hoe hard kan zo'n beest wel niet!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 20:21

nosytje, ik vind dat je het al bij al niet zo slecht hebt gedaan, vooral ook omdat je het toch vooraf rustig had uitgeprobeerd.
hier verschijnen héél veel topics over paarden die in een racegalop ff vergeten waar de rem zit, en daar wordt meestal helemaal anders op gereageerd Verward .
maar waarschijnlijk was het woordje 'zagen' er teveel aan Haha! . de volgende keer laat je ze dus beter te pletter lopen volgens de boktopinie... Bloos!

en, voor de duidelijkheid: nee, ik zaag nooit Tong uitsteken .

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 21:26

Soms moet het gewoon.
Niet zomaar, maar er zijn uitzonderingen en dit is een uitzondering dus mag het.

Maar hoelang kon je die pony al voordat je er mee naar buiten ging?

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 21:53

nosytje schreef:
ik rijd nu een pony
en ik hoorde laatst van zen baas dat hij echt heel hard kan
ze heeftt het en keer uitgerekend en hij bleek dus 60 km per uur te kunnen!
nou ik natuurlijk uitproberen! Nou echtwaar geen woord gelogen dat beest kan echt hard! en ik hield em nog tegen.


Kun je wel zeggen, je hebt dat stukje gemist van 2 keer proberen, maar wat heeft het voor nut dat dat beest zo hard kan gaan? Denk niet dat ie nog een race zal moeten lopen ofzo hoor, dus wat rustiger kan ook wel.

Verder vind ik het niet verstandig om als 12-jarige helemaal alleen buiten te gaan rijden (bij ons in België mag dat geloof ik zelfs nog niet (tot 16), mits begeleiding boven 16/18? jaar).

je zegt zelf dat je een manegemeisje bent en veel uit boeken hebt, dan weet je ook wat de gevolgen zijn als je pony op de loop gaat buiten en niet meer te stoppen is en dat je best niet alleen buiten rijdt enzovoort enzovoort... dat moet ik je vast niet vertellen, dat zul je dan al wel gelezen hebben.

gebruik volgende keer gewoon je hersens en bescherm deze dan ook met een goed passende cap. Knipoog

danifur

Berichten: 2204
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: oostzaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 23:53

nosytje"]
[quote="AnneOmie schreef:
eerst je paard blij maken en hem dan vervolgens afstraffen(zo komt dat op een paard neem ik aan wel over)


nee daar heb jij weer gelijk in
eerst deed hij zo rustig ik kon hem makkelijk aan. en vervolgens gaat hij met mij op de loop.liever dit dan ongelukken.Maar je hebt wel gelijk en ik kijk voortaan zeker uit want zagen is niet goed dat weet ik best
[/quote]

ja inderdaad, deze reactie had ik namelijk geplaats.. perongeluk onder naam van anneomie!
maar kijk volgende keer in ieder geval beter uit, en maak een pony niet blij met een dooie mus. en denk aan zijn hart.. hij is tenslotte al 17

danifur

Berichten: 2204
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: oostzaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 23:56

nosytje"]
[quote="danifur schreef:
als je al weet dat zn baasje zegt dat je moet gaan zagen Verward Scheve mond om hem terug te krijgen, anders lukt het niet. had ik het al nooit gedaan.


nee dat zei ik niet.Als dat beest er vandoor gaat en je krijgt hem niet normaal terug. okey dat stond er niet maar z bedoelde ik het wel
ben ook wel een beetje onduidelijk of niet? Scheve mond
[/quote]

ja elk paard raakt door de dolle heen als ie knuppelhard mag gaan!
en geef ze ens ongelijk. en vervolgens ga je zitten zagen en dat komt voor hem over als straffen.
En we bedoelen het niet naar, maar het komt inderdaad misschien een beetje bot over!
en kijk volgende keer gewoon goed uit, want wij hebben gewoon medelijden met zo een pony.

en misschien waren deze reacties dus een les iig om niet meer zo hard te gaan

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 00:13

Sylleke schreef:
[gebruik volgende keer gewoon je hersens en bescherm deze dan ook met een goed passende cap. Knipoog
[/quote]

Roosjelief

Berichten: 1201
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-04 09:46

x4you schreef:
Maar hoelang kon je die pony al voordat je er mee naar buiten ging?



ik heb eerst met die mensen overlegt dat ze de eerste keer erbij zou zijn en daarna ben ik direct al gaan buiten rijden.gewoon een klein stukje en dan weer terug.Dat zij mij gewoon in de gaten konden houden.Daarna ben ik steeds een stukje verder gegaan.Maar ik vertrouw dat beest heel goed.normaal is bij hem ho,ho maar deze keer dus niet Tong uitsteken

Roosjelief

Berichten: 1201
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-04 09:54

nou ja zoals jullie zeggen goeie les voor een volgende keer(denk niet dat ik het nog een keer doe)eerst vond ik dat jullie zo verschrikkelijk tekeer gingen over dat zagen, dat vond ik onterecht want jullie zien alleen het woordje zagen en niet de rest wat eromheen staat.Maar ik ben blij dat een paar het met me eens zijn

Roosjelief

Berichten: 1201
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-04 10:34

Sylleke"]
[quote="nosytje schreef:
ik rijd nu een pony
en ik hoorde laatst van zen baas dat hij echt heel hard kan
ze heeftt het en keer uitgerekend en hij bleek dus 60 km per uur te kunnen!
nou ik natuurlijk uitproberen! Nou echtwaar geen woord gelogen dat beest kan echt hard! en ik hield em nog tegen.


Kun je wel zeggen, je hebt dat stukje gemist van 2 keer proberen, maar wat heeft het voor nut dat dat beest zo hard kan gaan?
[/quote]

hij vind het leuk,ik vind het leuk

we vinden het allebei leuk.Als ik het nou alleen leuk zou vinden en ik zou ik het niet doen.Als je met je paard dingen doet moet je het allebei leuk vinden.Dus overbodige vraag.

het ging hier trouwens even over het zagen

danifur

Berichten: 2204
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: oostzaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 13:42

nosytje schreef:
nou ja zoals jullie zeggen goeie les voor een volgende keer(denk niet dat ik het nog een keer doe)eerst vond ik dat jullie zo verschrikkelijk tekeer gingen over dat zagen, dat vond ik onterecht want jullie zien alleen het woordje zagen en niet de rest wat eromheen staat.Maar ik ben blij dat een paar het met me eens zijn


ja, dan moet je het ook niet op bokt gaan verkondigen.
als iemand aan topic opent mag daar door iedereen op gereageerd worden.
En ook dit soort reacties kun je verwachten.
en ook zien we de rest wel, alleen wij zien in dat het levensgevaarlijk is en dat het zielig is voor die pony, en daaorm zgegen wij gewoon.. denk volgende keer gewoon beter na over dingen

Roosjelief

Berichten: 1201
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-04 17:52

wat is zieliger een pony met jou onder de auto laten komen
of zagen

zeg het maar

Roosjelief

Berichten: 1201
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-04 17:54

ik zeg gewoon dat ik er niet mee eens ben dat is toch weer een reactie op jullie

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 17:58

Nou zeg, wat een gezeur over die keer zagen. D'r zijn mensen die doen dat een uur lang, dag in dag uit. Als dat paard niet meer reageert op kleine hulpen, dan moet je wel een keer 'subtiel' Knipoog doorkomen.
Het is een les voor haar geweest en ze heeft ervan geleerd.

Dat wil trouwens niet zeggen dat ik het eens ben met haar hele verhaal zeg maar. Maar ik vind dat jullie het ook wel een beetje kunnen overdrijven en naschapen Haha!

Roosjelief

Berichten: 1201
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-04 18:02

thx

danifur

Berichten: 2204
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: oostzaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 23:01

nou dan is het toch klaar, wij zeggen wat wij vinden en jullie zeggen wat julile vinden!
en daarom zeggen wij ook, laat het een goede les zijn
klaar.. topic afgelopen