Naar de kalverslachterij ESA geweest.

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
shana

Berichten: 1467
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 19:47

wat ik niet kan begrijpen is dat je plezier kunt beleven aan het slachten van zon kalfje . en ik vind dit echt geen onderwerp voor een paardenforum , hier horen mensen van dieren te houden !!!
zelf eet ik heel weinig vlees en dan zeker geen kalfsvlees die beesten zijn verdorie nog babies !! als je ervan genoten hebt om te zien hoe ze een kalfje slachten ben je volgens mij niet goed wijs in je bovenkamer!!
dit is mijn gedacht erover en ik denk dat veel mensen hier er ook zo over denken !! dit moest me echt van mijn hart !!!


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 19:51

nou nou, ik ben echt wel een dierenliefhebber.......... maar ik vind het ook echt niet erg op een slachtery hoor............ en ik ben zeker wel wijs in mn bovenkamer

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 20:03

ik wou net zeggen.. ik ben dol op vlees en als ik kan kiezen kies ik voor kalfsvlees...

van oorsprong zijn wij alles eters, net als varkens.. en ja een varken maakt ook een mens dood als ie honger genoeg heeft...
alleen omdat wij een dominante diersoort zijn gaan er meer beessies aan dan mensjes... jammer dan.
ik vind het niet eerlijk om te zeggen dat je niet deugt als je vlees eet.. waarvoor hebben we dan zo'n kort darmkanaal en zulke kiezen!!
kom op! niet zo een probleem van maken..
ik heb als kind vaak op een slachthuis rondgelopen, keek vaak bij de noodslachting.. maar die beessie hebben geen schijntje pijn hoor!!! ze zijn hooguit een beetje bang.. logisch

Rust in vrede, lieve, malle pony. ik zal je nooit vergeten. [IM] Vaarwel, lieve, maffe kleine pony.
* Pepper's Breeze 15-05-2006 - 21-12-2010
Lucy: http://www.allbreedpedigree.com/hollywood+royal+girl

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 20:08

gijsenkim schreef:
en ik ben zeker wel wijs in mn bovenkamer


Ja, dat zeggen ze allemaal Clown Clown

There is no reality, only perception.

shana

Berichten: 1467
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 20:09

denk ervan wat jullie willen dit is mijn gedacht en jullie hebben jullie gedacht !!
iedereen mag zijn mening zeggen en ik vind het zielig voor die beesten , zeker omdat het nog eigenlijk babies zijn !! eet wat jullie willen maar voor mij geen kalfsvlees

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 20:14

Precies shana, ieder zijn ding.......... maar omdat ik anders denk dan jij ben ik nog niet gek in mn bovenkamer! Beetje meer respect voor anderen zou je niet misstaan

shana

Berichten: 1467
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 20:18

precies gijsenkim ieder zijn ding en een beetje meer respect voor die dieren zou jou ook niet misstaan

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 20:21

shana... jij overdrijft nu een beetje.. G&K is niet gek in haar bovenkamer en ik ook niet en al die miljoenen anderen ook niet.
maar wij hebben zekers wel respect voor dieren!!

Rust in vrede, lieve, malle pony. ik zal je nooit vergeten. [IM] Vaarwel, lieve, maffe kleine pony.
* Pepper's Breeze 15-05-2006 - 21-12-2010
Lucy: http://www.allbreedpedigree.com/hollywood+royal+girl

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 20:23

nou ja laat maar zitten waarschijnlijk mis je een stukje opvoeding (doen we hier op bokt wel hoor, een beetje manieren bijbrengen) welkom op bokt trouwens......

Het is de bedoeling dat je mensen hier in hun waarde laat ! en niet tegen ze zegt dat ze niet wijs zijn omdat men anders denkt dan jij

Belker

Berichten: 15256
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 20:30

Idd. Je laat elkaar in hun waarde. Heb je niets toe te voegen op het topic, plaats dan niets.

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 20:43

Bericht verwijderd, er ging iets mis...

Er stond hier dus dat ik het een beetje kort door de bocht vond om te zeggen dat je, als je vlees eet, maar moet toe kunnen/willen kijken hoe dieren door hun kop worden geschoten.
Laatst bijgewerkt door Rinoa op 12-05-04 21:33, in het totaal 2 keer bewerkt

:D

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9239
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 20:45

zou je mij de foto's willen mailen {zijn het hele smerige foto's
mag je ze nog wel sturen maar dan weet ik wAT IK MOET VERWACHTEN}
kyrkelover87@hotmail.com

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 20:46

zoals jij het zegt marianne klinkt het idd heel kort.. maar sommigen vinden dat als je er nooit over nadenkt. je er ook geen wetenschap van hebt hoe het nou werkelijk gaat.. en t valt allemaal wel mee... er zit nou eenmaal veel bloed in een koe ofzo Scheve mond
niemand zegt dat je moet! geloof ik..

Rust in vrede, lieve, malle pony. ik zal je nooit vergeten. [IM] Vaarwel, lieve, maffe kleine pony.
* Pepper's Breeze 15-05-2006 - 21-12-2010
Lucy: http://www.allbreedpedigree.com/hollywood+royal+girl

mightymuts2
Berichten: 100
Geregistreerd: 11-04-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 20:58

Eigenlijk is het bizar en egoistisch om vlees te eten nu iedereen weet wat die beesten moeten doormaken. Tenminste als het op de manier gaat zoals dat nu het geval is. Ik kies ervoor om minder vlees te eten of vis(die worden niet gefokt om opgegeten te worden, maar zwemmen vrij rondt.)Scharrelvlees(wat ook echt scharrel is)mag van mij gewoon duurder zijn zodat ze wel er geld aan verdienen, maar niet de dieren hutje op mutje moeten stallen om er winst uit te halen.Ik eet dan liever 2 x in de week duur vlees,maar wel diervriendelijk en kan er dan wel van genieten.Ieder heeft zijn eigen mening, maar een dier laten lijden om een lekker stukkie vlees op mijn bord te hebben??? nee............eet smakelijk

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 21:00

Ben je zeker nog nooit op een forellenkwekerij geweest

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 21:02

maakt mij niet uit.. het feit dat ze dood zijn betekend voor mij dat ze niet meer lijden...of leiden..
paard eet ik niet.. ik ken te veel paarden die geslacht zijn en wordt een beetje misselijk van het idee dat ik mijn eigen pony opeet..
ook lust ik dat niet.
forel lust ik wel Vingers aflikken
regeboogforel ofzo Vingers aflikken mjammie

Rust in vrede, lieve, malle pony. ik zal je nooit vergeten. [IM] Vaarwel, lieve, maffe kleine pony.
* Pepper's Breeze 15-05-2006 - 21-12-2010
Lucy: http://www.allbreedpedigree.com/hollywood+royal+girl

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 21:30

klaske"]
zoals jij het zegt marianne klinkt het idd heel kort.. maar sommigen vinden dat als je er nooit over nadenkt. je er ook geen wetenschap van hebt hoe het nou werkelijk gaat.. en t valt allemaal wel mee... er zit nou eenmaal veel bloed in een koe ofzo Scheve mond
niemand zegt dat je moet! geloof ik..
[/quote]

Nou jawel hoor;

[quote="Jetta schreef:
! Als je vlees eet, moet je ook weten waar het vandaan komt en hoe het geslacht en verder verwerkt wordt. Als je dat allemaal niet wil weten en niet kan aanzien, moet je geen vlees eten.


Maar ik heb dus nooit gezegd dat ik er niet over nadenk en dat ik niet weet hoe het gaat. Maar dat is wat anders dan toe willen kijken hoe zo'n dier door zijn kop wordt geschoten. Nee, heb ik geen behoefte aan

Maar dat er mensen zijn die dat wel willen zien (hoe het er aan toe gaat dan he) kan ik me wel voorstellen. Ikzelf kan het alleen niet aanzien.

:D

Tancreda4

Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 21:36

Ik zou het niet kunnen, maar kan wel begrijpen dat het intressant is.
Ik heb niet zo'n grote maag, maar vind de weg van biefstukje naar terug wel intressant. Al haak ik af bij het gedeelte waar de koe nog een echte koe is... Stukken kan ik beter tegen dan gehele koeien die daar dood hangen, of nog dood moeten worden gemaakt...

Idd, iedereen zijn/haar eigen meug!

mightymuts2
Berichten: 100
Geregistreerd: 11-04-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 21:48

nee gijsenkim idd niet.Ik denk ook niet dat ik dat wil zien.

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 22:19

Ik ben een paar maand terug ook op een slachterij geweest. Het was aan het eind van de dag en alles was al weg, alleen die geur die er hing Misselijk
Rendec was ook op dat moment de botten en ander slachtafval aan het ophalen, die geur deed me meteen denken aan mijn overleden pony (die heeft nog 2 dagen in de volle zon op het erf gelegen, na ander halve dag kon je er niet meer bij in de buurt komen van de geur). Misselijk
Slachterijen, ik zou zelf er denk ik nooit kunnen werken. Maar ik eet zelf ook gewoon vlees (geen paardenvlees) en ik ga er ook niet vreemd overdoen.
Mijn opa was slager en in zijn winkel hingen ook altijd halve varkens en bouten van koeien. En geloof me, mijn opa had zelf koeien om geslacht te worden, maar altijd als er eentje weg moest dan moet hij ook even slikken. Hij at ook nooit zijn eigen beesten.

Ik kan me trouwens best voorstellen dat je het interesant vindt ** laat me vegatarische vriendin het maar niet horen Schijnheilig **. Ik zou zoiets ook wel interesant vinden, alleen ik heb denk ik het lef er niet voor om er heen te gaan

Winnowill VTH (v. Numero Uno) naar de Hengstenkeuring??!!!


Paardenkracht: Het buitengewone vermogen van een paard om de mens op te beuren.

Gringo_HS13

Berichten: 553
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 22:36

ebbeltje schreef:
Ik zou dat ook echt niet kunnen zien Scheve mond
Maarja, ik denk dat ik daarom dus ook vegetarier ben....
Het lijkt mij ook echt niet mooi om te zien ofzo...

Maar ieder z'n eigen mening,toch? Lachen


Ik ben het met je eens ebbeltje! Ik snap nie dat jullie het mooi vinden om aan te zien hoe dieren worden gedood!Zelf ben ik ook vegetarier. Ik ben dit geworden doordat ik ook het een en ander heb gezien.

Kijk voor onze leuke stalhyves op: http://stal-hoogland.hyves.nl/
iedreen is er welkom OK dan!

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 09:30

Wij zijn met school eens naar de dumeco varkensslachterij in Boxtel geweest. Maar het mindere was dat wij het niet wisten en we stonden 's morgen om 8.00 uur daar... en das dan niet fijn op je nuchtere maag..

Maar ik heb er geen moeite mee maar ik kan me voorstellen dat mensen er moeite mee hebben.

...Dreaming with my eye's wide open...

Astragirl

Berichten: 2717
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Westvlaanderen, Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 10:05

Gringo_HS13"]
[quote="ebbeltje schreef:
Ik zou dat ook echt niet kunnen zien Scheve mond
Maarja, ik denk dat ik daarom dus ook vegetarier ben....
Het lijkt mij ook echt niet mooi om te zien ofzo...

Maar ieder z'n eigen mening,toch? Lachen


Hier sluit ik me ook bij aan. Ik heb trouwens zelf al verschillende gruwelijke dingen gezien en gelezen, en dan ga je gaan nadenken. (Kuikens die vermalen worden, lammeren die sterven door met 100den op 1 kleine vrachtwagen geperst zitten, slachthuisdeuren die neervallen op varkens, biggetjes worden uit de buik genseden van zeugen! jawel! )Ik ben akkoord dat de mesn mens vlees MAG eten, maar ik ben helemaal niet akkoord met die consumptie maatschappij waarin wij dat doen. Wij hebben totaal geen respect meer voor de dieren, het zijn gewoon levende producten geworden die op alle mogelijke wijzen mishandeld worden (denk maar aan de batterijkippen, kistkalveren, fois-gras, enz...) Ik weet eigenlijk te veel en ik denk te veel na om nog vlees te kunnen eten vrees ik. En in deze eeuw kan die kezue gemaakt worden! Ik gruwel van slachthuisen, en wil het absoluut niet zien! Scheve mond

Mijn maantje, mijn sterretje...
Just remember in the winter far beneath the bitter snows
Lies the seed that with the sun’s love, in the spring becomes the rose

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 10:06

nuchtere maag is nog prettig.. zit er niets in wat er uit kan komen...

maar sorry marianne.. had ik verkeerd gelezen, maar was dat niet dat meisje dat zei dat gijs&kim niet spoorde?? dus dan weet je ook wie het zegt...
van mij moet niemand.. en iedereen wordt in zijn waarde gelaten.. en er zijn nou eenmaal mensen die het wel interessant vinden.. ik ook!! vlees hoor er bij!

Rust in vrede, lieve, malle pony. ik zal je nooit vergeten. [IM] Vaarwel, lieve, maffe kleine pony.
* Pepper's Breeze 15-05-2006 - 21-12-2010
Lucy: http://www.allbreedpedigree.com/hollywood+royal+girl

LittleKathy

Berichten: 3262
Geregistreerd: 05-11-03
Woonplaats: Weert-Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 11:43

Citaat:
Ik ben akkoord dat de mesn mens vlees MAG eten, maar ik ben helemaal niet akkoord met die consumptie maatschappij waarin wij dat doen. Wij hebben totaal geen respect meer voor de dieren, het zijn gewoon levende producten geworden die op alle mogelijke wijzen mishandeld worden


Niks aan toe te voegen

Jeeeeuuujjjjjj! Kei druk bezig met de ontwerpen voor de nieuwe filmpremiere van www.pennyfanshowdag.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers