Madeleine over Aldira

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-01 11:12

Gister weer ons schriftje in de kast gelezen.
Ze schreef dat ze geprofiteerd had van mijn 'geknok' om stelling en nageeflijkheid. Ik had zondag echt moeite om haar weer normaal aan het lopen te krijgen, we moeten altijd even omschakelen, omdat Madeleine en ik ongeveer om de dag reden, maar na een half uur heel consequent rijden ging het echt heel lekker.
Madeleine schreef dat ze Aldira voor het eerst 'aan de teugel' gereden had met behulp van mijn instructrice. *LOL* Ze had er nog niet eerder bij stilgestaan dat ze daar wel eens op kon gaan trainen. Terwijl Aldira uit zichzelf eigenlijk een heel soepel en nageeflijk paardje is, maar bij Madeleine heeft ze tot nu toe mogen recreëren. (haar eigen woorden!)
Ze schreef ook dat ze schouder binnenwaarts had gedaan, en dat ze nu 3 stapjes op de hoefslag bleef! Terwijl Aldira gewoon een lange zijde schouder binnenwaarts kan als ze een beetje haar best doet! *LOL*

Vind het zo grappig om te lezen, helemaal niet om dat het bij mij 'beter' gaat ofzo, helemaal niet, maar omdat Aldira kennelijk zo slim is om een loopje met haar te nemen omdat ze nog niet zo ervaren is. Madeleine rijdt nog niet zo lang, ik denk een jaar of anderhalf, en die leest steeds dat Aldira best dingen kan!

Maar: ze is het 'brave' rondjes rijden nu ook zat, en ze eindigde met de tekst "tijd voor het serieuze werk, voor Aldira niet zo'n probleem, wel voor mij! Ik zal vooral mezelf eens wat harder aan moeten pakken, na 2 maanden trainen kan ik zeggen dat ik door het paard in de maling ben genomen maar ik ga een nieuwe start maken, ANKY, here I come!!" Met een vette smiley erachter!
Leuk toch??


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 11:33

idd hartstikke mooi om te lezen Cody!!! Mensen hebben toch profijt van jouw werk, hartstikke goed!!! *LOL*

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 12:03

dat is idd wel leuk om te lezen dan he! vooral dat anky here i come is leuk joh!! *LOL*
zo'n smilie? enne marije vooral zo doorgaan he! *LOL* *LOL* of zo'n smilie Knipoog of zon Lachen
of zo'n Haha!? *LOL*

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-01 13:44

Euhm nog even voor de duidelijkheid: het gaat me juist niet om dat het mijn verdienste is of wat dan ook! Lachen

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 15:17

oyh wat gped zeg..!!
denk dat je best wel merkt als dan iemand anders op aldira heeft gereden dan moet je paardje net ef omschakellen je begrijpt toch wel wat ik bedoel?

en yentl haha weer die *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* smilies gekkie!!

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 20:21

het gaat je niet om de verdienste, maar het is toch wel een lekker gevoel! Waar of niet!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 20:47

Fijn voor je dat ze nu ook wat meer Adira 'aan het werk gaat zetten' en niet meer 'over zich heen wil laten lopen'.
Ze wil er echt voor gaan, lijkt me super om dat te lezen. Ik had toen met mijn verzorgpaard het omgekeerde, het paard mocht bij de eigenaresse teveel.
Dingen zoals niet aan de teugel, alleen buitenritten maar dan bij niet gehoorzamen en naar huis vluchten van het paard: stangtrens erin zodat het paard niet met haar een loopje kon nemen letterlijk...
Terwijl ik (zonder zweep en sporen en met gewoon bitje!) het paard wel naar de manege kon laten stappen, terug kon krijgen wanneer hij op hol sloeg onderweg, etc. Verward
Hij liep bij mij uiteindelijk wel aan de teugel, niet meer zo op de voorhand, ging achterhand gebruiken, rustiger springen... maar ja, net wat je zegt: je leert het paard iets, en zodra die ander weer gereden heeft is het toch omschakelen voor zo'n dier.
Toch altijd moeilijk, en daarom zo fantastisch dat dat andere meisje zelf echt er helemaal voor gaat om dit te verbeteren!
Ik vind het super van haar uberhaubt dat ze toegeeft dat Adira een loopje met haar nam, dat is best moedig om te doen... knap hoor.
Veel succes met Adira!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Valentinotje en 144 bezoekers