Crossfietspaden , naast ruiterpaden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vanderplas

Berichten: 31
Geregistreerd: 14-03-02
Woonplaats: balkbrug

Crossfietspaden , naast ruiterpaden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-04 11:28

In de bossen van Soest, zijn sinds kort crosspaden gemaakt voor moitainbikers...Het banketstaaf en enge vind ik daarvan, dat die paden zeker wel 12 maal kruizen. En vaak bij paden , die heuvelachtig zijn, waar de bikesmannen met een pittige snelheid vanaf komen, met piepende remmen. Nu is het nog zo, dat de bomen nog niet vol in het blad staan, dan hoor en zie je de snelle fietsers nog wel aankomen, als ik op mijn paardje zit in een heerlijk handgalopje..Ik voorzie toch ongelukken in de toekomst. Jammer....

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 11:43

Ik ken het probleem... helaas... je moet maar zo denken: beter een crossfietspad dat kruist dan een crossfietser op het ruiterpad! Want dat vind ik helemaal eng, als ze opeens achter je zitten! Je moet er gewoon rekening mee houden, hoe vervelend het ook is!

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 12:11

Ha stalgenoot... Haha!
Echt heel irritant, die nieuwe moutainbike routes... Ze vliegen inderdaad ineens vanuit de bosjes en dan staat je paard recht overeind... En vaak komen ze vanaf een heuveltje naar beneden gescheurt, ze letten echt niet op ruiters... Ze beseffen niet dat een paard kan schrikken... Maar ik vind dat hier niet goed over nagedacht is, wie bedenkt zoiets nou??

Veta25
Berichten: 26
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Zwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 12:47

Ik zou hier zeker over gaan klagen bij de gemeente. Dit is vragen om ongelukken. Misschien kunnen ze het zo oplossen dat de paden elkaar minder vaak kruisen en anders kunnen ze misschien de kruisingen overzichtelijker maken, zodat je de crossfietsers tenminste aan ziet komen en zij jou.

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 13:15

jullie hebben tenminste nog ruiterpaden, ook al vind ik dit niet een ideale oplossing..
als ik rij moet ik ALTIJD over de weg.. zandpaden zijn openbaar, mogen dus ook auto's, scooters, vrachtwagens, fietsers en wandelaars komen.
das ook min

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 13:22

Wat ik helemaal erg vind aan dit verhaal is, dat wij moeten betalen voor die ruiterpaden, en de mountainbikers niet... Voor hun worden er nieuwe paden aangelegd die ook nog worden bijgehouden, maar de ruiterpaden... Daar is volgens mij al heel lang niks meer aan gedaan... Lips are sealed

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 16:26

Het is niet echt slim bedacht, maar ik vind het eigenlijk wel prettig.
Als ik naar het bos ga, gaat mn vader mee met de mountainbike, kan ik mooi een oogje in het zeil houden Knipoog

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 19:30

in het bos bij ons (noord-limburg) kom ik ook vaak mountainbikers tegen.. het bos is best heuvelachtig.. en als die mountainbikers dan een hoge snelheid bereikt hebben.. is dat af en toe best lastig

_Emma_

Berichten: 6275
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 19:50

Bij ons in het bos (in Noordwijkerhout) is dat ook zo.
Net op zo'n lang recht breed stuk waar je heerlijk kan galoperen, kruist er ineens zo'n mountainbike pad geval Boos!
Echt heel erg vervelend.

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 22:00

Laat ik voorop stellen dat ik iedereen zijn ontspanning gun in het bos.

Maar het is toch bezopen dat op MIJN ruiterpad, dat er EERDER lag en waarvoor ik jaarlijks een penning moet KOPEN er nu bordjes hangen met de tekst: Pas op! U kruist een mountainbike route!

Oh ja, nu moet IK oppassen!! Ik ben daar met levende have Knipoog laat die fietsmalloten even oppassen ipv met 40 km per uur over het ruiterpad te sjeezen Clown

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 22:13

Ik ken het probleem, maar bij ons beginnen ze zich wat meer aan te passen. Ze passeren je voorzichtig, roepen als ze eraan komen. Dus het gaat steeds beter en dat zonder scheldpartijen.
Verder kan je er wel moeilijk over gaan doen, maar daar schiet je toch niks mee op. Dan moet je maar in de bak blijven.

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 22:32

wyko schreef:
Verder kan je er wel moeilijk over gaan doen, maar daar schiet je toch niks mee op. Dan moet je maar in de bak blijven.


Als we niks doen lost het helemaal niks op... We gaan het sowieso proberen... En wij hebben toch net zo veel recht als de mountainbikers om in het bos te rijden... Ik ga echt niet in de bak blijven rijden omdat mijn paard "wel eens zou kunnen schrikken" in het bos door die idioten... Welke gek bedenkt nou zo'n route??

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 22:34

juist xtwisterx..
ik ben het helemaal met je eens..

waarom moeten wij ons altijd aanpassen? zij kunnen dat toch ook???