Ik denk dat ze weg gaat...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 16:47

Spannend hoor Nathalie!
Wel leuk dat ze dan in het springen word uitgebracht Lachen

SweetTinka

Berichten: 2135
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Hoensbroek/Eindhoven (op kamers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 17:09

Hej Nathalie, das inderdaad erg moeilijk... Ik snap hoe je je voelt... Tinka is nu 4 en ik heb haar ook van jongs af aan gereden... En echt het eerste jaar zat ik er elke keer huilend op... Ze rende steeds onder me vandaan, steigerde, luisterde absoluut niet, had overal aandacht voor, behalve voor ik die op haar rug zat. En elke keer dacht ik weer: Ik stop ermee, ik durf niet meer... Maar met hulp van mijn instructeur ben ik er wel iets overheen gekomen en na een tijdje werd ze vanzelf wat rustiger... Ze heeft nog steeds van die momenten en dan voel ik zelf ook weer dan ik bang wordt. Maar ze is nog zo jong en als ze dan merkt dat er een angstig iemand op haar zit, wordt ze zelf ook angstig...

Maar ik denk dat je een goede keuze gemaakt hebt, want zo is er ook geen plezier meer aan het rijden, ik kan het weten. Je kunt beter een paardje hebben wat rustiger is, zodat ook jij het vertrouwen weer helemaal erin krijgt.

Succes!

Tallie1979
Berichten: 22745
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 17:18

Moeilijk, je gevoel zegt het ene, je verstand het andere.. Ik denk dat je er goed aan doet, eerlijk waar.. Je moet je vertrouwen weer terug krijgen.. Dat gaat beter met een rustiger paard..

Sterkte ermee iig.. Ach gut

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-04 17:23

Dank jullie wel. Lovers

Kim, ik weet t dat ik misschien beter wel een paard kan kopen omdat dat beter past enzo.. maar dan kan ik dus geen wedstrijden meer rijden. Ik heb nog 2 jaar bij de pony's en die wil ik eigenlijk toch wel héél erg graag nog afmaken!
Ik ga trouwens binnenkort bij een paardje kijken. Een KWPN gefokte E-pony van 1.55. Toont dus gewoon als een paard.

Woensdag komen de eerste mensen kijken. Ik word echt helemaal platgemaild en gebelt.

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 18:23

Jeetje meis! Ik denk zeker dat dit de goede beslissing is... Heel veel succes ermee, en hopen dat Millie snel een goed tehuis vind, en jij een leuke nieuwe pony!! Ik hoor nog wel hoe t afloopt van je:)

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-04 19:08

Thnx Iris!

Net hebben er alweer mensen gebelt die komen van het weekend kijken...
Het gaat wel heel erg snel allemaal. Scheve mond

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 19:26

Jeetje wat jammer zeg dat het toch niet klikt tussen jullie..
Ik hoop dat Camilla echt een goed tehuis krijgt, bij mensen die dr lekker mee kunnen gaan rijden enzo. Voor jou komt er heus wel weer een paardje waarbij je ook zo'n hechte band zult krijgen!
Maar veel sterkte, en succes verder!!

wickedjazz

Berichten: 1625
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 19:58

Hee nathalie!

Misschien is het een idee voor jou om Camilla bij die mensen op proef te doen, en zelf ook een paardje op proef te nemen. Als het niet gaat, dan kan je altijd nog terug.

Persoonlijk, als ik jou was, en ik had (buiten het rijden dan) een zeer goede band met mijn paard, zou ik eens aan Natural Horsemenship gaan beginnen, wat cassidy ergens terug schreef. Ik denk dat ik het ook maar eens ga doen. Ik heb Jamey nu twee jaar, en het rijden gaat nog steeds af en toe poedersuiker (okee, we zijn 4 maanden uit de running geweest vanwege een blessure) maar we werken er naartoe dat er meer goede dagen zijn dan baaldagen. Ik heb vreselijk moeten doorzetten met jamey, en jamey is nou niet bepaalt een lekkere om te rijden. Wanneer ik de teugels op pak, gaat ze harder, alleen wanneer ik haar op me zit rijd gaat ze langzamer, met teugeldruk gaat ze juist nog harder Ik rijd ook geen wedstrijden, omdat dat (nog) niet gaat. Maar aan mijn pony zijn zo ontzettend veel pluspunten verbonden, ik kan namelijk urenlang, zowel in mijn eentje als met een groep, met haar buitenrijden. Krijg haar overal langs, maakt niet uit wat het ook is. Nee, mijn pony is absoluut geen lekkere om te rijden, maar ik houd verschrikkelijk veel van haar en heb er alles voor over om minder baaldagen, en meer topdagen te krijgen.

Ik weet niet hoe het met jou en camilla zit, maar doe wat je hart je ingeeft. Als je twijfelt, houd haar dan. Probeer het nog een half jaar, een jaar. Probeer andere methodes uit qua rijden. Maar als je het echt zeker weet, als je echt achter je beslissing staat en denkt dat het nooit meer wat word, dan moet je haar verkopen.

In ieder geval veel sterkte met je beslissing

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 22:26

Jeetje, wat een verhaal!

Eerlijk gezegd snap ik er helemaal niks van...
Ik heb jullie al honderd duizend keer samen zien rijden, en nooit heb ik Camilla er stout uit vinden zien! Ik heb haar er ook nog nooit tussenuit zien naaien!
Wel zie ik jou altijd super gespannen op die pony zitten, teugels heel erg kort. Hoe wil je dan dat zij ontspant en relaxed loopt? Volgens mij zit het echt grotendeels tussen je oren hoor Nathalie, ik vind het doodzonde, zo`n lieve brave pony wegdoen!!!

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 22:39

Ik hoop voor je dat je de juiste beslissing maakt, verder ken ik jou en je pony neit ga je dus niks aansmeren, bedenk je wel weg is weg, wil je dat zeker weetn?
Naja hopen dat jullie het fijn krijgen, met of zonder elkaar!!!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-04 23:42

Koortje schreef:
Jeetje, wat een verhaal!

Eerlijk gezegd snap ik er helemaal niks van...
Ik heb jullie al honderd duizend keer samen zien rijden, en nooit heb ik Camilla er stout uit vinden zien! Ik heb haar er ook nog nooit tussenuit zien naaien!
Wel zie ik jou altijd super gespannen op die pony zitten, teugels heel erg kort. Hoe wil je dan dat zij ontspant en relaxed loopt? Volgens mij zit het echt grotendeels tussen je oren hoor Nathalie, ik vind het doodzonde, zo`n lieve brave pony wegdoen!!!


Nou, ik weet niet hoor.. Maar je hebt me sowieso al heel lang niet meer zien rijden?! En ik heb eerder mn teugels te lang dan te kort.. Maargoed.
Vraag het anders eens aan andere mensen die me WEL hebben zien rijden de laatste tijd. Vraag het desnoods aan de hele ponyclub....
Ik vind niet dat je hierover kan oordelen nu, want ik kan me niet echt meer herinneren wanneer je mij voor t laatst hebt zien rijden?!

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 07:42

Nathalie schreef:
Thnx Iris!

Net hebben er alweer mensen gebelt die komen van het weekend kijken...
Het gaat wel heel erg snel allemaal. Scheve mond




Dat is toch alleen maar fijn dat er zoveel mensen komen kijken? Zo heb je zelf ook keus aan wie je dr wegdoet. (De leukste mensen natuurlijk).
Tis natuurlijk altijd even slikken als je je pony/paard verkoopt, maar als je wat in handen hebt (die nieuwe OK dan! waarmee het super klikt), en camilla heeft een superbaasje, dan valt het achteraf denkt ik allemaal wel mee. Ach gut

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 07:57

Nathalie, ik heb zowieso de foto`s van de clinic gezien, daar vond ik je teugels ook al erg kort. Verder weet ik zo ook niet precies meer de laatste keer dat ik je op stal heb zien rijden, aangezien je de laatste tijd inderdaad heel erg weinig rijdt.

Ik vind dat je er nu op zit te wachten dat mensen zeggen: ja doe maar, verkoop die pony maar! Tussen de regels door valt echt wel af te lezen dat jij om een of andere reden van Camilla af wilt. Raar, want op MSN staat dat je nog zoveel van haar houdt. Hoe kan je een pony weg doen waar je erg veel van houdt? Ik zou al mijn energie erin steken! En is rijden dan prioriteit nummer 1? Nee hoor, dan gaat het om het vertrouwen van elkaar terug winnen, zijn zal ook weer vertrouwen in jou moeten krijgen en andersom. Desnoods ga je elke dag met haar aan een halstertouw wandelen, poets je haar een aantal weken overdreven lang, ga je haar longeren, desnoods doe je wat aan Vrijheidsdressuur, weet ik veel! Ik heb met Kore tig moeilijke momenten gehad waarvan ik dacht: rotbok!! en ik heb ook momenten gehad dat ik haar had willen verkopen, maar als ik dan weer op stal kom, en ik zie dat koppie, en hoe lief ze kan zijn, dan weet ik dat ik haar noooooit zou kunnen verkopen! Een vriendin verkoop je niet, hoe vervelend ze af en toe ook is!
Begin bij jezelf, laat dat rijden voorlopig even terzijde en werk aan het vertrouwen! Echt waar, je krijgt er geheid spijt van! Weet je nog met Robin?

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 10:40

Het is helemaal aan jou om dit te beslissen, daar kan niemand anders en oordeel over geven, niemand kan voelen wat jij voelt als je erop zit..
Met angst rijden is gewoon niks..
Maar wat ik me dus wel afvraag is; of dit niet gaat terugkomen met een eventuele nieuwe pony.. Wat als die een keer aan de haal gaat en je daar een keer afvalt?? Ga je die dan ook voorkopen als je het niet meer ziet zitten??

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 11:11

Ik kan me wel voorstellen wat Koortje bedoeld. Maar gister is mijn pony ook verkocht en ik snap niet waarom je zegt een vriendin verkoop je niet. Ik hou ook zielsveel van mn pony maar daarom moet ik haar nog wel verkopen. Verder snap ik wel wat je bedoeld met dat jij er voor zou vechten en er alles aan zal doen dat het weer goed komt. Precies wat youngster zegt wat nou als het bij de volgende ook weer gebeurd, ga je die dan ook weer verkopen? Een paard is een levend wezen, die kan altijd een keer schrikken en er vandoor gaan, hoe braaf ie ook is. Maar Nathalie je rijd toch ook op een handelstal? Heb je daar geen angst voor die pony's?

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 12:40

Ik ben het wel met koortje eens.
Uit jou reactie''s komt naar boven hoe belangrijk jij rijden vind...
Een e-pony nemen zodat je nog wedstrijden kunt rijde.
Een week een ander op je pony laten rijden, maar wel zelf nog ff een wedstrijd mee pikken

Ik heb het idee dat met de pony niks mis is, maar dat de '' fout'' geheel bij jou ligt.
Jij bent bang, en brengt dat over op je pony.
Dus ga eerst zelf werken aan je angst, dmv vertrouwen terug winnen in je pony.
En dan is NH een prima punt..

NANZA
Berichten: 738
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 14:25

He nathalie, ben het zelf ook deels met koortje eens, denk dat de gehele vertrouwens relatie tussen jou en camille weg is. Door er veel mee te doen, wandelen, poetsen, gewoon knuffelen en tegen praten kun je die band terug krijgen. Misschien is het ook een optie om haar alleen te rijden als je prive les hebt? Zo kan er niets mis gaan en is er altijd goede controle ---> hiermee bedoel ik dus niet in de ponyclub les, want daar is geen volledige aandacht voor jou! Als je haar dan de rest van de week longeerd, en dus niet door een ander laat rijden, went ze aan jou en wordt ze erg allert op je stem, dit kan ook positief werken tijdens het rijden. Verder denk ik dat als je echt met haar verder zou willen je het ook echt wel kunt. Je moet gewoon helemaal opnieuw een band opbouwen met haar! En heeft je instructrice geen goed advies?---> ben van mening van wel, toch?

wickedjazz

Berichten: 1625
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 22:12

Weet je waar ik af en toe een beetje moe van wordt op bokt. Dat helemaal niemand een echte eigen mening heeft.

Zegt iemand dat ze camilla moet verkopen, zegt iedereen het. Zegt iemand dat het aan haar zelf ligt, volgt de rest Heb eens een eigen mening, zeg wat je denkt!

-sorry, oftopic-

NANZA
Berichten: 738
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 22:31

**OFF_TOPIC**

hmmmm ken de desbetreffende pony heel erg goed en nathalie zelf ook.
Ze moet het idd zelf weten maar zijzelf vraagt om ieders mening, wat zouden jullie doen???? Dus krijg je allerlei reacties!! En tja daar zijn vaak dezelfde bij of het is zo dat de een standpunt inbrengt en de rest daar over gaat nadenken en denkt dat zou ook nog wel eens kunnen kloppen . . . . . .

En als je er zo moe van wordt . . . . .waarom reageer je dan. . . . . . lekker links laten liggen en je eigen standpunt/mening onderbouwen !!!!!

Nathalie good luck ----> en zelf weten wat je doet he Knipoog, iedereen geeft alleen maar zijn of haar standpunt/mening Knipoog

wickedjazz

Berichten: 1625
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 22:33

NANZA schreef:
En als je er zo moe van wordt . . . . .waarom reageer je dan. . . . . . lekker links laten liggen en je eigen standpunt/mening onderbouwen !!!!!

Heb ik gedaan, kijk maar naar mijn reactie hierboven. Wordt er moe van, maar dat komt omdat het me opvalt. Als 1 iemand zegt dat zij haar pony moet verkopen, volgt een hele reeks ongeveer dezelfde reacties. Dan opeens durft 1 iemand te zeggen wat zij er echt van vind, en dan komen er meerdere reacties.

Maargoed, laat maar zitten. Beetje nutteloze reactie van mij.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 22:43

Nathalie schreef:
Brr.. net belde der weer iemand voor Camil. Verdrietig K begin t nu echt eng te vinden! T gaat zo snel... Scheve mond
Woensdag komen er mensen, Donderdag, en die man die net belde wilde van 't weekend langskomen..


En je weet zeker dat je haar echt weg wil doen...? Verward
Think twice!!

Pantharei7
Berichten: 712
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 12:41

Volgens mij is de kans groot dat je op je volgende pony weer bang wordt.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-04 12:57

Ik werk op een handelstal en daar heb ik dus nergens last van...
Het is echt alleen bij mijn pony.. Scheve mond

NANZA
Berichten: 738
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 13:15

als het alleen bij camille zo is dan moet je de fout toch echt bij jezelf zoeken nath! Klinkt misschien heel l*llig maar je moet even nagaan waarom je alleen bang bent op camille? Waar komt het vandaan? Hoe kan ik het veranderen? Want camille is echt zeer zeker niet gemeen? Als je verder wilt, dan zijn er genoeg oplossingen! Je instructrice heeft er echter ook wel een paar! Succes!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-04 13:18

Ze is zeker niet gemeen en ik weet ook niet waar het vandaan komt. Ik ben heel erg onzeker als ik op haar zit en dat voelt ze en dan gaat ze met me aan de haal.
Aan de hand is er niks aan de hand, we hebben inprincipe een hele goede band..