OPROEP!!!: mensen uit DenHaag!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 15:58

ga hier zelf niet mee kloten en bel de politie en vraag wat je het beste kan doen..

ManonT
Berichten: 74
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 16:02

Heb ik gedaan, politie in Den Haag, Enschede, en de rechtswinkel in Almelo en Enschede. Het is echter een civiele zaak, daar kunnen ze echt heel weinig mee. De Rechtswinkel mag zelfs geen antwoord geven, omdat ze daar geen uitspraken over mogen doen...
Toch ga ik vrijdag naar de politie, neem de papieren en contract mee, en dan zullen we eens zien wat ze ermee kunnen. Dat praat toch makkelijker als over de telefoon. Dat hebben ze me aangeraden.

Anders wordt het toch een advocaat, denk dat we best kans maken om Sefje weer terug te krijgen, want:
A. Er bestaat kennelijk geen Chantal Janssen: Valsheid in geschrifte
B. Pony mocht niet verkocht/geruind of wat dan ook worden.
C. Hoe komen ze aan zijn papieren als ik de originele heb??
D. Ik heb een voicemailberichtje, met het 'bewijs' dat Sefje van mij is!!

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 16:09

Dus je zelf blijven je niet laten verlagen tot hun niveau, en suc6 met je zaak hopelijk krijg jij je pony terug en doe je zoiets nooit meer weer

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 16:10

Stamboekpapieren, paspoort, chip, enz zijn geen bewijs van eigendom.
Het enige waar je op terug zou kunnen vallen is je contract.
Volgens mij is dit ook geen diefstal maar is het contractbreuk omdat je zelf het paard met haar mee hebt gegeven.
Ik zou iig niet zelf erom gaan maar de politie het laten doen, anders ben je strax zelf de pineut ivm diefstal.
Misschien kun je ook eens naar de rechtswinkel gaan om te vragen wat je er zelf aan kunt doen.
Voor het terug krijgen ben je afhankelijk van de goodwill van de huidige eigenaar, of je moet kunnen bewijzen dat hij zij van het hele verhaal op de hoogte was.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 17:38

Wat een lastige situatie zeg. Heb je een rechtbijstands verzekering?

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-04 17:40

tinkerluna: we hebben hem niet aan deze persoon meegeven, maar aan iemand anders die dus een valse naam had opgegeven.
deze persoon is wel van het hele verhaal op de hoogte, het was zelfs de oorspronkelijke eigenaar waar wij seven vandaan haalden.
tessebes: verzekering zit wel goed.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 17:49

Wat ik nu in het verhaal zie, is dat jullie de pony kochten van iemand. Vervolgens uitleende aan iemand die niet bestaat, en vervolgens vind je de pony weer terug bij degene waar jullie zelf hebben gekocht.
Ik vraag me dan af, is die persoon die niet bestaat, niet een tussenpersoon.
Zoals in: Ik verkoop, haal door een niet bestaand figuur hem weer terug.
Weet niemand en ik heb er makkelijk aan verdiend.
Zo mag ik hopen dat het niet is verlopen Verward

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 17:55

Wat holly zegt moest ik eerlijk gezegd ook aan denken.
Overigens snap ik niet wat je bij een rechtswinkel doet als je een rechtsbijstandverzekering hebt.

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 18:05

maar als je je paard laat leasen moet je toch wel een telefoonnummer van leaser hebben Verward maar ik zou niet zelf aan gaan modderen..
(ja ik weet dat de paard verkocht is maar je moet toch wel ff met de "leaser" spreken )

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 18:13

MoonChloe schreef:
(ja ik weet dat de paard verkocht is maar je moet toch wel ff met de "leaser" spreken )


Naar wat ik er uit begrijp deed de leaser zich voor als betrouwbaar en met gegevens, welke later niet betrouwbaar leek te zijn en zelfs niet te bestaan.
Dus ingewikkeld om dan nog contact te zoeken.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 19:01

Sorry maar wat ik nu niet slim vind is dat jullie dit zo open en blood op internet zetten terwijl er iemand anders al heeft verteld contact te hebben met de "nieuwe eigenaar" van seven!
Die geeft dit door en weg is seven weer!!!


Verder doet de politie weinig deden ze bij mij pony ook niet... dus ik raad jullie aan een advocaat in armen te nemen. Die pluist dat contract uit en zal de pony terug eisen.....


In ieder geval succes OK dan!

En de afloop kan wel open en blood op bokt vermeld worden Knipoog

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 09:25

Laat ik julie vertellen dat het hele verhaal volgens de eigenaar van Seven net even wat anders in elkaar zit dan deze meiden schetsen.... Ik heb gister contact gehad met de huidige (en enige) eigenaar van Seven en zij vertelde me dit:

Ze heeft Seven direct van de fokker gekocht toen hij 3 maanden oud was. Toen bleek dat hij atactisch was is ze op zoek gegaan naar een stuk land om hem in te zetten zodat hij veel beweging kon krijgen. Zo is ze bij Manon uitgekomen. Ze heeft met Manon afgesproken dat zij hem mocht beschouwen als haar eigen paard zolang ze er goed voor was, hij werd niet van Manon en de eigenaar heeft de papieren gehouden en zelfs maandelijks huur voor het weiland betaald. Na een paar maanden zag ze Seven te koop staan op Marktplaats! Ze is toen als een gek daar naartoe gegaan met wat stoere kennissen van het kamp en die hebben Seven dus voor haar terug gehaald.
De eigenaar heeft destijds contact opgenomen met de politie en met het NRPS-stamboek, al die verslagen en rapporten zijn nu nog aanwezig.

Ze heeft nu een eigen stuk land en daar staat Seven met nog wat pony's (dat kan eindleijk nu hij gecastreerd is!). Hij wordt dagelijks bezocht en af en toe recreatief gereden.

Wat zo raar is, is dat dit al een paar jaar geleden heeft gespeeld en jullie zijn pas 6 maanden op zoek naar Seven... Als je nou echt het idee hebt dat hij van jou is, dan had je toch al lang ingegrepen? Je weet hoe de eigenaar heet en waar ze woont, ze heeft al jaren het zelfde adres...

Maar goed, ik weet niet waar het allemaal ooit mis is gegaan. Laat de rechter er maar een uitspraak over doen. Ik zou in elk geval niets op eigen houtje gaan doen, ik weet dat de eigenaar wat 'aparte' kennissen heeft die het hele verhaal kennen en de boel in de gaten houden.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 09:40

fsoudan schreef:
Sorry maar wat ik nu niet slim vind is dat jullie dit zo open en blood op internet zetten terwijl er iemand anders al heeft verteld contact te hebben met de "nieuwe eigenaar" van seven!Die geeft dit door en weg is seven weer!!!


Verder doet de politie weinig deden ze bij mij pony ook niet... dus ik raad jullie aan een advocaat in armen te nemen. Die pluist dat contract uit en zal de pony terug eisen.....


In ieder geval succes OK dan!

En de afloop kan wel open en blood op bokt vermeld worden Knipoog


Helemaal mee eens! Ik zou als ik jullie (Lissy en Manon) was dus verder niet op bokt plaatsen wat voor stappen jullie eventueel willen ondernemen. Dat lijkt me gezien de situatie en omstandigheden niet erg verstandig. En Fsoudan...bloot is met een t Knipoog

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 09:47

Zo en nu de waarheid manon en lissy *LOL* Dit zijn namelijk wel twee hele andere dingen wat gezegt word..

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-04 10:00

haha, dat verhaal van marijn is dus echt niet waar... seven was gewoon van manon en manon heeft ook al het stalgeld e.d. moeten betalen.
manon heeft zeven nooit te koop gezet, maar dus alleen voor bruikleen omdat ze in financiele problemen zat.
zelfs op het voicemail bericht zegt ze dat ze geluk had dat manon hem toen niet heeft over kunnen zetten op haar naam, dus was manon wel degelijk de officiele eigenaar van seven.
sandra zit echt een heel leuk verhaal bij elkaar te banketstaaf, het wordt echt elke seconde mooier wat ze allemaal zegt. ze praat zichzelf nog een keer vast, want elke keer is het verhaal anders

Veronieky
Berichten: 418
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 10:04

als seven is gechipt op haar naam is het allemaal moeilijk te achter halen en bewijzen dat ie ook echt daad werkelijk van jou is.
zo een chip zit tuurlijk in ze nek. als je daar met een aparaat over heen gaat geeft ie de code aan van de chip.
met die code kunnen ze de eigennaar op sporen als die bv gestolen is.
aan gezien die eerst gestolen is en toen gechipt en zij papieren van hem heeft (zegt ze) dan wordt het moeilijk.
maar ik woon er ook heel dicht bij dus zal me oren en ogen goed open houden voor je. want ook al is de kans minimaal je vecht er voor en geef je groot gelijk!
misschien kan je me nog een naam geven het paard heet seven weet hoe die er uit ziet en hoe oud is die eigenlijk?
weet je misschien hoe die vrouw heet???
ik hoor het!
en succes!!
groetjes
iris

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 10:08

Ik denk dat we nu in een wellus nietus discussie terecht komen. Het is voor ons moeilijk in te schatten hoe het nou precies gegaan is. Allebei de verhalen komen aannemelijk over. Al moet ik zeggen dat ik bij sommige punten van Lissy's verhaal wel wat vraagtekens heb. Ik wens jullie heel veel succes toe iig.

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-04 10:15

tja, ik zou dat verhaal hier niet zo neerzetten als het niet zo gegaan was...

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 10:18

maar lissy ben jij er vanaf het begin bij betrokken geweest..

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-04 10:22

ja daarom weet ik ook precies wat er allemaal gebeurd is Knipoog

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 10:24

maar lissy zeg je een ding pas op..

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 10:55

pearl_tje schreef:
maar lissy zeg je een ding pas op..




Voor wat Verward

De waarheid laat ik in het midden.... Als ik jullie was zou ik het lekker onderling afhandelen!!

Bedankt Tessbess... was al aan het twijfelen...je zegt D maar schrijft T Verward Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 11:09

Ik opende dit topic, heb het op mijn gemakje gelezen en heb geen moment verbaasd gestaan.
Denk dat dat wel genoeg zegt, het zijn toch altijd wel dezelfde mensen waarbij dit soort dingen gebeuren. Mij zou zoiets nooit overkomen en ik zie dit soort dingen in mijn omgeving ook nooit gebeuren.

Ik zelf trek overigens naar het verhaal van Marijn toe (overigens complimenten aan haar dat ze dit hier neerzet, ik had allang gedacht ’dikke l*l drie bier zoek het maar lekker zelf uit’ en ik had mijzelf er lekker buiten gehouden).
Waarom pas zo laat actie ondernemen?

En dan nog, je hebt geen cent te makken want ondertussen zijn er nog wat dieren de revue gepasseerd, dit dier heeft het nu zo te horen hartstikke goed en staat lekker met maatjes in het land (wat is nou een goede reden om hem hengst te laten Verward).
Je hebt geen poot om op te staan en stel dat je hem wel terugkrijgt, wat dan? Moet je er dan weer mee rondleuren? Ik garandeer je dat je dan over een jaar weer in een zelfde situatie zit.

ManonT
Berichten: 74
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 11:57

Het interesseerd me niet wat jullie denken. Ik heb een deal gemaakt met de eigenaar, en we zijn er nu uit. Topic wordt als het goed is gesloten.

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 12:00

Sjuimpje"]
Ik zelf trek overigens naar het verhaal van Marijn toe (overigens complimenten aan haar dat ze dit hier neerzet, ik had allang gedacht ’dikke l*l drie bier zoek het maar lekker zelf uit’ en ik had mijzelf er lekker buiten gehouden).
[/quote]

Ik weet ook niet of het slim is om me ermee te bemoeien, maar ik kan het soms niet laten. Ik durf geen uitspraken te doen over wat er nou precies is gebeurt, ik weet alleen wel dat Sandra een heel stabiel en evenwichtig persoon is die erg goed is voor haar dieren. Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat zij moedwillig soiets op poten zou zetten. Dit neemt niet weg dat er misschein wel verschillende verwachtingen waren bij de verschillende partijen. Ik zou zoiets echt altijd op papier hebben gezet om dit soort 'reddinsacties' te voorkomen. Gelukkig heeft Sandra echt alles bewaard, bankafschriften, de advertentie die ze op internet zag, politierapport... Ik denk dat dat voldoende moet zijn.

[quote="Sjuimpje schreef:
Waarom pas zo laat actie ondernemen?

En dan nog, je hebt geen cent te makken want ondertussen zijn er nog wat dieren de revue gepasseerd, dit dier heeft het nu zo te horen hartstikke goed en staat lekker met maatjes in het land (wat is nou een goede reden om hem hengst te laten Verward).
Je hebt geen poot om op te staan en stel dat je hem wel terugkrijgt, wat dan? Moet je er dan weer mee rondleuren? Ik garandeer je dat je dan over een jaar weer in een zelfde situatie zit.


Deze punten vind ik los van de discussie van wie Seven nou is, het meest kwalijk. Manon wilde hem perse hengst houden, waarom in godsnaam? Dat beest is atactisch en zal dat waarschijnlijk doorgeven aan zijn nakomelingen. Moet je hem dat zijn leven lang in zijn eentje op een landje zetten? Fanatiek rijden behoort ook al niet tot de mogelijkheden, dus dat zou een eenzaam leven worden voor hem. Ze weten dat hij het nu erg goed heeft, als je ook maar iets geeft om dat dier, laat je hem lekker staat waar hij staat.
Over je financiele sitiatie kan ik niet oordelen, maar ik weet dat die van Sandra dik in orde is en daar heeft Seven alleen maar voordeel van!