Zo trots op mn held op sokken

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-01 09:58

Vanochtend kon ik niet besluiten of ik wat met rap zou gaan doen of hem gelijk in de wei zou zetten. Uiteindelijk besloot ik toch maar even wat met hem te oefenen. We hebben sinds kort van die feloranje afdekzeilen in de schuur liggen, daarvan heb ik er 1 gepakt, op het gras uitgespreid en de hoeken verzwaard. Daarna rap erbij gehaald, die vond het maar niks, hij kon ineens wel bijster goed gelongeerd worden als ik midden op het zeil stond }> afijn, ik hem laten zien dat het toch echt niet zo heel eng is. Meneer ruikt even en gaat weer snurkend achteruit.
Nu was het tijd voor mn geheime wapen, de appel. Een blik en hij stond gelijk aan de rand van het zeil. Voetje erop, en hij mocht de halve appel hebben, toen ie zn hoef weer weg haalde maakte dat natuurlijk geluid wat weer heel erg eng was. Daarna toch maar weer eenvoetje erop na veel rondje om het zeil heen, hij had perfect door dat als we ieder aan een kant stonden, met de bedoeling dat hij over het zeil zou gaan hij er ook best wel omheen kon. Daar was ik het nu net weer niet helemaal mee eens, hij eromheen ik er weer over. Inmiddels kreeg ie voor 1 voetje geen beloning meer en was het tijd voor 2, weer stukjes appel Vork daarna zn 2 hoefjes wat verder op het zeil. Inmiddels had ik nog 1/4 van de appel over en toen besloot meneer dat hij er wel over kon, na een paar stappen en een sprong van het zeil af (met grote snelheid, t blijft gevaarlijk) zodra ie op het gras stond ging hij stil staan en keek me aan van waar blijf je nou met de rest van die appel Haha!
Ik was o trots, binnen 10 minuten en voor 1 appel ging hij toch over het zeil heen, over een paar dagen weer eens oefenen Party!! En daarna natuurlijk het zeil oppakken en over en langs hem halen mee wapperen enz, gaat vast wel goed, als hij het eenmaal niet meer eng vind is het zeil niet helemaal veilig meer. Dan is het geluid juist leuk en is het geweldig om en flink op te gaan stampen en eraan te trekken *LOL* Dan moet ik weer wat nieuws gaan verzinnen, een paraplu bijvoorbeeld Cool


sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 10:00

ah goed zo!goed dat je al zoveel met hem doet.dat werpt straks echt zijn vruchten af.tinkie is nu 3,5 en nergens bang voor juist omdat ik alles al met haar geoefend had.super hoor!trots op jullie!

soms is het beter om te zwijgen

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 10:15

Leuk hè, als je ziet dat je pogingen om iets nieuws te doen, succes hebben Lachen !
Als je met paraplu (of wat ook leuk is: een "wapperende" vlag) wilt oefenen, kun je ook proberen hem te "hypersensibilieseren". Laat hem eerst de paraplu (of vlag, die je nog om de stok opgerold hebt zitten) uitvoerig bekijken. Daarna "aai" je hem -met plu (of vlag) over z´n hals en borst, als ´ie rustig blijft staan, ook over z´n voorbenen. Als ´ie het eng vindt, steeds weer laten snuffelen en bekijken. Zo ga je het hele paard af, op z´n hoofd tussen de oren, over z´n rug, onder z´n buik, over z´n staart, achterbenen enz. Als dit alles geen probleem meer is (dat gaat meestal snel, mijne stond na een half uurtje al verveeld te kijken "kan je niet wat anders doen" en is eigenlijk een bange-poeperd *gg*), kan je de volgende stap nemen : de plu openen (de vlag af rollen) en hetzelfde doen. Dit werkt ook goed als je paard een beetje bang voor de zweep is ! Dikke hoef ik eigenlijk niet met zweep te rijden, maar ik heb dat ding in de zomer altijd graag mee om de steek-vliegen weg te jagen, alleen vond ´ie die zweep zó eng *LOL* . Nu is ´ie geloof ik wel blij, als ik dat ding mee heb en die plaag-geesten voor hem verjagen kan Knipoog !
Veel plezier met oefenen!

_________________
Ieder vogeltje zingt...... twiet twiet twiet !

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sterre op 2001-10-18 11:17 ]</font>

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 17:20

Super gedaan ,das nou nog eens iets waar je straks wat aan hebt .Over een zeil stappen !!!hihi

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 18:24

Nou ja Ineke, zoooo slecht is dat niet om te oefenen. Mijn paard vond zulke dingen in het begin ook vreselijk eng, vooral als ´ie dat buiten tegen kwam. (Dat zeil kan erg goed springen en aanvallen *LOL* !). Nú is dat bij ons ook geen probleem meer, rijdt wel zo rustig Knipoog !

_________________
Ieder vogeltje zingt...... twiet twiet twiet !

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sterre op 2001-10-18 19:25 ]</font>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Leandra en 24 bezoekers