Rijden jullie met harde regen?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-04 17:38

ik heb hem toch maar gelongeerd aan t halster (t was de 1e x longeren) en hij supe braaf en liep lekker laag. Hij was echt te nat om een zadel op te leggen. Volgende week vrijdag vast weer beter.


Tancreda4

Berichten: 23923
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 12:49

Marliesje"]
[quote="Tancreda4 schreef:
Vond het altijd wel wat hebben. Keiharde regen, maar geen onweer voorspeld, ging ik in mijn regenpak kloffie met merrei het weiland in naar achteren. Heerlijk! Maar dan moest de wind wel goed staan. Recht tegen de wind in moeten deed ik niet, want dat is niet zo fijn voor mijn paardje. Maar heerlijk keiharde regen met je knollie achterin het land. En dan bij terug komst zorgen dat er voor beiden thee klaar staat. Voor mijn een kop thee, voor merrie een emmer thee of wat slobber. En dan samen met de natte haren opdrogen onder een fleece dekentje in het stro in stal samen genieten van de thee Lovers


Meen je dat thee voor je paard of is dat een geintje?!
[/quote]

Geen geintje Genderose kreeg dagelijks een emmer sterke brandnetel thee Lachen

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 14:14

Heb gister gewoon gereden, in de regen. Wij hebben geen binnenbak, alleen voor de lessen ga ik naar een binnenbak. Heb het wel geweten, ben nu eindelijk een beetje droog achter mijn oren. Eerst miezerde het nog, maar het ging over in stevige regen en eindigde in een stortbui. Tja, mn paardje kan wel wat hebben, is meteen handig als het op wedstrijd begint te plensen. Ze was wel wat heet, maar gedroeg zich verder keurig en na het rijden heeft ze lekker onder een zweetdekentje staan te drogen.

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 18:56

Eigenlijk rijd ik tegenwoordig bijna nooit meer in de regen. Ik vind het gewoon niet fijn rijden, en meestal is de zin in rijden bij een aanblik van regen al vergaan. Vroeger reed ik meestal wel gewoon door de regen heen. Ik heb zelfs een keer een rit van 4 uur gemaakt door de stromende regen en onderweg ook nog eens gepicknickt Clown Tja toen was ik nog eens fanatiek... Haha!

..If I only could make a deal with God, and get him to swop our places..

Kia: the power to surprise Knipoog Clown

Gringo_HS13

Berichten: 553
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 11:59

Ik ben dan meer van Schijnheilig : Los longeren en zelf in het midden onder een paraplu staan. Haha! Haha! Haha!

Kijk voor onze leuke stalhyves op: http://stal-hoogland.hyves.nl/
iedreen is er welkom OK dan!

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 12:52

Ik rijd niet als het hard regent, als appie druppels in d'r oren krijgt gaat ze flippen (en op d'r bek als ze lang genoeg doorgaat) Ze gaat dan helemaal scheeflopen met d'r oren onderhand in d'r nek Haha!
Bovendien gaat het tuig er aan. Als het hard regent slaan we dus gewoon een dagje over.

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 13:09

jahoor, die regen op het dak heb ik niet zóveel last van. Haha!

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 13:23

Ik heb vrijdag wel gereden, maar het regende niet zo heel hard gelukkig.
Ik moest wel want ik had les, en het ging nog redelijk goed ook.
Van de winter moest ik gewoon een keer afstappen toen het ging regenen, want hij ging echt alle kanten op. Behalve de goede natuurlijk..

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 13:38

Heb al in de hagel, sneeuw, stortregen en zelfs met een hittegolf gereden dus ja Haha!
Ik ben geen goed-weer-ruiter. En mijn paard moet toch aan de gang gehouden worden willen we wat bereiken Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 13:47

Gringo_HS13 schreef:
Ik ben dan meer van Schijnheilig : Los longeren en zelf in het midden onder een paraplu staan. Haha! Haha! Haha!


Hee, die paraplu, dat ik daar niet aan gedacht heb Haha!

Bij ons waait het meestal zo hard, dat die paraplu alle kanten opwaait. Ik sta dan meestal met een regenjas aan en leren Aussie hoed op. Zo'n ding die je vast kunt snoeren Haha!

Je suis Charlie.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 13:49

Ik ben ook geen mooi weerruiter, maar het komt gewoon niet vaak voor.
Vrijdag was een van de weinige dagen waarop het de hele dag regende, en dan weet ik nog dat het van de winter een keer begon te regenen.
Maar verder zou ik het niet weten, en ik blijf er toch niet voor binnen.

Volgens mij regent het gewoon niet zo vaak in NL.
Oh ja en vorig jaar begin augustus kwam ik terug van vakantie, mijn paard was net 2 maanden zadelmak en had al 3 weken vakantie gehad.
Toen was het zo belachelijk warm dat ik er voor hem nog een extra 3/4 weken aangeplakt had. Hij was toch nog harstikke jong en de bak was haast niet goed te krijgen.

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 13:54

Wanneer ze op stal staat rijd ik wel in de regen maar wanneer ze in de wei staat niet. Ten eerste is zij dan al nat en moet ik met al mijn spullen op de fiets door de regen, heb geen zin dat dan mijn zadel e.d. ook nat worden... Daarbij moet ik dan ook nog in de regen in dat natte gras rijden waardoor ik heel mijn wei kapot rijd. Dus nee dat doe ik niet. Miezelt het of regent het niet super erg dan rijd ik gewoon maar net als vrijdag dan pas ik liever een dagje!

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 13:59

Cassidy"]
[quote="Gringo_HS13 schreef:
Ik ben dan meer van Schijnheilig : Los longeren en zelf in het midden onder een paraplu staan. Haha! Haha! Haha!


Hee, die paraplu, dat ik daar niet aan gedacht heb Haha!

Bij ons waait het meestal zo hard, dat die paraplu alle kanten opwaait. Ik sta dan meestal met een regenjas aan en leren Aussie hoed op. Zo'n ding die je vast kunt snoeren Haha!
[/quote]
De meeste paarden lopen dan meteen een stukje harder Nagelbijten / Gniffelen Haha!

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 13:59

Als het regent ga ik niet buitenrijden
Gelukkig hebben we een binnenbak, dus ik kan wel rijden Haha!
Maar als het een beetje miezert ofzo, dan ga ik wel naar buiten... We zijn niet van suiker Clown

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 15:45

Als het regent en ik moet nog rijden dan ga ik naar binnen, maar als het droog is en ik ben aan het rijden en halve wege begint het te regenen dan rij ik gewoon door.

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 16:05

Ik rijd meestal buiten, meestal ga ik naar het bos en als het droog is als ik vertrek en onderweg begint het te regenen dan rijd ik eerst even door en wacht af of het misschien niet nog harder gaat regenen, als het dan gaat plenzen, dan rijd ik wel terug, anders niet, maar als het al hard aan het regenen is dan ga ik niet rijden, omdat hij veel op de wei staat, is hij zelf ook al nat, je kan 'm dan wel gaan droogwrijven, of een zweetdeken erop, maar dan moet je nog lang wachten eer hij weer droog is en het is voor je paard niet echt fijn denk ik, maar voor jezelf ook niet...

    If you can dream it, you can do it ...

Bollee

Berichten: 475
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 18:08

eigenlijk zitten er alleen maar nadelen aan; voor jou en je paard is het niet fijn, en je tuig wordt er niet beter op... Maar zoals ik al zei; paarden vinden het echt niet fijn. Van nature gaan ze met hun kont naar de regen staan en als ze dan tegen de regen in moeten lopen gaan ze zich 'verbergen' ervoor door met hun neus tegen hun borst te lopen... Echter helpt dat natuurlijk niet en voor ons rijdt dat echt niet fijn!!
Ik zoek duzz lekker de binnenbak op met plensweer...

Hallo??

Lieke

Berichten: 11347
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 19:36

Hangt er vanaf, zo in het voorjaar/ zomer dan kan hij best een dagje niet rijden in de plens, maar als je in de winter op een droge dag moet wachten..

Celeste
Berichten: 1777
Geregistreerd: 23-09-03
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 20:14

Ligt eraan als ze die week al vaker stil heeft gestaan en ik heb wedstrijd dan rijd ik gewoon ik smelt niet Knipoog Maar als het niet persee nodig is blijf ik liever binnen Haha!

"Uit goude korenaren schiep God de Schaijkenaren, en uit het restant de rest van Nederland"

boemel

Berichten: 8208
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 20:26

Vroeger reed ik altijd. Behalve als de bodem echt te slecht was door het vriezen of bij ijzel. Helemaal niet fijn natuurlijk in de stromende regen. Alles werd er ook zo vies van.

Tegenwoordig heb ik een binnenbak om te rijden. Daar wen je echt wel snel aan! Nu begin ik al te miepen bij een paar spettertjes, terwijl ik daar vroeger niets om gaf.

M1+10

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 21:18

nu rijd ik gewoon bij elk weer,binnenbak is een goede uitvinding Haha!
bij m'n ex-verzorgpony ging ik als het regende gewoon even voeren,kijken of alles in orde was,en dan weer weg.In de stromende regen is het voor het paardje ook niet leuk

Grammar, it's the difference between knowing your sh!t and knowing you're sh!t.
Mensen met een zuiver geweten hebben een slecht geheugen.

MiraMar

Berichten: 1131
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Op het randje van de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 22:11

Wij hebben geen binnenbak, dus af en toe regen je wel eens nat. Als het écht heel hard plenst, ga ik niet rijden, dan hebben we er allebei niet zo'n lol in. Maar op de een of andere manier weet ik eigenlijk vrijwel altijd wel een droog moment te vinden om te rijden. Oké, ik geef toe, afgelopen winter was het af en toe wel afzien...
En sinds onze nieuwe eb en vloedbodem is de bak in ieder geval altijd super!

** We can't all be stars, but we can all twinkle **

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 22:52

Nu Licor weer thuis staat, heb ik geen enkele bak meer, ik ben toegewezen op het rijden op gras. En dat glijdt als het regent, dus dan rijd ik niet.

Dit weekend ben ik wel door de regen naar de manège gestapt, en heb daar binnen gereden. Maar dat was maar een miezerig regentje. Door een stortbui wil ik niet, en Licor ook niet, want die heeft een hekel aan regen.

Rosie

Berichten: 5654
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Kop van NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 08:04

Ik kan nu lekker in een binnenbak rijden Lips are sealed Bloos Ben verpest Bloos!

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 08:37

als het hard regent dan ga ik niet rijden want wij hebben geen binnenbak.
en anders worden we allebei heel erg nat .
maar als het een beetje regent mot regen ofzo dan rijd ik wel gewoon

ze zeggen liefde kent geen haat..maar ze zullen zich vergissen....want als je er niet bent haat ik het om je te missen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Alexios, EsmeeKKK, Kashmino, MariekeS_, NorwayFjord, Rijsa, Vagabondo en 22 bezoekers