, wat dan nog. Als jij er nou voor wil betalen, wat zeurt hij dan ?!

Mijn vroegere verzorgfjord sprong super, ik ging met hem makkelijk over een meter, ok hij had geen prachtige techniek, maar goed dat maakt niet uit, het sprong Haha!

Wat zeurt die gast nou, als jij je lessen wil wat geeft het nou of je op een NRPS of op een fjord komt...

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 13:59

Wow! blimsemlover die foto is kick!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 14:10

Pfff zeg!
ik zou er niet eens meer willen rijden... Boos!

Kun je terecht bij de concurrent?

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 15:47

Mensen aub geen discussie over of een fjord wel of niet kan springen. ls iemand zijn rijkunst wil verbeteren op dit vlak ongeacht wat voor soort pony dan moet dat mogen.
Gelukkig kan Denies bij de conculega/buurman haar kunsten gaan verbeteren dus t probleem is opgelost.

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 10:44

Ik vind inderdaad dat je niet al te netjes aan de telefoon te woord bent gestaan, is wel erg knap dat hij kan inschatten of jij en je fjord wel of niet kunnen leren springen.
Alleen als ik naar onze manege kijk, denk ik dat je met je fjor beter niet in de ponyles zou kunnen mee springen, maar bij de paarden, omdat bij ons de meesten van 14-15 jaar bij de paarden rijden is dat kwa leeftijdsverschil leuker (in de ponyspringles rijden kinderen van een jaar of 10).
Wellicht is dat bij hen in de ponylessen ook zo en verwacht hij je daarom eerder in een paardenles?
Bovendien rijden er bij ons in de paardenlessen ook genoeg fjorden en haflingers mee, dus zou dat leuker zijn.

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 14:15

Wat een eikel is die gozer zeg! Lips are sealed

Denies en Tjo hebben meer baat bij om juist niet bij deze instructer te gaan lessen als hij met zulke stomme opmerkingen komen over leeftijd enzo.
Ik zou eerder gaan twijfelen over zijn bekwamheid en kennis om goede les te kunnen geven...

Ik heb ook fjorden in de les zien springen, geen probleem hoor OK dan!

Het is niet de paard, maar de techniek van de ruiter dat belangrijk is

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 22:20

Wat een vaag ventje is dat zeg!! hoezo kan een meid van 15 niet op een pony? Ik ben 16 en pas er toch ook nog op. Lekker triest!!!

En dat over Tjo slaat ook echt weer HELEMAAL nergens op!! Les is les ja toch, ook al zouden jullie er niets van bakken dan nog daar heb je dan toch LES voor?!

(Jullie winnen toch wel:P)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 23:21

Nou ja zeg...
Wat belachelijk. Is hij bang zijn reputatie te verliezen als er een fjord meeloopt in zijn lessen?
Oke een fjord zal geen top springpaard worden wat met groot gemak over 1.40m heen glijd. Maar waarom zou niet lekker mee mogen rijden...

Je hebt gelijk dat je naar de concurent gaat hoor!!

Veel plezier met springen!! OK dan!

vivanes
Berichten: 1356
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 15:46

hoi Sonja

Ogelofelijke tuttebel dat je bent!!! Wat denk je nou, dat Fjorden geen spronggewricht hebben!!!!!! Fjorden zijn alleen maar goed voor buiten te rijden zeg je. Nou niet dus, wij hebben 2 hele goeie fjorden, onze ruin van 3 zit al in het L2 dressuur, en onze merrie van net 4 springt L. De ruin heeft 4 wp, dus het gaat cker goed. Je moet niet zo onnozel doen. paardenkakker dat je bent. Volgens mij zit je er alleen maar op om mooi te wezen. aansteller.

Marieke OK dan!


[Edit Karin] kleur, vet & size18 verwijderd (en volgende keer even wat beter lezen voordat je begint te schreeuwen)

Jytte
Berichten: 1876
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 15:47

Bij ons op de ponyclub is het mij ook een tijdje verboden om met een fjord te komen, het waren "pony's om voor de kar te zetten" en een vrouw kreeg t voor elkaar om tegen me te zeggen dat fjorden paarden waren om frikandellen van te maken!!!
Ik heb me er niets van aangetrokken en ben gewoon blijven rijden.
veel suc6 met je fjord!

groetjes Jytte

MootjeK

Berichten: 1195
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 15:54

vivanes schreef:
hoi Sonja

Ogelofelijke tuttebel dat je bent!!! Wat denk je nou, dat Fjorden geen spronggewricht hebben!!!!!! Fjorden zijn alleen maar goed voor buiten te rijden zeg je. Nou niet dus, wij hebben 2 hele goeie fjorden, onze ruin van 3 zit al in het L2 dressuur, en onze merrie van net 4 springt L. De ruin heeft 4 wp, dus het gaat cker goed. Je moet niet zo onnozel doen. paardenkakker dat je bent. Volgens mij zit je er alleen maar op om mooi te wezen. aansteller.

Marieke OK dan!


Ooit van ironisch bedoelde opmerkingen gehoord? Verward


[Edit Karin] ook hier uit de quote de schreeuwerige elementen verwijderd

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 15:55

Vivanes, ik geloof dat je moet leren iets beter te lezen voordat je begint met schreeuwen. Sonja heeft nl zelf ook een fjord en ze schreef dit ironisch, ze meende er dus niks van.
Je bent wel erg snel op je teentjes getrapt.
En tuurlijk hebben fjorden wel een spronggewricht, anders waren het hele uniek paarden, ieder paard heeft twee spronggewrichten, in elk achterbeen 1!

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 15:32

Mijn fjordie sprong ook altijd als de beste!!
Ze weigerde niets en sprong alles.

Top toch.

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 20:56

Das discriminatie. Boos!

Idioteque
Berichten: 4514
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 21:15

Tsss....Belachelijk zeg Boos!
Oke met een fjord zal het moieilijk worden om Z-springen te worden, omdat ze hun bouw daarvoor niet meehebben, maar gewoon in een springles meerijden, moet makkelijk kunnen.
Dit is gewoon discriminatie Boos!

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 00:44

dat vind ik echt onzin wat die man zegt want fjorden kunnen (teminste sommige) makkelijk een meter hoog springen..

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 13:21

Tssss, ik mocht ook eens niet in de les rijden met mijn vz pony omdat ze te dun was.. Hu? Ze was helemaal niet dun.. Die pony's die zij in de lessen gebruikten waren 2 keer zo dun als haar... Rare lui..

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 13:42

Getberederrie, heb ik ook ooit gehad,( 4 jaar geleden) we kregen een invaller bij de ponyclub, en ik heb dus een Tinker, terwijl de rest van die wedstrijd snobjes waren.
Die kerel heeft de hele les mij genegeerd, en ik moest ruim 3 kwartier op de hoefslag stappen, omdat ik anders de anderen in de weg zou lopen. Ging ik draven, schreeuwde hij dat hij geen commando voor draf aan mij had gegeven. Heb er na de les wat van gezegt, en 2 weken later was ik het nieuwste lid van de Paardenclub, waar mijn Tinker wel gewoon als paard wordt gezien.