poetservaring...vaag woord

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 16:27

Ik zie het ook wel eens staan. Maar ik erger me er niet aan, ik lees zulke advertenties gewoon niet Lachen

Inguhh

Berichten: 521
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 19:43

tja, nu je het zegt... ik heb er eigenlijk nog nooit bij stil gestaan, maar het is idd wel heel erg pennymeisje. Haha!
Maar met poetservaring is het ook nog zo: heb je één keer in de drie weken een ponytje gepoetst of heb je een pony iedere dag gepoetst. Maar ik zou zo'n meisje niet snel op mijn paard zetten (als ik een paard had Tong uitsteken ) vaak betekend het toch (denk ik) dat ze niet echt veel kunnen.
Maar ook met rijervarie zou ik uitkijken, ik zit met een meisje op les en die rijd blijna 5 jaar en ze vroeg of ik voor kon doen hoe je een halster om doet, had ze nooit geleerd....

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 20:05

Hihi, ik kan me herinderen dat ik dat ook af en toe gebruikte toen ik nog klein was. Nu doe ik dat allang niet meer Lachen

Celeste
Berichten: 1777
Geregistreerd: 23-09-03
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 21:06

Ik vind het echt zo'n penny meisjes uitdrukking Nagelbijten / Gniffelen
Poetservaring eigenlijk ook maar een vaag woord dan kun dus wel poetsen kun je dan ook stal uitmesten Knipoog zeg dan gewoon ik kan niet rijden maar wel verzorgen ofzo

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 21:58

JolandaVrind schreef:
Ik vind het ook raar ja.
Maar een voorbeeld advertentie van (bijv.) een pennymeisje;

Hallo,
Ik zoek een pony om te verzorgen die al bereden is.
Ik heb zelf 4 jaar poets ervaring en 4 jaar rij ervaring.
Mail me voor meer info.
Bla bla bla,
Penny meisje.

Dan denk ik van ja ook al heb je 10 jaar rij ervaring wie zegt dat je het dan goed kan.
Zie als je al 4 jaar rijd waarvan je 3 jaar wedstrijden doet en zit al in de m ofzo dan begrijp ik het wel.
Maar voor de rest? Iemand die mischien 1 jaar rij/poets ervaring heeft kan zelfs nog wel beter zijn dan iemand met 3 jaar poets en rij ervaring.
Ligt er ook aan hoe en wat dan he Knipoog


Maar je moet toch op een manier aangeven hoe goed je kan rijden? Niet iedereen rijdt officiële wedstrijden dus kan dat zeggen, en op een onderlinge wedstrijd l rijden hoeft niet veel te zeggen. Voor veel mensen is wijken dan nog in een schuin lijntje naar de hoefslag rijden...

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 23:37

Desiree schreef:
Een typisch pennymeisjeswoord, "poetservaring". Als ik dat lees in een advertentie weet ik allang genoeg... Die komen voor mijn paarden al niet meer in aanmerking.

Zo denk ik er ook over.
Las trouwens laatst een advertentie van een 19 jarig penny meisje, ze had 3 jaar rij ervaring en 6 jaar poets ervaring.......... Blond

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 11:50

tja, rijervaring kan ik nog wel inkomen, hoewel het vaak ook erg weinig zegt. Maar poetservaring, daar stel ik me iets bij voor als ongeacht hoe het paard er bijstaat de vaste volgorde van borstels afwerken.