paard zwaar toegetakelt door rotweiler

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 11:29

Vreselijk voor dat arabiertje... Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 11:47

wyko schreef:
Ik heb tot op heden ook nog niks gehoord. Lijkt me dat zoiets wel in het nieuws zou komen in die ernstige mate zoals wordt verteld, dus vandaar mijn twijfels.
Zeker weer een kreet om aandacht van een pennymeisje *LOL*


Hmm, I told you so...... Schijnheilig

kimmie261

Berichten: 19215
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 12:37

coby, je hebt helemaal gelijk, alleen is het probleem dat er mensen zijn die zo'n hond aanschaffen om er dus wel een knuffel cq kinderhond van te maken!!!als iedereen nu inzag dat zo'n ras een bepaalde vorm van opvoeding nodig heeft zou er al een hele hoop veranderen!!!
soms zie ik op marktplaats advertenties als:gezocht een labrador of rottweiler...dat is nogal een verschil!!!maar ja, de mode doet een hoop, jammer voor de honden , want dan zijn het altijd weer die rotbeesten!!!

Verder is de rottweiler niet dankzij zijn goede naam van de lijst afgehaald,er zijn simpelweg teveel mensen met een rottweiler en teveel fokkers, dus zou dat ook economisch teveel schade zijn,denk aan voederfabrieken endierenwinkels enz..de argentijn, mastino, fila(waarvan heel nederland niet eens weet hoe die eruit zien!!)blijven nu eenmaal staan, 1x de naam genoemd dus,hop, die er maar uit!!!daarvan zijn er maar weinig in nderland, dus weinig mensen die opstand bieden,enz....walgelijk, er is nog NOOIT 1 bijtincident met een argentijn geweest....en toch worden ze op een bijtlijst gezet, daar en tegen staat nu eenmaal de golden op de eerste plaats..maar die zijn zoooooooooo lief, bijten denk ik uit liefde...

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 12:53

idd vrezelijk voor het paard, maar ook vrezelijk voor de hond. Er moet heel wat aan vooraf gegaan zijn voordat een hond zo geageerd...

Het is ook idd het beste wat je kan doen wanneer je een enthousiaste loslopende hond tegenkomt met paard; het paard naar hem toe draaien, erop af stappen en dreigend tegen hem praten. Een zweep kan ook uitkomst bieden.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 13:37

kimmie261 schreef:
Verder is de rottweiler niet dankzij zijn goede naam van de lijst afgehaald,er zijn simpelweg teveel mensen met een rottweiler en teveel fokkers, dus zou dat ook economisch teveel schade zijn,denk aan voederfabrieken endierenwinkels enz..de argentijn, mastino, fila(waarvan heel nederland niet eens weet hoe die eruit zien!!)blijven nu eenmaal staan, 1x de naam genoemd dus,hop, die er maar uit!!!daarvan zijn er maar weinig in nderland, dus weinig mensen die opstand bieden,enz....walgelijk, er is nog NOOIT 1 bijtincident met een argentijn geweest....en toch worden ze op een bijtlijst gezet, daar en tegen staat nu eenmaal de golden op de eerste plaats..maar die zijn zoooooooooo lief, bijten denk ik uit liefde...


Waar haal je deze onzin nu weer vandaan Verward
De Rottweiler is toendertijd van de lijst gehaald omdat de rasverening (als enige van alle rassen op de lijst!) met een prima plan kwam en een zeer streng fokbeleid.
De rassen die op de lijst stonden kwamen daarop vanwege hun bijtkracht (brede kaken etc.) en niet vanwege de hoeveelheid bijtincidenten!!

De lijst waarop de Golden zogenaamd op nummer 1 staat is overigens helemaal geen officiele lijst, verder zal het niet zo vreemd zijn dat er wel veel bijtincidenten worden gemeld van GR, het is namelijk een van de meest voorkomende rassen.

Het heeft helemaal geen zin om naar andere rassen te gaan wijzen (komt er straks alleen een lijst met nog meer rassen), beter zou het zijn als iedereen probeert te vookomen dat zijn/haar hond in een situatie komt waardoor hij/zij kan gaan bijten.

Op dit moment is de lijst gelukkig helemaal van de baan, maar als ze in Den Haag weer gaan zien dat de rassen die op de lijst stonden toch weer erg populair gaan worden bij mensen die absoluut niet weten wat ze in huis halen (een Fila bijvoorbeeld kan levensgevaarlijk zijn in onervaren handen) kun je er gewoon op wachten dat er straks een fokverbod komt.

Het ligt dus bij de hondenmensen zelf, niet bij de nieuwsartikelen, niet bij Den Haag, maar gewoon bij de eigenaren.
Als die dit soort rassen op een verantwoorde manier houden is er geen mens die zich er druk over maakt.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 14:10

De bijtlijst waarin de golden op 1 staat, gaat over het aantal bijtincidenten in Nederland. Niet toegespitst per ras dus. En ja, dan staat de golden op 1 omdat dat nou eenmaal 1 van de meest voorkomende hondenrassen is.

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 14:37

Iedereen gaat serieus op dit topic in terwijl ik bij het lezen van het stuk van de TS al een beetje aan de echtheid ging twijfelen. TS laat ook niets meer van zich horen. Raar en erg vaag verhaal.

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 14:39

Wij zijn gewoon goedgelovig Haha!

vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 14:40

De vorige honden van mijn vriend (vorige omdat ze na het incident meteen een spuitje hebben gekregen) hebben 3 jaar geleden paard met veulen aangevallen die op stal stonden omdat het veulen een verkoudheid had. Mijn vriend en ouders waren op vakantie en ik arriveerde net na het gebeuren met een vriendin om naar de paarden te gaan kijken!

Het veulen overleed aan de verwondingen en de merrie heeft de hond doodgetrapt! De andere rottweiler (beestje van 1 jaar), zat in een hoekje te trillen en heeft waarschijnlijk niet gedaan, maar de veearts kwam algauw en heeft zonder toestemming te vragen de andere hond een spuitje gegeven! Met merrie kwam alles goed en ze is zelfs nu absoluut niet bang voor honden Verward . Dit zijn nu toevallig ook rottweilers, maar een ras zegt helemaal NIKS, opvoeding en omstandigheden, dat zijn de oorzaken van dergelijke ongelukken.

vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 14:41

Yessy schreef:
Wij zijn gewoon goedgelovig Haha!


Ik heb ondertussen ook mijn twijfels, maar ach wat, ondertussen weten we weer waarover praten! Haha!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 14:41

Vreselijk zeg.... dat paardje zal er zeker wel een hondentrauma van over houden....!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 14:48

Belker schreef:
Iedereen gaat serieus op dit topic in terwijl ik bij het lezen van het stuk van de TS al een beetje aan de echtheid ging twijfelen. TS laat ook niets meer van zich horen. Raar en erg vaag verhaal.


haha, ik kreeg nog wel op mijn flikker op de 1e page....
ik blijf erbij, pennymeisje....

Jatjana

Berichten: 81
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 15:27

Jeetje en jij hebt het zien gebeuren, dat was vast wel schrikken, maar hoe heb je die hond eraf gekregen dan? Ik hoop voor je dat ze er geen trauma's voor honden aan over houd. Heel veel sterkte en ik hoop dat het allemaal goed komt.

kimmie261

Berichten: 19215
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 18:37

hoe ik erbij kom ThePast03, ik heb zelf een aantal van dit soort honden en ook dus een poosje meegedraaid over het hoe en wat met de wetgeving die toen der ijd speelde, dat afgaan van de kaken is pure bullshit!!!!

heb je de kaken van een bordeaux dog wel eens gezien en van een old englisch bulldog??????en die van een sint bernard zijn werkelijk meestal groter als de gemiddelde argentijn, maar deze honden zijn als beethoven goed uit de verf gekomen, nee, die hele wetgeving sloeg de plank mis!!!

Maar nu nemen mensen die nieuwe rassen als de boerboel,en de presa canario...nou hier hoef je echt niet blij mee te zijn!!!!

maar goed,feit blijft dat vele dieren de doodstraf krijgen , terwijl baaslief de boosdoener is!!!en dat is triest!!!

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 20:36

Grotere kaken wil niet zeggen dat die ook sterker zijn.
Ik heb het ook van nabij meegemaakt en weet met zekerheid te zeggen dat het niets met diervoerders en of films te maken heeft gehad. Clown

En mensen kunnen wel nieuwe rassen nemen: als dit soort rassen weer bij de verkeerde, onverantwoordelijke bazen terecht gaan komen komen er gewoon fokverboden. Zo simpel is het.

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 20:40

jeetje, wat vreselijk! hoop dat het allemaal goedkomt.
dat arabiertje zal nu wel angst voor honden hebben!

Stumpertje

Berichten: 371
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Bussum (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 20:46

Ach arme beestjes toch!! Ik hoop dat ze er maar snel bovenop kunnen komen!! :/

Stumpertje

Berichten: 371
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Bussum (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 20:47

:/ moet Scheve mond voorstellen Tong uitsteken

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 20:56

Belker schreef:
Iedereen gaat serieus op dit topic in terwijl ik bij het lezen van het stuk van de TS al een beetje aan de echtheid ging twijfelen. TS laat ook niets meer van zich horen. Raar en erg vaag verhaal.


Daar ben je niet de enige in. Erg zielig om een ras op deze manier weer in een kwaad daglicht te zetten.

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 21:06

Cheveyo"]
[quote="Belker schreef:
Iedereen gaat serieus op dit topic in terwijl ik bij het lezen van het stuk van de TS al een beetje aan de echtheid ging twijfelen. TS laat ook niets meer van zich horen. Raar en erg vaag verhaal.


Daar ben je niet de enige in. Erg zielig om een ras op deze manier weer in een kwaad daglicht te zetten.
[/quote]

dat viel me dus net toen ik ging teruglezen ook al op...

Tancreda4

Berichten: 24035
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 23:04

Jeetje, wat een toestand! Arm paard...

Ik vind het een goed besluit dat de hond geiljk is afgemaakt. Eenmaal bloed geproeft...

"Doet hij anders nooit..."
Daarom heb ik het niet zo op los lopende honden (alle rassen!). Hoe lief en schattig ze ook kunnen zijn, het blijven dieren met ee instinct en een onberekenbaar karakter... Ze kunnen opeens omslaan...

harlekijn
Berichten: 661
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: 5 min van het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 13:11

nou nou dat is me wat en hoe gaat het met het paardje ik rij zelf ook en ook soms op het strand en dan die honden die maar achter je aan komen rennen en zelf heb ik ook een hond maar als die paarden ziet wordt die helemaal gek dus wat doe je dan juist je hond vast maken maarja je hebt er van die mensen bij die denken dat ze alles maar kunnen maken en weet je wat ze dan ook nog zeggen dat je je paarden netjes op moet voeden nou ik weet wel beter