Er staat een paard in de gang (letterlijk!)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Verow
Berichten: 936
Geregistreerd: 25-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 19:27

ik ben boos! Boos! boos op het jeugdjournaal Tong uitsteken
neeh dat ook weer niet Knipoog maar ik vind het wel heel raar.. gister hebben ze gebeld dat het vandaag zou worden uitgezonden.. Maar dat was helemaal niet zo. Het staat wel op de site van het Jeugdjournaal.
Wel heel raar hoor.. Ik ga toch maar eens een mailtje sturen, ik snap er niks van Verward ik wil het toch wel graag zien Haha!

Party!! Hardcore-fan #2, Chocoholic #2 Vingers aflikken


Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 20:19

Een paard in huis wordt wel meer gedaan, al komt het tegenwoordig minder voor dan vroeger. Toen mensen het nog veel normaler vonden om ook vee in huis te houden.
Toen ik heel klein was, woonde ik in een dorp op de Veluwe. De groenteman daar had nog een paard voor zijn groentewagen staan. Maar hij woonde midden in het stadje, aan het marktplein. Dus had hij zijn achterkamer ingericht voor zijn paard. Die moest dan door het gangetje naar binnen, en stond in de kamer naast de woonkamer.
Voor zover ik weet heeft dat paard daar zijn hele leven op "stal" gestaan. Al kwam die natuurlijk wel veel buiten omdat hij daags voor de kar liep.

Alleen voor een veulen vind ik het geen goede oplossing. Dat moet tenslotte kunnen bewegen. Maar een paard in huis? Waarom niet?
Lachen

*Het leven is te kort om moeilijk te doen!*

LegallyBlond
Berichten: 199
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 22:11

Apart.. Verder heb ik er eigenlijk geen woorden voor..

[..>>Wietse fan de Slachtedijck Lovers Valla<<..]

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 08:59

ja ik vind het ok heel apart..
hmz lijkt me ook niet echt goed voor zon beestje... (vooral niet als ze hoogdrachtig is).... :|

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 09:00

Feufollet schreef:

Alleen voor een veulen vind ik het geen goede oplossing. Dat moet tenslotte kunnen bewegen. Maar een paard in huis? Waarom niet?
Lachen


ik heb wel gehoord van een falabella in je huis.. vind ik opzich wel kunne als je dat beestje de ruimte kan geven en een stukje groen in de tuin, maar wel genoeg... zodat ie ook wat kan rennen.. *LOL*

maar voor een paard (echt een paard) lijkt het me niet echt goed..

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

MarrieLeen

Berichten: 11380
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 09:40

Ik vind het juist wel leuk. Is weer is wat anders..en iedereen zit maar te zeuren, zielig voor het veulen, blablabla, maar als moedere & kind gewoon een paar dagen daarna het land weer op gaan, zie ik geen probleem hoor?! Tong uitsteken

Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 09:45

Cow_horse schreef:
ik heb wel gehoord van een falabella in je huis.. vind ik opzich wel kunne als je dat beestje de ruimte kan geven en een stukje groen in de tuin, maar wel genoeg... zodat ie ook wat kan rennen.. *LOL*

maar voor een paard (echt een paard) lijkt het me niet echt goed..

Het gemiddelde recreatie paard in de randstad staat al gauw 22 uur per dag (of langer!) in een box van 3x3. Dat paard in de achterkamer had een kamer van 4x5 tot zijn beschikking en stond daar alleen 's avonds en 's nachts. Ik denk dat dat geen kwaad kan.
Hier niet zo ver vandaan woont trouwens ook iemand die zijn pony's ook in huis laat leven. Ze mogen gewoon zelf kiezen en in en uit lopen wanneer ze willen.

*Het leven is te kort om moeilijk te doen!*

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 18:26

okee ik denk dat ik iets heb gemist,
dus dat paard had wel gewoon een stukje land of gras.. ik dacht dat ze gewoon dag en nacht echt in de gang of woonkamer verbleef.. Lachen

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 18:27

zelf in en uit lopen kan ik me wel bij aansluiten dat vind ik ook geen probleem, mijn pony stond af en toe gewoon bij ons in de achtertuin dus raar vin dik het niet.

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anna_98, bamisalami, Kopmeeuw, mala26, Rivendell, RobinSputnik, Yom en 101 bezoekers