Rijden jullie met harde regen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-04 13:35

op zich ben ik ook niet echt een watje. Ik rijd het paard nog maar kort (denk nu zo'n 6 x gereden) het is een groot en sterk dier. Binnenkort kan ik pas les gaan nemen (ben nog een instructeur aan het uitzkiezen) en denk ik dat ik wel meer zekerheid ga krijgen dat ik hem goed rijd. Nu zijn we nog een beetje zoekende en ik snap het van zijn kant ook wel dat zijn natuurlijke gedrag (met kon tin de wind) naar boven komt.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 13:37

Met deze regen rijd ik altijd wel gewoon......... Haha!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-04 13:41

kijkt naar buiten.....ja op zich kan t nu wel ja. Alleen dat door en door natte paard wat ik zo aantref. Maar ja misschien valt het mee en heeft de stalhouder hem eerder binnen gezet en kan ik hem droogwrijven. T is dat ik vanavond weg moet anders ha dik het rijden naar vanavond doorgeschoven. Heb zo'n zin om te rijden had al 2 jaar niet meer 'echt' gereden toen ik dit paard ging doen en hij loopt echt super (zweeft) ben echt super in love met het dier Lovers .

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 13:41

Bikkel! Ik vind het nooit zo fijn als je teugels door je handen glibberen. Voordeel is wel dat je paard mooi met zijn hoofd laag loopt.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-04 13:46

lijkt wel of het steeds natter word. Ben benieuwd of de bak nog te rijden is by the way. We hebben wel vilt maar geen drainage (lang leve stalling bij de boer soms niet). Maar goed anders word het gewoon sliden of waterskieen ofzo. Aan de andere kant het paardje is best erg groot en breed (tank) dus het moet wel gaan.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 13:48

Succes! OK dan!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-04 13:49

dank je wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 14:16

Ik haat regen echt, tis dom, maar als het meer dan miezert weiger ik. Dan maar even snel longeren en losgooien.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 14:24

ik heb al geen zin om met dit weer de fiets te pakken en de paarden te gaan voeren.
al valt het altijd wel mee als ik eenmaal op de fiets zit,
maargoed,ik ga dus wel altijd,
alleen niet met superveel zin !

gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 14:28

Normaal rijd ik wel gewoon als het regent, de bak is toch altijd goed.
Alleen morgen heb ik wedstrijd en Fedde's staart en sokken worden altijd vreselijk vies van die natte zooi. Ik heb ook geen gelegenheid om hem binnen of overdekt te wassen. Dus hij staat nu binnen en ik ga niet rijden als het zo blijft.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-04 14:35

kijkt naar buiten... volgens mij is het nu bijna droog hier duim duim

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 14:42

Ik rijdt alleen in de herfst met weer en wind. Als je dan op een droge dag moet gaan wachten....

Maar nu zo rond het voor jaar zijn er meer dan genoeg droge dagn om met plezier te rijden vind ik. Ik zou een keer overslaan.

xxsummyxx

Berichten: 3202
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 15:06

ik rij ook elke vrijdag op me verzorg pony

die eigenaar vin het ook niet egt als ik in de regen rijdt
maar ik rijdt wel in de regen de bakken zijn meestel wel goed bij mij manege
allen in de winter is zijn de bakken harstikke slecht bij mij manege Verdrietig

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 15:17


teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 15:43

Ik belde vandaag mijn nieuwe bijrijdstertje op of ze echt wel wilde rijden met dit weer, ik kreeg als antwoord "Liever in de regen rijden dan niet rijden"! Vond het wel heel dapper, ik ben haar wel thuis op gaan halen, het ging mij te ver om haar ook nog eens door de regen te laten fietsen. Ze heeft er toch nog een uur op gezeten (in de buiten bak!).

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 15:46

Ik ga het dadelijk toch proberen, he gelukkig een auto, dus als ik er aankom ben ik nog droog.

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 16:07

Kheb vandaag gewoon mijn regenjas aangetrokken en lekker gaan longeren Haha!

Meestal als het een beetje regend ga ik gewoon rijden, met wat harder regen longeren.. In de winter is het anders dan kijk ik eerst hoe de bak eruit ziet we hebben vaak genoeg namelijk een zwembad Haha! Maar ja als het een beetje kan ga ik dan wel rijden en lekker door de plas springen oefenen voor crossen Tong uitsteken

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 16:08

ik rij ook altijd met regen.
je kan je thuis zo weer omkleden Knipoog

Tancreda4

Berichten: 24043
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 16:16

Vond het altijd wel wat hebben. Keiharde regen, maar geen onweer voorspeld, ging ik in mijn regenpak kloffie met merrei het weiland in naar achteren. Heerlijk! Maar dan moest de wind wel goed staan. Recht tegen de wind in moeten deed ik niet, want dat is niet zo fijn voor mijn paardje. Maar heerlijk keiharde regen met je knollie achterin het land. En dan bij terug komst zorgen dat er voor beiden thee klaar staat. Voor mijn een kop thee, voor merrie een emmer thee of wat slobber. En dan samen met de natte haren opdrogen onder een fleece dekentje in het stro in stal samen genieten van de thee Lovers

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 16:18

ja vandaag nog, der waren mensen die me voor gek verklaarde, maar toch ff lekker gereden

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 16:30

Tancreda4 schreef:
Vond het altijd wel wat hebben. Keiharde regen, maar geen onweer voorspeld, ging ik in mijn regenpak kloffie met merrei het weiland in naar achteren. Heerlijk! Maar dan moest de wind wel goed staan. Recht tegen de wind in moeten deed ik niet, want dat is niet zo fijn voor mijn paardje. Maar heerlijk keiharde regen met je knollie achterin het land. En dan bij terug komst zorgen dat er voor beiden thee klaar staat. Voor mijn een kop thee, voor merrie een emmer thee of wat slobber. En dan samen met de natte haren opdrogen onder een fleece dekentje in het stro in stal samen genieten van de thee Lovers


Meen je dat thee voor je paard of is dat een geintje?!

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 16:37

Werd net gebeld, de les gaaat niet door. wat jammer had net zo een zin om me voor de derde keer vandaag nat te laten regenen...
o nee dat gebeurt toch wel moet vanavond drollenwippen. *zucht

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 17:34

Marliesje schreef:
Meen je dat thee voor je paard of is dat een geintje?!
Mam geeft/gaf, da weeknie, ze ook altijd thee 's ochtends. Geen fruitthee ofzo maar kruidenthee, erg gezond Tong uitsteken

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 17:43

Ik had vroeger een verzorgpony, en die moest op een gegeven moment met zijn neus boven een emmer heet water stomen omdat hij verkouden was. Een likje Vicks (lijkt op dampo) door het water, en verder hooibloemen. Na het stomen moest en zou hij het water opdrinken, en hij vond het wat lekker. Leek me niet zo gezond met de dampo erdoor, maar hij heeft het in ieder geval overleefd...(en wat is een likje op 30 liter water? Hij heeft de hele emmer in ieder geval niet leeggedronken.

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 18:10

Tot een half jaar geleden reed k in de regen, sneeuw, super natte bak etc. en eigenlijk vond ik dat nooit zo erg...

tot 1 oktober Bloos ... Nu merk ik dat zelfs een stevige wind al genoeg is om binnen te gaan rijden. Dat krijg je met een binnenbak, je wordt eigenlijk te verwend...