Rijden jullie met harde regen?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 21:36

Lekker genuanceerde mening ook Tong uitsteken ik maak echt geen mietje van siki en ik ben benauwd dat zij ziek wordt omdat ik zo nodig in de regen moet rijden terwijl zij zweet als een tierelier. Ieder zn eigen mening ok, maar dat ik volgens jou onzinnig bezig ben vind ik wel wat kort door de bocht, dat is jou mening, geen feit.

Faber quisque fortunae suae


NienkeM

Berichten: 564
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 23:13

Het mag misschien wat direct zijn (of ongenuanceerd, maar dat is omdat het jou mening niet is Knipoog ), maar ik ben het wel eens met wat Wyko zegt. De meeste mensen vergeten een beetje dat een paard geen mens is, dat een paard gemaakt is om af en toe nat te worden. Daar hebben ze een hele mooie vacht voor gekregen om ze te beschermen. Daarbij zweet een paard bijna niet als het regent. Zweet is nodig om te koelen en als het regent komt die koeling van buitenaf. Van dat principe maken endurance ruiters gebruik als ze hun paard tijdens een wedstrijd koelen (nat maken).
Als je zorgt voor een goede warmingup en coolingdown wordt een paard echt niet zomaar ziek. Kijk maar naar weides waar paarden in staan die de keuze hebben om naar binnen te gaan. 9 van de 10x blijven ze lekker buiten.
Als het onweert en hagelt dan wordt het wat mij betreft een adner verhaal, maar voor regen blijf ik echt niet thuis!

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 23:47

Helemaal als mijn paard de hele dag op stal zou staan en geen weidegang of paddock over overdag tot beschikking heeft, dan vind ik het mijn verantwoordelijkheid om te zorgen dat het dier die beweging krijgt. Als hij vanaf 20.00 uur de vorige avond in stal staat, dan een dag regen en geen beweging maar lekker op stal (24 uur), dan de volgende dag savonds pas weer rijden......nee dat kan ik hem niet aandoen.

On the 7th day God created horses, on the 8th he painted the good ones
by Warriorgirl Graphics • Fotografie Feather's Ranch • Onze stal
[WN-ITP] ♥ Bombarie's 2e Halterles ♥

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 00:22

ehm tja, harde regen?
waxjas aan , hoed op en gassen maar
we hebben wel een binnenbak maar daar ligt tegen woordig een city in ( www.outlawcity.nl Haha! )
dus kunnen we eingelijk alleen in de buitenbak rijden

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 12:16

als het echt sortregent ga ik niet rijden, daar heb ik dus geen zin in. Als het normaal regent rijden we gewoon. Als het sortregent dan probeert hij alleen maar met zijn kont de wind in te draaien en ik zit voorover gebukt omdat het te is. Dus schiet niet op dus rijden we niet.

En hij is sowieso geen regenfan zodra er een aantal druppels vallen rent hij naar binnen en laat zich vallen om te gaan rollen omdat het zo jeukt.......of zich enorm te gaan schuren.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 12:41

Ik rij met stort regen, sneeuw, hagel.... maar dan wel in de binnenbak Tong uitsteken

Esther_1985

Berichten: 1117
Geregistreerd: 22-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 15:14

ik rij echt wel als het regent, het regent zo vaak in nederland ik kan haar moeilijk elke keer vrij geven. Wij hebben alleen een buitenbak, we zijn wel wat gewend. Alleen met (kans op) gladheid of als het onweert neem ik geen risico. Nina kan wel tegen een beetje regen en ik ook. Meestal ga ik dan een buitenrit maken want in de bak is ze soms wel een beetje miepig als de regen vol op haar koppie komt..

Er is geen geheim zo diep, als dat tussen een ruiter en zijn paard.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-04 08:07

een beetje regen kan ik en het paard ook wel tegen we zijn niet van suiker. Maar als ik het paard al nat van het land moet halen en daar een zadel om moet leggen (terwijl hij al een gevoelige rug heeft) en dan in een echte stortbui moet gaan rijden dan wil hij geen eens meer lopen en als hij al wil lopen dan echt heel schuin.

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 21:28

aanpakken die handel!
En dat het paard een gevoelige rug heeft, dat wordt niet erger door de regen lijkt me.
Als jij wilt rijden in de regen, dan zorg je dat hij loopt, doe je dat niet, dan is hij de baas.

Nieuw profiel! Eindelijk

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-04 08:08

die keer dat ik in harde regen reed ging het echt heel hard en ging iedereen de bak uit dus het paard wou ook en dat was de 3e keer dat ik op hem reed dus ben maar gstopt toen. Een andere x hagelde het zo hard dat het gewoon pijn deed en weer ging iedereen uit de bak toen ging hij staken maar ja geef hem wel gelijk als het zeer doet.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 bezoekers