Weekend clinic hoefsmid en veearts/acupunctuur

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikke

Berichten: 37607
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-01 22:27

Net terug van het weekend Paard en gezondheid van de NVVR. Toffe lokatie, goede sprekers en veel lol.
Op vrijdagavond kwam Onno Grund vertellen over het beslaan van paarden.
Hij vindt dat een paard niet beslagen moet worden *LOL* . Maar ja, wij mensen moeten zo nodig over de harde weg, en zo nodig alles naar onze hand zetten. Hij wist een zeer interessante avond te vullen met uitleg waarom en hoe een paard beslagen moet worden.
Op zaterdag kwamen Aleid (achternaam vergeten)en Ellen Kral uitleggen wat er met acupunctuur kan bij paarden. Beide zijn zowel regulier dierenarts als acupuncturist. Eerst een uitleg over de historie en de achtergronden van deze, van oorsprong oosterse, geneeswijze.
Hierna volgde een korte uitleg over hoe het in de praktijk wordt uitgevoerd. Daarna was het aan de paarden om te laten zien dat het werkte. Het eerste paard had een bekkenscheefstand die Ellen niet durfde oplossen na overleg met de eigenaar, waarna ze besloot de pijn weg te nemen om het voor het paard aangenamer te maken. De resultaten waren overduidelijk, het paard reageerde veel rustiger en ontspande zichtbaar.
Het tweede paard was een in zichzelf gekeerd, afgesloten type, stijfjes in zijn bewegingen, hoewel de eigenaar al de nodige verbetering had bereikt. Onder invloed van de acupunctuur ging hij duidelijk makkelijker bewegen en kon oefeningen makkelijker uitvoeren.
Ellen gaf aan dat acupunctuur geen wondermiddel was, maar een aanvulling op de reguliere methodes. Als een uitbreiding in d manieren om diagnose te stellen, problemen aan te pakken en vooral om preventief te kijken dat alles lekker blijft gaan.
Het was een leerzaam weekend, lekker weer, veel gereden (door de anderen), lekker eten en veel gezelligheid.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 23:07

Das ook wat !
Ellen Kral heeft mij jaren geleden ook over de streep getrokken om acupunctuur toe te passen !
Na drie behandelingen zag je een merkbare verbetering,klasse!
Ze werkte in die tijd ook veel met dravers die net als mijn merrie heupklachten hadden.
Later wilde ik haar hulp ook weer inschakelen maar ze was toen net vertrokken naar het buitenland?
Osteopatie deed ze daar ook wat ik me herinner Verward
Kun je me vertellen waar haar thuisbasis nu is ,waar ik haar evt .weer zou kunnen bereiken?
Alvast dank!