Pony mishandeld in Milheeze

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

ceasario

Pony mishandeld in Milheeze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 06:54

PONY MISHANDELD IN MILHEEZE
'Zo iemand moet behandeld worden'Door PATRICK WIERCX

Zaterdag 8 mei, Mares Verheijen uit Milheeze looft 250 euro beloning uit voor wie hem helpen kan. Zijn tweejarige pony Gody is afgelopen zondag mishandeld. Een onbekende had het beestje aan een strop gelegd. Verheijen kon net op het nippertje voorkomen dat Gody stikte. Hij betrapte de dader, maar die wist te ontsnappen.

Citaat:
Verheijen kan er niet over uit. 'Dierenkwelling is het. Zo iemand moet psychisch behandeld worden. Ik kan daar zo nondedjuus furieus over worden.'
De Milheezenaar woont met zijn vrouw aan de Hoberg in Milheeze, de doorgaande weg van zijn dorp naar Bakel. Ze wonen er prachtig, op een lap grond van 17.000 m² die al sinds 1882 in de familie is. Vlakbij de woning, tegen de weg, ligt het riante weiland van de pony's Polly en Gody.
Ruim een jaar geleden, begin maart, begon de ellende. Een onbekende vernielde voortdurend het draad dat het weiland afbakent. Gedurende zes weken hielden de vernielingen aan. Alles bij elkaar werd het draad circa 25 keer doorgeknipt.
Verheijen besloot na tussenkomst van de politie het dorpsblad in te schakelen. Als het draad is doorgeknipt, kunnen de pony's de weg op lopen. Dat kan gevaarlijke situaties opleveren. Hij heeft de indruk dat publicatie heeft geholpen. Na het artikel stopten de vernielingen.
Tot 21 april van dit jaar, bijna drie weken geleden. Alweer was het draad kapotgeknipt. Verheijen besloot te gaan posten. 'Ik ging ervan uit dat de dader in de schemering aan de slag ging. Een beetje donker zodat je hem niet zo goed ziet, maar licht genoeg zodat hijzelf iets ziet.'

Stroppen

Elke ochtend om vijf uur verstopte Verheijen zich in het bos, van waaruit hij goed zicht had op de wei. Afgelopen zondagochtend stapte hij weer naar zijn vaste plek. Bij het hek zag hij het al: de omheining was opnieuw kapot. Polly stond in de wei, Gody niet. Zij stond achter in het bos en was met twee stroppen aan een boompje bevestigd. Doordat ze zich hevig verzette, trok ze zelf de stroppen dicht.
Verheijen richtte alle aandacht op het dier en slaagde erin het te bevrijden. Hij hoorde de dader wegrennen. Maar niet zonder kleerscheuren. Achter in het bos, als een soort extra omheining, had Verheijen prikkeldraad gelegd. 'Bij het pikkedraad heb ik voet- en handafdrukken aangetroffen. Hij moet daar dus behoorlijk ongelukkig in terecht gekomen zijn en dat gun ik hem graag. Zo'n schurkenstreek.'
Voor Verheijen blijft het een raadsel waarom iemand zoiets doet. 'Ik heb met niemand ruzie.' Er is wel kans dat hij die krijgt, want hij wil graag 'kennismaken' met de dader. De man is 1,75 tot 1,90 meter, heeft schoenmaat 44 en is waarschijnlijk linkshandig. Dat is te zien aan de wijze waarop het draad is doorgeknipt. Verder heeft hij paardenhaar in zijn kleren gehad ('de ponykes zijn in de rui'), zitten er scheuren in zijn broek en moet hij behoorlijk gewond zijn geraakt. 'Dat worden littekens die nooit meer weg gaan', zegt Verheijen verzekerd. 'De deugniet.'

http://www.eindhovensdagblad.nl/regiopo ... 8_,00.html

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 07:47

Ik hoop dat er iemand is in de omgeving van de dader waarbij nu een lampje gaat branden als er iemand met zijn handen in het verband zit oid...

Maar die arme eigenaar mag wel oppassen dat hij nu niet word opgepakt omdat hij daar prikkeldraad heeft liggen zo krom is nederland tegenwoordig

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie