Gevaarlijk gedrag

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 00:43

Cassidy geeft in dit topic het enige juiste antwoord:
net zoals je in een trailer eerst de stang erachter, of de laadklep dichtdoet VOOR je een pony vastzet, moet je dat hier ook doen.
Dus een opgesloten touwtje/pijp/oid l achter, geeft zon pony een veiliger gevoel.

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk


14cecile14

Berichten: 2726
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 13:32

Ik ben het ook met cassidy eens....

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 17:17

Ik ben het ook met Cassidy eens.

Die pony is dit leven ook helemaal NIET gewend! Normaal zou hij los staan en hij staat nu eens lange tijden achter elkaar vast met zadel en hoofdstel.

Nachts staan ze buiten, dus hij maakt een combinatie dat op de stand het erg is! Dan staat hij zo vast dat het zo is: Stand = erg!
Hierdoor wil hij uitbreken.

Ik vind een Stand ook niet erg prettig voor de paarden, omdat ze dan de hele dag vast staan en niet eens even lekker kunnen doen wat HUN willen. Deze vrijheid zal deze pony ook zekers missen, hoe goed ze ook verzorgt worden de vrijheid zullen ze het grootste missen.

De pony heeft het in het begin niet gedaan, omdat hij niet wist dat dit de rest van zijn leven zou zijn. Jouw 1dag gedeelte vast zetten gaat nog, na 1 of 2 weken ben je dat ook zat!

Savannah (Z2) :):) & Aldate <3 & Giorado :~ !
http://www.horse4u.nl

mirror666
Berichten: 7339
Geregistreerd: 25-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-04 17:40

Cassidy"]
[quote="Naaltje schreef:
Maar hoe moet het dan als je hem opzadelt?
Halster los is voor hem het teken weg te rennen...
Morgen ga ik opzadelen, dus ik ben wel benieuwd..


Om te beginnen is het al fout dat de pony de combinatie heeft kunnen maken: halster los= rennen.

Als er een touwtje achter zijn kont gespannen is, zou ik dat eerst dicht gaan doen voordat je het halster er af gaat halen.
Is dat niet de oplossing, of knalt hij er doorheen, dan moet er even iemand achter gaan staan met een zweep. Een goeie tik, en hij doet het nooit meer.
Zorg er wel voor dat je buiten schopafstand blijft, en misschien kan degene die het halster afdoet dat doen vanuit de stand van de buurpony.
Wel zo veilig.
[/quote]

Hij heeft nu ook een touw achter zich, dat gaat alleen vast als er iets met zijn hoofdstel moet gebeuren. Dan gaat het goed, hij loopt dan zelfs rustig naar achter als je een beetje kalm tegen hem praat.
Ze gaan hem waarschijnlijk wel naast een andere pony zetten, want hij neemt gewoonten van andere pony's heel snel over, dus als hij dan naast een pony gaat die rustig naar achter gaat is het waarschijnlijk minder of misschien gaat het nog wel helemaal over *LOL*

Hevonen

Berichten: 5607
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 17:47

In Duitsland en in sommige andere landen zijn stands verboden.

Gezadeld klaarstaan wordt door velen als zeer dieronvriendelijk beschouwd. Is zoiets als dat ze jou vastbinden maar dan met jas aan, schoenen aan en je rugzak op, en dan vele uren wachten.

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 94 bezoekers