Geprobeerd tanden te raspen + vraagje

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Polly

Geprobeerd tanden te raspen + vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-04 16:43

Vandaag zou de dierenarts komen om de tanden van Nancy, de nieuwe merrie, te raspen.
Ze maakt proppen van het eten en reageerd heel angstig op het bit.
In het begin ging het echt super, ze was wel wat bang maar wel heel braaf, maar ineens sloeg ze door, ze was doodsbang en wilde alleen maar weg, terwijl de DA niet eens iets had gedaan, ze bloedde ook niet en had ook geen zichtbare verwondingen.
We hebben haar even rustig gespoten en gesedeerd maar door de angst sprong ze daar ook gewoon doorheen.
De dierenarts vond het niet verwantwoordelijk om nog verder te gaan, de kans dat ze in een keer vooruit schoot en dan die rasp in haar keel had was veel te groot.
ze heeft nu alleen 1 onderkant nog niet gedaan, we proberen het over een half jaartje weer.

Overigens had ik bij het maken van de afspraak gezegd dat de tanden moesten worden nagekeken en haar huid, maar toen ze kwam heeft ze haar zonder pardon ge├źnt. Terwijl ze 3 weken geleden de eerste enting van de basisenting had gehad. Het kon dan wel geen kwaad zei ze maar toch...vind het wel een beetje slordig.
En tuurlijk had ik er ook wat van kunnen zeggen toen ze een spuit erin stopte maar ik had van tevoren al gezegd dat ze gesedeerd moest worden dus ik dacht eerlijk gezegd dat ze dat deed...

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

boo_laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 17:12

heej rensje Tong uitsteken
gaat het nu wel beter met 'vlieg' Bloos ??
en niet zo best dat ze zo raar reageert met dat tanden vijlen....zij krijgt ook al een hekel aan de DA Schijnheilig
ik ga wel weer een keer mee hoor en foto`s maken Haha!

Stop Wishing, Start Doing

Polly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-04 22:24

Even een update, nadat ze bijna 4 uur had staan bijkomen was het nog een wandelend wrak dus weer overlegd met de dierenarts en die leek het wel verstandiger om haar op stal te zetten en morgenochtend weer wat hooi te geven.
Kom er net vandaan en ze staat nog steeds een beetje dizzy te zijn...

Polly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-04 08:00

Ben er vanmorgen geweest, ze keek gelukkig alweer een stuk helderder maar nog niet normaal.
Ik heb haar buiten in de uitloop gezet waar wat grasjes groeien en met een plakje hooi. Als ze vanmiddag weer in orde is gaat ze het land weer in.
Niemand verder een mening over de ongevraagde enting?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie