Yeah, ik slaap vannacht niet!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-01 20:34

Morgen strandrit!
Heb er super veel zin in, en een vriendin van me gaat ook mee. Weet je hoe blij ze was! Echt leuk voor haar! Ze heeft al zoveel pech gehad met dr paardje, die een scheurtje in een spierkapsel heeft. Maar hij kan hele dag wel mee lopen! Hij heeft er geen pijn aan.

Maybe morgen een verslagje...

Mzzl, Danielle Party!!

_________________
~*Manieren leer je van hen die ze niet hebben*~

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ontario op 2001-10-21 10:02 ]</font>


carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 20:42

Sorry, maar ik ontplof zowat van woede!!!

Een paard met peesprobleem met een pijnstiller door dat zware zand laten gaan? Hoezo; 'ik wil mijn paard graag kapot hebben'???

Laat ik m'n mond verder maar houden, maar jullie (ja, sorry, jij ook) zijn echt belachelijk bezig.

Echt bespottelijk gewoon!

Het dier voelt geen pijn, maar ondertussen gaat die pees toch naar de mallemoeren.... Niet te geloven...

En ik heb er verstand van. Ik heb er helaas ervaring mee en ik heb een studie gedaan naar pezen en peesproblemen van paarden. (wat zeg ik; het is een obsessie voor mij)

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 20:42

coool
veel plezier en laat vooral wel weten hoe het was *LOL*

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 20:45

ben het helemaal met carola eens.

Je vriendin is nu bezig om van haar paard een slachtpaard te maken. Boos!

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 20:48

Ik hoop ook dat ik dit bericht gewoon niet goed gelezen heb!!

Navragen is beter dan afvragen.

Monica

Berichten: 3253
Geregistreerd: 05-10-01
Woonplaats: Jirnsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 20:55

wat stom zoiets doe je toch niet!!!!!!!!

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 21:50

Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Koe Boos!
Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Koe Boos!
Wat een tr*t zeg

Goedgekeurd onderschrift :)

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 21:55

Wees blij dát dat paard tenminste nog een pijnstiller krijgt, zo voelt 'ie er tenminste niets van als 'ie kapot gereden wordt. Je hebt ook van die types die gewoon doorrijden terwijl hun paard echt pijn heeft, dier kan een dreun krijgen als hij (terecht) in staking gaat. Vrees alleen dat dit paard veel pijn gaat krijgen als de pijnstiller uitgewerkt is...... Erg sneu dit soort praktijken!

Nulla tenaci invia est via

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 09:40

wat een Boos! ..... Lips are sealed
zo maak je toch je paard kapot
ik hoop dat je het verkeerd gezegd heb want dit vind ik niet kunnen

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Wilona

Berichten: 3115
Geregistreerd: 06-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 09:42

Ik ga met de rest mee.

I love to love!

Ineke2

Berichten: 33041
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 10:01

tssk te erg voor woorden... Boos! Frusty

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 10:04

Citaat:
Op 2001-10-19 21:34, schreef Ontario:
...Ze heeft al zoveel pech gehad met dr paardje, die iets aan zijn pezen heeft. Maar ze geeft hem een pijnstiller, dan kan hij de hele dag mee lopen!....



Dan heb je toch een plaat voor je kop!!!
Als jij een gebroken arm hebt en vol met pijnstillers zit, ga je toch ook niet met die arm tennissen omdat je de pijn niet voelt????? Frusty

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-01 19:20

sorry jongens kheb jullie op een verkeerd spoor gezet.
Haar pony heeft een gescheurd spierkapesel, maar hij heeft er geen last van en kan gewoon bereden worden. Ze zij voor de gein anders haal ik toch een pijnstiller. Dit heeft ze dus niet gadaan, en de pony heeft gewoon de hele rit meegelopen, zonder pijn of moeite!!!
Zie mijn verslag bij vvdd

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 19:44

hoe weet je nou of die pony veel pijn had? kan ie praten ofzo
grr... ja verzin er maar wat aan
sorry hier kan ik dus niet tege Frusty

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 20:14

Beetje vaag verhaal. Ik hoop voor die pony dat het echt zo is.

Yentl, als een paard pijn heeft is zijn reactie: kreupel lopen. Dat zou jij toch ook doen?

assie

Berichten: 9475
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 20:37

Yentl, reageer alsjeblieft eens niet zo kwaad/achterdochtig bij iedereen die iets zegt. Je bent een aardige meid, maar dit komt nogal raar/achterdochtig over

En wat dat paardje van die vriendin van Ontario betreft, misschien is ze zo niet-slim als het eerste verhaal klopte. Of misschien heeft ze het eerst verkeerd begrepen van haar vriendin.
Ik heb er verder ook niet zoveel verstand van, maar iedereen springt er meteen zo kwaad bovenop, relax gewoon ff (ik zal wel weer de schijnheilige boon zijn Schijnheilig )

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 22:12

ja sorry ik voel me ook niet helemaal TOP
maarja als ze eerst zegt ze gaat hem pijnstillers geven dan lukt het wel en nu is het een grapje wat meot ik dan geloven?

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

assie

Berichten: 9475
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 22:45

oke dan, je hebt ook wel gelijk hoor Yent Knipoog !

En ontario? is er nog meer uitleg, voor de duidelijkheid? Pleaze?

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-01 09:12

Okee, ik zal alles ff uitleggen.

Ze kocht deze pony en wist toen niet dat ie wat had. Maar als snel werd ie kreupel. En toen nog es en nog es. Ze hadden toch echt wel in de gaten dat er dus iets niet goed zat, en zijn meteen naar de dierenarts gegaan. Wat ze er toen aan gedaan hebben weet ik niet precies meer, dat is al jaren geleden. Wel weet ik dat er toen iets aan gedaan is. Nu loopt hij nooit meer kreupel en heeft ook nooit pijn. Ze maakt elke dag lange buitenritten met hem, en het paardje heeft er heel erg veel lol in. Ik vroeg of dat ze ook meeging naar strand, en dat vond ze zooooooooo tof!!! Ze twijfelde eerst wel ff, maar omdat het zo uitstekend gaat de laatste tijd, is ze toch meegegaan. Ze zei: Ik vind het eigenlijk wel een fijn idee als ik hem even een pijnstiller geef. Hij heeft dan wel geen pijn, maar het idee. (ze is altijd heel voorzichtig met haar pony en ze mag absoluut nix forceren) Ze is toen naar de Dierenarts gegaan, maar zo'n pijnstiller kost iets van 70,- dus heeft ze dat toch niet gedaan. Orinan heeft de hele dag toch meegelopen zonder pijn of moeite! En BTW ze zou hem echt niet kaoptrijden hoor, daarvoor houdt ze veel te veel van hem en daar is ze veel te voorzichtig voor!

Ik hoop dat ik jullie nu voldoende geinformeerd heb, als je nu nog niet genoeg weet, vraag maar gerust hoor!

Groetjes

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 20:21

Ten eerste, wat heb je je berichtje leuk veranderd! Eerlijk hoor, kon je niet tegen de kritiek of zag je dat het terecht was?

Ennuh, je hebt niet door dat je je paard kapot rijd, ook al houd je nog zo veel van hem. Een paard heeft het zelf niet eens door. Een paard met een peesprobleem kan zichzelf gigantisch kapot lopen, zonder dat ie pijn heeft.

Gebruik voortaan je verstand. En nog een tip: verdiep je eens wat dieper in de paardenwereld en leer iets over paarden. Want komt nu wel errug dom over, en zeer onvoorzichtig met paarden, terwijl je dat zelf niet eens doorhebt.

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 13:21

ik ben het ook echt meer dan met carola eens hoe kun je dat nou doen het paardje raakt alleen maar over belast zo..
misschie nu nog niet maar later krijgt die er waarschijnlijk wel last van Verdrietig Huilen

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 06:59

Ik vind het ook maar een raar verhaal. Een pijnstiller geef je niet zomaar, dus dan is altijd wat aan de hand. En met een paard waar wat mee aan de hand is, of waarvan je alleen al denkt dat het wat mankeert of iets mischien niet aankan ga je geen strandrit maken imo.

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 09:07

Leuk he iemand afkraken Lips are sealed Lips are sealed Ga iets nuttigs doen Misselijk

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 17:26

ben het eens met manda
tuurlijk is het erg, maar zou ze er nix aan gedaan hebben moest ze het echt geweten hebben??? trouwens, nu weet ze het wel zeker, en daar kan ontario toch ook nix aan doen gebruiken jullie aub ook ff je verstand! als ze het wist en er staat dat ze veel van der pony houdt, de dierenarts zegt tis ok, wat moet ze dan doen?? in beroep gaan????
hopelijk wat duidelijker

Koetie

Berichten: 272
Geregistreerd: 23-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 18:31

Haj, euhmm kan zijn dta ik het mis heb hoor. Maar wat moet dat meisje anders met die pony? Ze kan er nu tog beter plezier van hebben dan direct naar de slacht brengen....
Ze moet maar zelf weten wat ze met dat beessie doet, en zolang t dier geen pijn heeft, veel plezier!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: criollo_yess, Fly_high, Jorissie, laura22, mmajar, petraaken, Pommier en 52 bezoekers