bezuinigen op hooi

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sioen

Berichten: 120
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: schoonaarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 22:09

vind eigelek zelf wel zielig koop toch gewoon zelf hooi, en zit niet te zage dat ze pikke, pik gwoon hooi trug dan. maak anders van een mug een olifant. of stal je paard ergens anders.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 22:15

Of ga een andere stal zoeken. Ik moet er niet aan denken dat er op voer bezuinigd wordt. Blachelijk gewoon! Daar zou ik echt niet willen blijven staan. Het is toch niet jullie probleem dat het hooi op is? De stalhouder moet er voor zorgen dat er genoeg is!!

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 22:15

Wat dacht je van een zeis en gras gaan maaien? Er is vast wel een verloren hoekje waar je een paar kruiwagens vol gras kunt maaien.
Wel uitkijken voor giftige planten!
Je paardje zal er blij mee zijn!

kelly_ov
Berichten: 526
Geregistreerd: 17-04-04
Woonplaats: lisserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-04 22:21

annegti schreef:
Wat dacht je van een zeis en gras gaan maaien? Er is vast wel een verloren hoekje waar je een paar kruiwagens vol gras kunt maaien.
Wel uitkijken voor giftige planten!
Je paardje zal er blij mee zijn!

gemaaid gras is heel slecht, kan blijven hangen...

kelly_ov
Berichten: 526
Geregistreerd: 17-04-04
Woonplaats: lisserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-04 22:23

janna schreef:
Of ga een andere stal zoeken. Ik moet er niet aan denken dat er op voer bezuinigd wordt. Blachelijk gewoon! Daar zou ik echt niet willen blijven staan. Het is toch niet jullie probleem dat het hooi op is? De stalhouder moet er voor zorgen dat er genoeg is!!

we mogen stro en hooi pakken zoveel we willen, maar het duurt weer ff voor er nieuw komt. We zouden het makkelijk kunnen redden, als iedereen gewoon normale hoeveelheden hooi geeft...
en het is idd niet mijn probleem, maar als het eenmaal zo is is het wel mijn pony's probleem, en dus de mijne Knipoog

Zauber
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 22:38

ingeo"]
[quote="dutske schreef:
voor een halve euro heb je al een pak, of 1 euro
met 2 pakken bij te kopen kun je wel weg zeker, kost een euro of 2 mss


euhh..voor die prijs mag je er me meteen 100 leveren, dutske!! deal? Schijnheilig
[/quote]

Mij ook liefst 200 pakken. *LOL* *LOL*

Elsjuh_B
Berichten: 40
Geregistreerd: 28-04-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 22:45

Zauber"]
[quote="ingeo"][quote="dutske schreef:
voor een halve euro heb je al een pak, of 1 euro
met 2 pakken bij te kopen kun je wel weg zeker, kost een euro of 2 mss


euhh..voor die prijs mag je er me meteen 100 leveren, dutske!! deal? Schijnheilig
[/quote]

Mij ook liefst 200 pakken. *LOL* *LOL*
[/quote]
Citaat:

mij mag je er ook 200 leveren *LOL*

Elsjuh_B
Berichten: 40
Geregistreerd: 28-04-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 22:45

waah dat onderste moet geen quod zijn

Zauber
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 22:53

O jo dat is toch niet zo erg.

valando13

Berichten: 534
Geregistreerd: 18-10-03
Woonplaats: rotterdam, hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 22:57

wat een probleem zeg..zielig dat mense zoveel pakken en zig niet aan de regels houden...
wij hebben gelukkig dat probleem niet de baas van de manege voert Schijnheilig ook nog maar kijken of dat eerlijk gaat maja geen onderlinge gedonder Knipoog Schijnheilig

Gringo_HS13

Berichten: 553
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 23:12

Dat moet toch nie kunnen, Als je ergens pension staat betaal je voor bepaalden dingen. Hier moeten ze zich ook aanhouden.
Je paardje moet altijd maar ook goed te eten krijgen .

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 23:52

ingeo"]
[quote="dutske schreef:
voor een halve euro heb je al een pak, of 1 euro
met 2 pakken bij te kopen kun je wel weg zeker, kost een euro of 2 mss


euhh..voor die prijs mag je er me meteen 100 leveren, dutske!! deal? Schijnheilig
[/quote]

voor mij ook een baaltje of 300 graag
daar moeten we t wel mee redden voor n jaartje (1 paard 3 shetten geen gras)

hier kostte t me 3 euro de baal maar bij mijn vaste afhaal adres is het op
nu kost het 4,5 euro!!! per baal
bezuinigen op hooi dat nooit het is bij ons DE basis paard krijgt 1/2 baal per dag en als t koud is meer en dan natuurlijk nog de biks meusli peen brood

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 07:37

Pablolover"]
[quote="annegti schreef:
Wat dacht je van een zeis en gras gaan maaien? Er is vast wel een verloren hoekje waar je een paar kruiwagens vol gras kunt maaien.
Wel uitkijken voor giftige planten!
Je paardje zal er blij mee zijn!

gemaaid gras is heel slecht, kan blijven hangen...
[/quote]


Waarsch. heb je de klok horen luiden, maar weet niet waar de klepel hangt (no offense).
Gemaaid gras van de grasmaaier is slecht, dat is te kort. Gewoon lang gras, langer als *laten we zeggen* 10 cm. is helemaal niet slecht. Anders zou hooi en zelfgegraasd gras ook verstoppend werken .

kelly_ov
Berichten: 526
Geregistreerd: 17-04-04
Woonplaats: lisserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-04 07:56

sorry ik dacht je het met een machine bedoelde...maar als ik genoeg wil hebben.

wij moeten voor de ochtend altijd hooi in een krat doen en dat voeren ze dan...maar als je niet zoveel meer heb...

gisteren stonden die baaltjes voor onze stal, maar er zaten al een paar plakken in je krat, dus eigenlijk hoefde je toen die balen nog niet open te maken omdat je al hooi had. en......toch waren de meeste al open, beetje schijnheilig he....

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 11:16

Sorry hoor maar dit vind ik heel slecht van de stalhouder, hij moet zorgen dat er voldoende te eten is voor de paarden, slechte voorraadbeheer. En zeker hooi, ruwvoer is heel belangrijk voor een paard. Op zo'n beetje hooi wat ze nu krijgen kan een paard toch niet leven.

Jetta

Berichten: 3987
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 14:33

Hooi is op dit moment moeilijk te krijgen vanwege de slechte oogst van vorige zomer. Het was nogal heet weer, weet je nog? Je betalt erg veel voor een matige kwaliteit op het ogenblik. Onze stalbaas heeft nog ergens een partijtje zeer matig hooi vandaan getoverd, het is duur!
Bezuinigen op hooi doet jouw stalbaas waarschijnlijk omdat hij niets fatsoenlijks kan krijgen voor een redelijke prijs. Bezuinigen op hooi is slecht voor de paarden, het land in is een betere optie.

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 07:53

Esther schreef:
Sorry hoor maar dit vind ik heel slecht van de stalhouder.

Ik vind het wel meevallen hoor, verhalen kunnen vaak goed verdraaid worden Knipoog
Ik sta ook op diezelfde stal (naast pablolover) en ik heb er tot nu toe nog weinig last van gehad. Er is voldoende hooi neergelegd en er is ook nog kuilgras (moet je 5 euries in de maand extra voor betalen en dan krijg je elke dag een flinke berg)

En ik vind het belachelijk dat iedereen hier meteen zijn oordeel heeft over een stalhouder. Voor je gaat oordelen daarover, kun je misschien beter eerst zelf een keer langskomen om te kijken hoe het er hier aan toe gaat, dan kun je zelf zien dat het allemaal wel meevalt

Bopper
Berichten: 203
Geregistreerd: 31-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 09:37

wat een prijzen betalen jullie voor hooi zeg. wij betalen 2,25 tot 2,50 per pak. maar ja wij halen het rechtstreeks bij de boer. misschien hebben jullie nog een tussenpersoon?
dit jaar ga ik zelf maaien!

Caira
Berichten: 26065
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 12:12

Jetta schreef:
Hooi is op dit moment moeilijk te krijgen vanwege de slechte oogst van vorige zomer. Het was nogal heet weer, weet je nog? Je betalt erg veel voor een matige kwaliteit op het ogenblik. Onze stalbaas heeft nog ergens een partijtje zeer matig hooi vandaan getoverd, het is duur!
Bezuinigen op hooi doet jouw stalbaas waarschijnlijk omdat hij niets fatsoenlijks kan krijgen voor een redelijke prijs. Bezuinigen op hooi is slecht voor de paarden, het land in is een betere optie.



Lijkt me stug! Als je ziet hoe enorm veel wij overhebben!

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 14:21

en kun je niet ergens een weilandje huren of lenen voor die paar dagen?
misschien bij iemand die schapen of koeien heeft
gooi je je paard daar een uur of 2 op voor die paar daagjes, heeft die toch voldoende ruwvoer,n bijna gratis

of hoe heb je het nu opgelost?