Ze kan het zadel niet meer verdragen??

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Ze kan het zadel niet meer verdragen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-04 18:34

Vorige week wou ik met Redna gaan rijden dus heb haar gezadeld en gedaan ik wil haar een pas opzij zetten en ze gaat helemaal over de rooie bokken gillen net een rodeo paard.. Jammer genoeg sprong ze toen wel op me voet..

Ik dacht of had in ieder geval gehoopt dat het een eemalige actie was en dat er veder niks aan de hand was.. Want er was voor de rest niks aan haar te zien of te vinden.. Voor de zekerheid toch me oom (dierenarts) gebeld en die heeft haar toen nagekeken..

Vandaag weer geprobeert (kon niet rijden want me voet was erg dik en blauw maar ze heeft wel gewoon gelopen aan de longeerlijn en staat voor de rest de hele dag in de paddock en ook nog een aantal uur in de wei)..
Weer poetsen en zadelen en op het moment dat ze met het zadel op moest lopen weer helemaal over de rooie.. Het is net een rodeo paard wat bij geluiden maakt (ze doet een soort van hijg met een hele lage toon).. Het is echt gewoon zielig..

Ik snap echt niet waar het van komt er is niks gebeurt en niks verandert het zadel loopt ze al vanaf de winter mee en past gewoon.. Dus ga morgen ochtend maar even de dierenkliniek bellen om haar nog eens na te laten kijken..

Zo dit moest ik even kwijt want zit er toch wel mee..


kelly_ov
Berichten: 526
Geregistreerd: 17-04-04
Woonplaats: lisserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 19:03

zit je singel niet opeens te strak( lijkt me heeeeeeeeeeeel stug) voor die geluiden. Het lijkt me heel raar maar als het zadel past zou ik het ook niet weten succes!

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 19:07

en toch moét er iets zijn natuurlijk, zo'n reaktie komt niet uit het niets.
maar wat? Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 19:53

misschien heeft ze last van dr rug en zijn het angstgeluiden? sterkte ermee!

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-04 20:16

sjemie schreef:
misschien heeft ze last van dr rug en zijn het angstgeluiden? sterkte ermee!


Ja het klinkt als anst of pijn geluiden.. Echt heel naar..

Singel zat nog niet eens strak eerste gaatje past een nog bijna een vuist tussen..

En haar rug heb ik ook al op zitten douwen en drukken maar dan krijg ik totaal geen reactie ook op haar buik niet..

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 21:47

Wat raar..Mijn paard had een tijd geleden ook zoiets,begon opeens hartstikke raar te doen tijdens het rijden...Dat was echt geen verzet meer.
Heb toen echt alles nagekeken..Ze was gevoelig op haar rug..Heb toen het zadel gepakt,en ontdekte een ' bultje' Ben ermee terug naar de zadelmaker geweest,dat was een stukje vullig dat was gaan ' klitten' ..Waarschijnlijk heeft ze daar dus last van gehad,nu doet ze het niet meer.

wiljemijn

Berichten: 856
Geregistreerd: 25-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 22:09

de merrie die ik rij doet dit ook, maar uit protest!!! lijkt me niet t geval bij jou, omdat ze verder toch altijd braaf is??????? misschien een gelpadje proberen....

Dealer

Berichten: 735
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 22:12

Of een ander zadel proberen.
Lijkt me een kleine kans maar je moet alles uitsluiten.

-
Profiel: arab 4 jaar geworden

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 22:46

er zit niet heel toevallig iets scherps in het sjabrak??? dat was bij mijn paardje wel zo een heel klein genieppig hard stukje plastic 1 cm lang 0,5 mm dik , god weet hoe die daar in terecht is gekomen (of al zat maar is verschoven of zo??)

zakelijke mail nickyskeet@gmail.com -- http://www.nickyskeet.nl
pbs worden niet beantwoord

GEZOCHT westdorpe- verzorger/bijrijder
of te koop/ruil (tegen 1 / 2 span shet wagen) aangeboden E (ca.153cm) pony
reacties aub per mail keetelaar@gmail.com

narretje
Berichten: 334
Geregistreerd: 07-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 22:49

wiljemijn schreef:
de merrie die ik rij doet dit ook, maar uit protest!!! lijkt me niet t geval bij jou, omdat ze verder toch altijd braaf is??????? misschien een gelpadje proberen....


Sorry hoor, maar zulke reacties kun je niet wegschrijven als protest. Een paard kan ons tot op zekere hoogte dingen aangeven en als ze dit stadium hebben bereikt zijn ze er flink beroerd aan toe hoor Scheve mond

damai

Berichten: 91
Geregistreerd: 18-04-04
Woonplaats: Dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 09:01

In plaats van naar de kliniek te gaan kun je er ook de fysio bij halen, zeker bij rugproblemen.

Groetjes Annemarie

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 09:56

wiljemijn schreef:
de merrie die ik rij doet dit ook, maar uit protest!!! lijkt me niet t geval bij jou, omdat ze verder toch altijd braaf is??????? misschien een gelpadje proberen....


als die van jou zó doet 'uit protest', dan zal er al heel wat aan vooraf zijn gegaan Scheve mond .
een paard dénkt niet in vormen van protest.

kimmie261

Berichten: 19192
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 15:35

heeft ze geen singeldwang?????kunnen ze ook zo op doen!!

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 16:13

kimmie261 schreef:
heeft ze geen singeldwang?????kunnen ze ook zo op doen!!

dat dnek ik niet aangezien ze eerst wel braaf was.

ik snap het verder ook niet,mischien toch iets in het shabrak?

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 16:18

Ja inderdaad misschien iets met de sjabrak, wat vreemd. veel succes verder!

Teamspirit... Je bent een toppertje!

pmarena

Berichten: 47925
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 17:00

Even zadel , dekje en rug goed onderzoeken , kan je ECHT niks vinden , dan eens zonder zadel proberen Verward

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-04 17:29

singel of zadel dwang lijkt me erg stug aangezien ze niet direct begint als je het zadel oplegt of vast maakt.. pas als ze ermee moet gaan lopen begint ze en het ziet er echt uit als angst of pijn..
Verzet is het ook niet want ze is voor de rest helemaal niet sjago of vervelend en ze vond het naar mijn idee juist leuk om mee buiten te gaan rijden want dat is het enige wat ze nog hoeft...

Ga toch nog een keer het sjabrak nakijken al kon ik er gister niks onder vinden..
Zadel zal ik ook nog een keer nakijken..

Ga toch eerst de kliniek laten kijken want als het aan der rug ligt zou het toch ook zo zijn dat ze daar met andere dingen ook op reageert en dat doet ze absoluut niet..

Morgen wil ik eerst proberen wat ze met een deken doet als ik die er los op leg..

Ben echt een beetje uitgedacht over wat het zou kunnen zijn dus wil haar nu volledig na laten kijken ook haar longen want ze maakt ook hele vreemde hijg geluiden op het moment dat ze zo raar doet..

pmarena

Berichten: 47925
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 21:23

Het kan best zijn dat jij met drukken en voelen geen reactie krijgt ,
maar dat het zadel op zo'n bepaalde manier op zo'n gevoelige plek drukt ineens dat ze daarbij WEL erg last heeft ergens van....

Wie weet krimpt ze helemaal in elkaar als de arts ergens drukt of wat dan ook.

Dat "hijgen" is wel erg apart , ik kan me er niet echt een voorstelling bij maken... Scheve mond

Maar hopen dat ze snel de oorzaak vinden Ach gut

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 22:30

Als je er een ander dekje+zadel oplegt om te proberen ( dus niet je eigen zadel). Dan kun je kijken of er iets hards, scherps enz. in zit.

PAS OP!!!!! zwanger dus alles wat je zegt kunnen mijn hormonen tegen je gebruiken Lachen

Op zoek naar lp's? Ga dan naar: http://www.blue-rain.nl

Bopper
Berichten: 203
Geregistreerd: 31-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 08:43

is ze misschien hengstig?

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 10:01

Als je een longeersingel hebt, die eens opdoen+dekje en daar op zitten als je rijdt. Verder wat hierboven al genoemd wordt je sjabrak helemaal binnenstebuiten keren voor scherpe dingen. Of zonder zadel rijden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Coentjuh, dierenfan, roucha1 en 7 bezoekers