DA te paniekerig, Royal niet zo ziek al gedacht!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anouska

Berichten: 749
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Wassenaar

DA te paniekerig, Royal niet zo ziek al gedacht!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-04 11:01

Vanochtend brak echt mijn klomp. Zoals jullie misschien al hebben gelezen heeft Royal een zaadstrengontsteking. Vrijdag pas hoorde ik dat van de DA, terwijl ze hem vanaf woensdag al op de antibiotica had gezet (hier wist ik dus niets van). Vrijdag vertelde ze me dat het ernstig was en dat hij zsm terug naar Utrecht moest om geopereerd te worden. Ik in paniek, zij zou maandagochtend Utrecht bellen voor een afspraak.

Maar van het weekend werden de wonden kleiner en schoner, en de ontstekingen slonken. Ik twijfelen natuurlijk, maar zij zei dat het beter was om hem toch even in Utrecht te laten zien, zij zou daar wel een dierenarts vragen hoe of wat.

Ik gisteren niets van haar horen, hoor ik pas na vijven!! dat ze voor vanochtend half 10 een afspraak had gemaakt in Utrecht (alsof iedereen dan ook maar ineens voor mij klaar kan staan om hem te brengen??? ) en ze had niet eens de DA gesproken die hem had geopereerd!
Ik natuurlijk er niks meer van begrijpen, en na informatie over zaadstrengontstekingen ingewonnen te hebben, kwam ik er ook nog eens achter dat het helemaal niet zo ernstig hoeft te zijn als zij zei, en dat de meeste paarden gewoon met antibiotica er van genezen.

Ik dus vanochtend Utrecht bellen om de afspraak af te zeggen en gelijk gevraagd of de DA mij terug wilde bellen. Die belde net idd terug, adviseert hij inderdaad om Royal gewoon een week of twee op de antibiotica te zetten. Hij vond het helemaal niet nodig om hem gelijk het trauma te bezorgen om hierheen te komen en als het echt na een week of 2/3 niet zou verbeteren, was hij wel bereidt om hem te opereren, maar die operatie werd daar bijna nooit meer uitgevoerd omdat het bijna nooit nodig was!

Maar stel je toch eens voor! Dan had ik daar gestaan met m'n hele hebben en houden, voor dag en dauw paard inladen om helemaal daarheen te rijden, had ik met 10 minuten toch weer buiten gestaan met een pot antibiotica met de mededeling het even af te wachten. Wat vinden jullie nou van de paniekactie van mijn DA? Ben er zelf niet echt blij mee moet ik zeggen!

Agossie

Berichten: 16370
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 11:17

Lekkere dierenarts!! Het is trouwens heel goed dat je zelf info bent gaan zoeken. Ik probeer dat ook te doen. Je leert er waaaaanzinnig veel van! Geluk trouwens dat je in Utrecht zo fijn beantwoord bent!

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 11:22

Pffff Dierenarts af en toe Tong uitsteken
Naja gelukkig ben je er op tijd achter gekomen.....

Anouska

Berichten: 749
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Wassenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-04 16:50

Agossie schreef:
Geluk trouwens dat je in Utrecht zo fijn beantwoord bent!


Ja dat zeker!