vriendin ongeluk..

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

vriendin ongeluk..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-04 08:58

Hallo,
Ik wil het jullie toch maar even vertellen.
Ik en een meisje werken/verzorgen op een handelstal, we rijden daar ook paarden in.
Moonlicht heeft mijn vriendin (Suzet) ingereden.
Hij is nu ongv 1 of 2 maanden onder het zadel.
Ze is nu erg dressuur met hem aan het rijden in de bak.
Gisteren gingen we een buitenrit maken, maar er was nog een meisje bij dat niet zo goed kon rijden.
Dus elke keer als we in galop gingen gingen we in een langzaam tempo.
Toen we aankwamen bij het veldje waar we altijd galloperen gingen we galloperen.
We waren bijna op het einde toen het gebeurde.

Suzet was met de eigenaar van de paarden aan het praten, nouja praten ze wou Linda(paard) inhalen, en het baasje zei nog: valsspeler!
Toen zat suzet ineens helemaal scheef (ze verloor haar evenwicht) ze trok zich op aan de rechter teugel maar omdat ze met Moonlicht goed dressuur rijd ging moonlicht ook naar rechts. Vervolgens duwde ze haar rechter been aan en ging Moonlicht naar links.
Toen viel ze, ze bleef even kort in haar beugels hangen en ik riep SUZET!
Ik was er als eerste bij...
Heel haar arm lag OMHOOG en trilde, haar ogen draaide helemaal weg.
Toen kwam Moonlicht terug rennen om naar Suzet te gaan. En ging gewoon langs de andere paarden en bleef voor suzet staan.
Ik pakte moonlicht en het baasje van alle paarden ging naar suzet.
Suzet maakte een heel eng geluid.. Ik dacht die is echt zo dood straks..
Gelukkig was dat niet zo.
Ze bleef 10 minuten liggen ze kon niet goed ademhalen. Intussen haar cap + bodyprotector uitgedaan.
Toen vroeg mariska (baasje van de paarden) waar ze pijn had. Suzet wees naar haar buik, naar het plekje waar ze vanmiddag gebeten was door de Hengst.
Ze wist niet hoe ze er af gevallen was enz.

Mariska zei dat het nog ver lopen was.
Maar dat wilde Suzet niet, Suzet zei: Ik stap wel op het paard, ze vroeg op wie ze moest, Mariska zei nou op Moonlicht waar je denet ook op zat.
Suzet: Heeft die dat gedaan (want ze dacht dat hij haar eraf gegooid had)
En mariska gezegd dat ze haar evenwicht enz verloor.
We dachten eerst dat ze haar rug had gebroken.
En thuis aangekomen was Suzet erg bang dat haar rug ook ECHT gebroken was.

Maar die avond hadden we nog lessers, Nou Mariska ging naar het ziekenhuis met Suzet, en ik had intussen les gegeven.
De les was klaar.. Ik wist niet meer wat ik kon doen, de lessers waren naar huis.
Ik had intussen gevoerd in de bak, en de shetlanders terug in de bak gezet.

Ik heb 3uur zitten wachten op hun. Het duurde zolang. Maar het goede nieuws kwam al snel!
Ze had NIKS gebroken OF gekneusd. ze heeft alleen een lichte hersenschudding
Ze was alleen erg stijf en zou een groot trauma krijgen. (Ze is nog maar 14 net als mij)
Ze moest snachts om het uur wakker worden.

Nou dit wou ik wel even met jullie delen.
Ik hoop dat alles goedkomt met haar!

Heel der gezicht is blauw, en percies waar haar cap zat had ze een bloeduitstorting. Dus ze moet ook op haar hoofd terecht zijn gekomen.
Maar goed dat z cap + bodyprotector om had want het deed overal zeer BEHALVe waar haar bodyprotector zat.

Nou sorry voor het lange verhaal.

Alison.

Somebitch @ [TEN-ITP] Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.
Valesco 2017 CEI** Denemarken 3e plaats en Best Condition!
[TEN-ITP] Endurance Feldborg cei** met Valesco
Zembla du vi: Klasse I + 19 - wp klasse II + 7 - klasse III + 2 wp (zelf 4 wp). Sinds 2015 rij ik Valesco: CEI**


gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 09:04

Dat bewijst maar weer het nut van een cap en bodyprotector OK dan!

Gelukkig heeft ze geen lichamelijke schade, sterkte voor haar!

Don't dream your life, live your dreams!

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 09:06

Dat ritje eindigde dus wat minder leuk. Toch fijn dat ze niets gebroken heeft. Ze zal vast wel wat banger worden en dat is jammer.... Sterkte voor je vriendin!

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-04 09:11

Ja Ik ben blij dat ze niks gebroken enz heeft. we wouden bijna de ambulance bellen maar toen bewoog ze haar armen en maakte ze dat rare geluid niet meer, haar ogen draaide ook niet meer weg.
Dus toen zo een paar minuten gelegen en toen gevraagd of ze kon opstaan. dat lukte en toen hebben we haar geholpen om op het paard te klimmen.
Maar ik vond het zo lief van het paardje! Hij kwam gewoon in volle galop terug ik snel dat paard gepakt want ik wou natuurlijk niet dat hij nog een keer overhaar heen rende. Maar het paard bleef gewoon lief staan kijken toen ik 2 paarden vasthad keek het paardje (moonlicht) ook dehele tijd naar Suzet en bleef rustig stilstaan. Echt een goede band heeft ze met dat paardje!

Somebitch @ [TEN-ITP] Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.
Valesco 2017 CEI** Denemarken 3e plaats en Best Condition!
[TEN-ITP] Endurance Feldborg cei** met Valesco
Zembla du vi: Klasse I + 19 - wp klasse II + 7 - klasse III + 2 wp (zelf 4 wp). Sinds 2015 rij ik Valesco: CEI**


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bloemetje75, Vagabondo en 33 bezoekers