Ook ik heb een ongeluk gehad..

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Ook ik heb een ongeluk gehad..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-04 16:10

Ook ik ben een van de ongelukkige op Bokt die een ongeluk met zijn paard heeft gehad Verdrietig .
Ik zou vandaag een clinic hebben van Eddy de Wolff van Westerode, en was er al vrij vroeg om Racer helemaal mooi op te doffen Haha! . Wit shabrakje, rondom wit gebandageert, een chique hengstenvlecht en knotje in zijn voorpluk.
Ik had een witte broek aan en een mooie roze polo. Het zadel en het hoofdstel gepoetst. Toen we nog ongeveer 10 minuten hadden zijn we met zn drieen opgestapt op onze pony's. Wat over het erf gestapt en veel foto's gemaakt. En ondertussen wat gepraat.
Op een gegeven moment ging een vriendin van mij wat rondjes op het erf draven, ach, niks aan de hand, eerder een goed idee dacht ik, en ik draafte ook aan. Op dat moment sprong Racer te hard aan, waardoor ik heb probeerde terug te nemen, en niet nadacht omdat ik hem op de volte zette. dat had ik dus niet moete doen, Racer raakte grip kwijt op het beton en gleed weg. Hij probeerde weer omhoog te komen en glee echt weg; daar lagen we dan.
Racer was op mijn been gevallen, en vooral op mijn enkel. In een snelle reactie pakte ik Racer nog, tot ik er achter kwam dat mijn enkel wel heel erg pijn deed en de tranen over mijn wangen stroomde. Gelukkig pakte een hele lieve stalgenoot Racer meteen over, zadelde hem af, spoot zijn benen meteen af en ging met hem lopen. Kyra; als je dit leest; echt toppie!! OK dan!
Racer had enkel wat "nette" schaafwondjes en liep nog goed. Vanavond gaan we nog even kijken of hij niet stijf is.
Maar in elk geval ben ik naar de kantine gehupst met een groep vrienden om mij heen en hebben mijn schoofwonden schoongemaakt en mijn enkel gekoelt. Ik kon er echter nog niet opstaan, en ben naar het ziekenhuis gegaan. Mijn enkelbanden zijn verrekt, en ik moet 5 dagen met drukverband en krukken lopen. Daarna krijg ik tape en mag ik er weer op lopen. het betekend echter wel dat ik 3 weken mag rijden, dat is echt een hel voor mij! Ik weet dat er ernstigere "gewonden" op bokt rondlopen, maar ik ben hier al helemaal niet blij mee. En pijn dat het doet Bloos! .

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill


Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 16:12

Dat is pech Bloos! Gelukkig heeft je paardje niets, anders had je de dierenarts kosten er ook nog bij.
Beterschap hoor!

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 16:15

Veel beterschap!
Gelukkig is het niet iets ernstigs.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 16:16

Zag het in je naam op msn staan.
Dat is niet al te fijn! Je hebt nog geluk gehad dat ze niet gescheurd zijn.
Hopelijk heeft je ventje niks, meestal komt het kreupele wat later, hoop het niet voor je anders zitten jullie beide in de lappenmand

22 Januari verwachten we ons kleintje

MaiNat

Berichten: 3471
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 16:24

Veel beterschap hoop dat het snel overgaat en weer ken rijden

Shetter Fly
Gebruik NOOIT Fenylbutazone, lees stuk onderaan m'n profiel.
[ITP] Cursus: Dump je baasje en [ITP] Cursus: Hoe overleef je de hongerwinter? en [ITP] Fly van luxepaard naar werkpaard!

Juut

Berichten: 6898
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 16:29

Beterschap!

Handig he...brandgel
Epona paardenmassage
Leef vandaag, niemand heeft je morgen beloofd

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131845
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 16:48

He jakkes, wat een naar ongeluk.
Probeer jezelf maar niet schuldig te voelen, soms doe je intuitief weleens dingen waarvan je achteraf denkt..... oeps, dat had beter anders gekund.
Hopelijk ben je snel weer op de been, ik wens je in elk geval een voorspoedig herstel Ach gut

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 17:06

jakkes, dat lijkt me zo onwijs eng zeg.
heel veel sterkte en hopen dat racer niks heeft verder.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 17:18

Jeetje wat een verhaal... je hebt nog 'geluk' gehad dat je er niet meer aan over hebt gehouden, zo'n paard weegt niet niks.. Gelukkig heeft Racer verder ook geen 'grote' schade..
Heel veel beterschap!

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 19:39

minder zeg! gelukkig 'valt het nog wel mee'. Hoop dat je paardje goed blijft lopen en jij veel succes! Wel echt 3 weken niet rijden he Tong uitsteken en dan kan je daarna weer volop meedoen!

♥ Iets met diepe dalen en hoge bergen!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 19:45

Auch... Tja, geluk bij een ongeluk dat je banden alleen maar verrekt zijn.

Probeer maar goed naar die artsen te luisteren, dan hou je er het minst last van dalijk....
sterkte in die drie rij-loze weken!

Sanne86

Berichten: 966
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 19:59

oei das niet zo mooi.. ook jammer dat je nu die clinic hebt gemist!
maar gewoon rustig aan doen en ik hoop dat het dan snel weer beter zal gaan, succes ermee..

Go jij! Go jij!

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 16:43

Ach Scheve mond Ik zag het ook al in je msn, maar nu weet ik hoe en wat Lachen
Hopelijk ben je weer snel opgeknapt, en racertje natuurlijk ook
Beterschap!! Ach gut

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 17:14

Hey!
Ik snap je perfect hoe je je nu voelt. Ik heb drie weken geleden ook een ongelukje gehad en 10 dagen krukken lopen en nu kreeg ik vandaag te horen dat ik dit weekend weer mag gaan rijden.
Heb ook drie weken niet mogen rijden en het was echt een hel, dus veel sterkte!!! Ach gut Ach gut Ach gut

_Jody_

Berichten: 2640
Geregistreerd: 29-08-02
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 17:53

beterschap Ach gut dan heb je invergelijking met claudia(nimmedor) veel geluk gehad

;) Elke minuut dat je je druk maakt om je verleden, gaat af van je toekomst! ;)
:) F.N.R.S F14+2 Boktlid*2991* :)

kebannie
Berichten: 29
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 18:14

beterschap en hoop dat je paardje er niks aan over gehouden heeft

ik zoek Kebannie ! Burggraaf x Wolfgang

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 20:48

Beterschap! Sterkte Ach gut

:evaw:

Alja

Berichten: 25519
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 20:56

tjee dat is ook niet niks en nu heb je de clinic ook nog gemist..
veel sterkte en beterschap Ach gut Ach gut Ach gut Ach gut

ONDERSCHRIFTLOOS

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 08:10

Balen dat je die clinic hebt gemist zeg ... Ach gut
Gelukkig had je pony slechts een paar schaafwondjes Lachen
En jij, heel veel beterschap met je pootje (:D) en probeer zoveel mogelijk te rusten, dan herstel je echt het snelst Haha!

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 09:25

Join the club!!
Ach gut
Was je niet het meeste kwaad dat je die clinic nu ging missen? Ik lag op de grond te creperen van de pijn in mijn rug en kon alleen maar denken dat de eerste wedstrijd die ik het volgende weekend gepland had niet door zou gaan, lekker belangrijk met een breuk in je rug.... Mensen zitten raar in elkaar.... Verward

Drie weken niet rijden, dat moet te overzien zijn, mocht je het moeilijk krijgen denk dan aan mij: 8 weken lang, dag en nacht een stalen corset om.... Haha!

ruitje

Berichten: 12286
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 11:01

Heey Ilse!Wat balen joh!Maarja,gelukkig dat Racer niks heeft(straks had je elke dag 3 keer 10 minuten moeten stappen,met krukken,dat had lekker gegaan!)Heel veel beterschap!!Misschien een goed idee om Racer nu bij ons te brengen of niet Tong uitsteken ?Je kan toch niet veel met hem doen denk ik?

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 16:30

Wat een pech! Juist voor een clinic van zo`n profi!

Z dressuur met mijn prachtige Groninger :)
Auteur van onder meer paardenboek De Groningin en Schoem: http://www.greunenkriek.nl/

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 16:34

Succes meid ! Ach gut

    S p o t.

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 16:59

He jeetje, wat vervelend zeg!! Iig heel erg veel sterkte!
Ik heb een tijdje geleden ook zoiets gehad...ging ik gewoon zonder zadel rijden Bloos Maar bij mij is dat toen goed uitgepakt, maar ik zou toch maar gewoon het doktersadvies opvolgen! Succes! Lachen

how sweet can it be to be loved by you

marjoleinie

Berichten: 1521
Geregistreerd: 20-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 19:32

Oscar schreef:
He jakkes, wat een naar ongeluk.
Probeer jezelf maar niet schuldig te voelen, soms doe je intuitief weleens dingen waarvan je achteraf denkt..... oeps, dat had beter anders gekund.
Hopelijk ben je snel weer op de been, ik wens je in elk geval een voorspoedig herstel Ach gut


helemaal mee eens.

veel sterkte en geef racer maar een knuf van me voor troost, en je zelf Tong uitsteken


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Celebi, Eve_Nie, Mark0919, Melzazu, Naskur11, Slmt9, Vagabondo en 37 bezoekers