Een lange, hele lange dag vandaag...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Een lange, hele lange dag vandaag...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-04 20:40

Vanochtend om 8 uur de deur uit, richting weiland om mijn 2 pony's op te halen voor de les. Om 10 uur zou ik les hebben...kwam best redelijk op tijd aan. Kim en Anique (die onverwachts toch mee was Lachen ) waren eral dus hebben maar even meegeholpen met Levi poetsen en zadelen, terwijl ik Arti poetste.

Eerst was Levi aan de beurt voor les. Even longeren...toen merkte Kim op dat zijn klieren een beetje opgezet waren, maar aangezien hij gewoon vrolijk en alert was zijn we er toch nog eventjes opgegaan. Ging heel goed hij was braaf Lovers Anique heeft nog een rondje gegalopeert en gedraaft.

Toen was hij klaar en gingen we verder met Arti...Nadat ik die gereden had en Kim en Anique weer door naar Sil waren om die les te geven heb ik Levi even getempratuurd...37,8 niet echt schokkend dus. Wel de VA gebeld, want die dikke klieren zijn niet normaal.

Toen begon het wachten...en wachten...en nog is wachten...ik had om 12 uur gebeld...ze zouden bellen als ze eraan kwamen, maar ongeveer een tijd wisten ze ook niet, want het was erg druk. Om 5 uur nog is gebeld, nee nog steeds wisten ze niks, maar ze zouden nog wel langs komen vandaag...
Nou om 5 over half 7 ging dan eindelijk de telefoon dat ze met 20 minuten bij mij was pfff....

Het blijkt dat hij onstoken speekselklieren heeft, waar het van komt weet ze niet. Kan vanalles zijn o.a. een allergische reactie o.i.d. ergens op.

Moet hem nu 4 dagen antibiotica geven en iedere dag tempraturen...heeft hij een tempratuur hoger dan 38,5 dan mag hij niet werken, lager mag dat wel. Verder in de gaten houden of hij goed eet, zoniet gelijk bellen. Dus hij moet even op stal blijven helaas...in de wei kan ik niet echt in de gaten houden of hij genoeg eet of niet Verdrietig

Over 2 weken komt de VA weer om te controleren.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 20:42

Pppfff, het zit je ook eff niet mee he meid.

Maar hopen dat het snel over is, je hebt nu wel genoeg zorgjes om je paardjes gehad Ach gut

Charly

Berichten: 4787
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 21:09

jeetje das ook wat! succ6 dr mee..!! en hou me op de hoogte hoe het gaat

kimmie261

Berichten: 19215
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 21:30

hee dat is vervelend, mijn paard heeft het ook gehad, hij is gewoon allergies voor iets in de wei, gaat binnen een paar dagen weer weg.....ik heb er heel wat keren een veearts bijgehad, en toen bleken er meer op die wei het te hebben, die mensen deden er niets aan, en dan verdween het ook....dus niet ongerust zijn hoor!!!over 3 dagen is het alweer weg.

als het hele dikke klieren zijn kan het zijn dat het vocht via zijn wangen naar beneden zakt...ook niet van schrikken, trekt allemaal weer weg..

succes en beterschap verder

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48397
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 21:42

jeetje.. sterkte! Komt goed!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23435
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 09:13

jeetje zeg, dat is niet leuk, veel sterkte.
En 1 troost, je was niet de enige die op de DA dat te wachten...

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 19:27

en hoe is het nu met levi?
alles nog goed?

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-04 21:34

Hoi

Ja tempratuur was 38 graden, dus vandaag ook gereden. Het rijden ging beter dan gisteren, zat er wat meer ontspannen op
Hij schudde ook niet meer zo met zijn hoofd, dus de antbiotica werkt wel Lachen