krampkoliek.... en stukke afgevallen!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

krampkoliek.... en stukke afgevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-04 19:40

hoi, zaterdag (gisteren middag) had ik mijn pony rond 1 uur op het land gezet, en daarna ging ik naar huis op de fiets. Toen ik eenmaal thuis aankwam had ik gegeten enz. toen belde een meisje van onze manege dat ze hem hadden zien liggen in het land (helemaal plat) en ze dachten dat hij zich niet helemaal lekker voelde, en daarom gingen ze hem eruit halen, maar onderweg ging hij iets van 5 tot 6 keer weer liggen. En gingen ze stappen (omdat et erg op koliek leek) toen hadden ze ons meteen gebeld, en ik mijn moeder en mijn zus gingen naar de manege, en toen gingen we stappen.

daarna ging hij weer liggen (ik was gaan stappen in de bak voor het geval dat hij om zou vallen enz.)
toen hadden we de vee-arts gebeld (vervanger omdat onze vee-arts op vakantie was) en die kwam uit leidschendam (ofzoiets) en dat duurde dus nog 30 minuten. Wij dus (na een kwartier stappen) nog 30 min. stappen om te wachten op de vee-arts.

na 45 min. gingen we nog een keer bellen, omdat hij bijna helemaal door zijn achterbenen zaktte, en de VA had een spoedgeval gehad (openwond die gehecht moest worden met spoed)

en konden we weer een uur wandelen, want hij bleef proberen om te gaan liggen.

na uit eindelijk 2 uur te hebben gewandeld na het laatste telefoontje gingen we nog een keer bellen, en toen zei hij dat hij onderweg was.

na in totaal 3 uur te hebben gewandeld (ik ben nu volgends mij super afgevallen, en ben nu een skelet Knipoog) kwam hij eindelijk. Ondertussen waren we al in de binnenbak gaan lopen, want het begon toch wel frisjes te worden.

toen kwam hij, en ging hij eerst naar zijn buik luisteren, toen zei hij van; het is een rommeltje daarbinnen, het geluid uit de darmen is vrij hard, en hij zei dat het krampkoliek was.

Toen had mijn pony een prik gekregen in zijn hals waardoor zijn darmen minder actief werden en dat hij dus minder kramp zou krijgen en zich daardoor lekkerder ging voelen en zou gaan poepen.

daarna moesten we nog een uur nastappen, dus ik was dood eer dat ik thuis was....



voor de nieuwsgierigen; mijn zus was die nacht uit geweest tot half 6 ofzo, (het was haar dag zaterdag niet) dus die was ook helemaal dood, van het niet slapen, dus die ging niet met hem wandelen.


nou dat was mijn zaterdag... niet echt leuk...