Zoe is bekapt... Zonder verdoving!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Zoe is bekapt... Zonder verdoving!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-04 14:57

Ongelovelijk..... Ze laat niets of niemand aan haar hoeven komen Ik vreesde dan ook voor de smid... maar die hoefjes moesten echt nodig gedaan worden... zie maar op de foto's in mn profiel.

Dus vandaag was de grote dag...De hoefsmid kwam. Ik had van de week al een verdoving gehaald voor het geval dat...
Helaas kon ik er niet bij zijn omdat ik moest werken Boos!

Dus ik bel net.... was ze al bekapt Lachen Hij heeft een praam op haar lip gezet in laten werken en Zoe was zo mak als een lammetje
Wel raadde hij mij aan om een prop in haar baarmoeder te laten zetten omdat ze een pismerrie is.... maar goed dat wist ik al.
Goh ik supernerveus... bang voor een aanvaring met de hoefsmid.... valt het allemaal mee..... Ben trots op mijn meisje

Ik ga nu toch maar de da bellen om te kijken hoe zo'n prop werkt en wat dat kost.

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank


Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 15:00

fijn dat het zo goed ging. Hoe oud is Zoe dan?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-04 15:07

Ze is in Maart 2 geworden...

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 15:17

Fijn, dat het zo goed ging!!
Maar heeft ze vroeger een nare ervaring met iets gehad waardoor ze moeilijk doet?

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 16:07

Fijn dat het goed ging, maar waarom was je eigenlijk van plan om te verdoven??

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 16:33

Prop in haar baarmoeder omdat ze een pismerrie is? WAt voor prop, en waarom?

De hond is de betere mens

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 16:36

Super dat het zo goed gegaan is Haha!

Desiree, ik vermoed omdat haar hormonen dan gaan denken dat ze drachtig is, en op die manier wordt de hengstigheid onderdrukt.

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 16:41

En een pismerrie is dus een merrie die te vaak hengstig is? Mijn merrie is dat dan mogelijk ook. EN misschien dat ze daarom vorig jaar niet drachtig geworden is.

De hond is de betere mens

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 16:44

Ik dacht eerder in de zin van: extreem hengstig en echt niets mee aan te vangen, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik voor Bokt nog nooit van een pismerrie gehoord had. Ik heb wel een merrie, en die wordt wel degelijk hengstig, maar je moet echt weten waar je op moet letten om het te merken, die heeft er gewoon geen last van (en ik dus ook niet Haha! )

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 16:47

leentje schreef:
Ik dacht eerder in de zin van: extreem hengstig en echt niets mee aan te vangen, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik voor Bokt nog nooit van een pismerrie gehoord had. Ik heb wel een merrie, en die wordt wel degelijk hengstig, maar je moet echt weten waar je op moet letten om het te merken, die heeft er gewoon geen last van (en ik dus ook niet Haha! )

met mijn merrie is niet minder aan te vangen tijdens hengstigheid, maar ze pist wel gruwelijk veel, dat wel. Natte stal en zo, niet echt fris. En ze is ook nog eens vaak hengstig.

De hond is de betere mens

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-04 16:49

Desiree dat is idd dat de merrie denkt dat ze drachtig is. Hierdoor gaat ze een andere stof aanmaken in haar lichaam en zal de hengstigheid afnemen.
Ze is soms zoals vanmorgen echt Stoom uit je oren Een stukje lopen is dan een dodenmans rit. Zie hier:
[VMR] Kan een bitje bij een 2 jarige kwaad?

Je dringt niet tot haar door... ze leeft op zulke momenten echt in haar eigen wereldje.
En Zoe heeft zowiezo een anti pathie tegen mannen... ze draait constant haar kont naar de boer... al wil hij haar alleen maar een aai over haar bol geven ze moet er niets van weten... Dit is sinds die hengstigheid zo ernstig is geworden ook erger naar mannen geworden.

De ene dag gaat het erg goed... luistert ze goed naar je, doet alles wat je van haar vraagt. De volgende dag is er geen land mee te bezeilen.

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-04 16:51

Leentje nee dat is het niet alleen. Ze reageren fel op lichamelijk contact, ze zijn ondoordringbaar leven in hun eigen wereld.
Terwijl Zoe nu niet hengstig is Dus het gaat niet altijd gepaard met de hengstigheid.

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 16:53

Hm, dat is dan toch weer anders dan bij mijn merrie. Ik dacht meer in de letterlijke zin "pismerrie". Eentje die dus veel hengstig is en veel pist.

sugestie voor je in het andere topic: halstertouw met ketting, die haal je door de binnenste halsterring achter de kin door en bevestig je aan de buitenste halsterring.

De hond is de betere mens

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 16:54

Heb ik weer wat bijgeleerd dan Knipoog

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-04 16:56

Desiree schreef:
Hm, dat is dan toch weer anders dan bij mijn merrie. Ik dacht meer in de letterlijke zin "pismerrie". Eentje die dus veel hengstig is en veel pist.

sugestie voor je in het andere topic: halstertouw met ketting, die haal je door de binnenste halsterring achter de kin door en bevestig je aan de buitenste halsterring.


Werkt niet.... Heb de kinketting al op alle mogelijke manieren geprobeerd te bevestigen. Zelfs over de neus langs... geen reactie trekt hetzelfde als zonder.... Of ze gaat steigeren en bokken is ook al eens gebeurd...
Lekker over het fietspad met mensen die achter je lopen Scheve mond

Vanmorgen vroeg een vrouw zelfs of ze mocht passeren Rolleyes

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

NANZA
Berichten: 738
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 17:03

iemand zoeken die je kan helpen met het opvoeden van je tweejarige! Heb zo het idee dat ze niet erg veel respect heeft voor je en gewoon met je aan de loop kan. Ik wens je veel succes . . . . . . .

In my head I`m so ugly, but that`s oke because so are you!

3 jarige ruin Future x Farmer ..... Super paardje!

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-04 17:08

NANZA schreef:
iemand zoeken die je kan helpen met het opvoeden van je tweejarige! Heb zo het idee dat ze niet erg veel respect heeft voor je en gewoon met je aan de loop kan. Ik wens je veel succes . . . . . . .


Oww hahaha gaan we weer.... heb je bovenstaand gelezen?
Heb je het andere topic gelezen? Volgens mij niet.... anders had je namelijk ook gelezen dat deze merrie ondoordringbaar is door een medisch iets.

Als de pony geen respect voor mij had gehad... had zij mij net zo hard getrapt als dat ze dr vorige eigenaren heeft getrapt!!

Sorry hoor maar mn geduld raakt een beetje op door dit soort opmerkingen steeds maar weer te moeten beantwoorden. Lees iemands profiel en je bent op de hoogte van bepaalde zaken

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 19:09

Steek je licht ajb ook eens op bij homeopathisch werkende
of natuur- da, voordat je daadwerkelijk aan die 'prop' begint?

En neem contact op met Parelli- of andere deskundigen
voor dit specifieke probleem?

Prachtig dat het met de hoefsmid goed gegaan is!

Voordat je met bitjes, kettingen of wat dan ook aan de gang gaat:
beperk je oefeningen met Zoë tot dagen waarop ze niet hengstig
en wel toegankelijk is?
Anders 'straf' je haar voor iets waar ze niets aan kan doen
en dat lijkt me niet bevorderlijk voor haar psychisch welbevinden, c.q.
ontwikkeling.

Was het trouwens niet de bedoeling dat ze langere tijd met een
maatje het land in zou gaan?

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 19:27

Super van je hoefsmid!!! Gaat straks als beter en hoef je de volgende keer niet zo lang te wachten om de hoefsmid weer te bellen!!!

:){

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-04 19:34

Ja ik wilde haar naa de opfok doen... maar in mn achterhoofd spookte dat het een maand of anderhalve maand ging duren voor ze gewoon thuis ook het land op kon.... dan ben ik bij haar in de buurt, kan haar pakken wanneer ik wil enz.

Homeopathische middelen heb ik staan maar dat is om haar hengstigheid regelmatig te maken. Dit is een pure hormonenkwestie want haar hengstigheid is momenteel regelmatig.

Als ik alleen op de dagen dat ze tot reden vatbaar is met haar aan de gang kan moet ik haar al die andere dagen maar laten staan?
Ze komt wel buiten en kan wel "spelen" maar ik vind juist die aandacht belangerijk. Ik denk namelijk als ik haar een paar dagen laat staan en niets doe, ik nog moeilijker tot haar door ga dringen. Zoe zal dan nog meer in haar eigen wereldje gaan leven.

Ik had al geinformeerd naar die prop.... Maar das een dure grap die geen 100% garantie geeft. Ze zal dan eerst aan de hormonen moeten en zo'n flesje is al tegen de 100 euro.

Ik heb nu een andere da gesproken als dat ik daadwerkelijk heb. Mijn eigen da heeft namelijk al eens contact gehad met Zoe ~~}> Haha! Dus die weet goed waar ik het over heb, die bel ik morgen voor eventuele behandelingen van ook andere middelen voor pismerrie's.

Ja ik kan parelli om advies vragen.... maar dit is iets wat niet door een methode waarop de manier van omgaan met paarden een grote rol speelt, Zoe gaat helpen denk ik.

Maar haar ware ik komt naar boven Scheve mond Ik heb het nu "goed" onder controle het zijn ups en downs waarvan we nu even een down hebben.
Dus gaan we weer voor de ups Knipoog


Ps. Ben bezig met bachbloesenremedie.... rest krijg je over de pb...bv Knipoog

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 20:11

Wist nooit dat er een prop bestond en al helemaal niet dat dat werkelijk werking had....dat de paardengeest zo simpel werkt, bijna zielig, maargoed...

WWW.BVANDENBERG.NL
Kekke design voor een te gekke prijs! - www.abellistic.com - Feel invited!
Geluk is de vrucht van intens werk.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-04 20:38

Haha door die prop gaat de merrie ander soort hormonen aanmaken die de hengstigheid weghouden. Ik weet niet of de merrie geestelijk iets denkt mar lichamelijk word het gefopt zeg maar Knipoog

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

jeanke

Berichten: 389
Geregistreerd: 14-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 21:36

Als je niet van plan er ooit mee te kweken , kan je ook de ovaria laten weghalen. Dit is een erg drastische oplossing en je moet er dus erg goed over nadenken. Plus komt er nog bij dat bij sommige pismerries (meestal al wat ouder) waar het eigelijk niets te maken heeft met de hormonen maar wel met het karakter weinig of niets uithaalt

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 04:15

fsoudan schreef:
Ja ik wilde haar naa de opfok doen... maar in mn achterhoofd spookte dat het een maand of anderhalve maand ging duren voor ze gewoon thuis ook het land op kon.... dan ben ik bij haar in de buurt, kan haar pakken wanneer ik wil enz.


De bedoeling van zo'n 'sabatical' voor paarden is dat ze weer
paard en psychisch gezond kunnen worden...
Met 'pakken wanneer je wilt' onderbreek je dat proces! Scheve mond

Citaat:
Homeopathische middelen heb ik staan maar dat is om haar hengstigheid regelmatig te maken. Dit is een pure hormonenkwestie want haar hengstigheid is momenteel regelmatig.


Ze kan nog wel een of meerdere andere middelen nodig hebben
(gedacht vanuit een holistische benadering van Zoë's problemen).

Citaat:
Als ik alleen op de dagen dat ze tot reden vatbaar is met haar aan de gang kan moet ik haar al die andere dagen maar laten staan?


In ieder geval geen dingen doen die tot conflictsituaties kunnen leiden.

Wèl knuffelen / verzorgen en / of wat grondwerk, als dit haalbaar is.

Citaat:
Ze komt wel buiten en kan wel "spelen" maar ik vind juist die aandacht belangerijk. Ik denk namelijk als ik haar een paar dagen laat staan en niets doe, ik nog moeilijker tot haar door ga dringen. Zoe zal dan nog meer in haar eigen wereldje gaan leven.


En dat waag ik nou juist te betwijfelen. Lachen


Citaat:
Ja ik kan parelli om advies vragen.... maar dit is iets wat niet door een methode waarop de manier van omgaan met paarden een grote rol speelt, Zoe gaat helpen denk ik.


Jouw 'denken' wordt nu nog niet door info. gestaafd.
Je zou naar hun ervaringen met pismerries kunnen vragen?
(Ook bij andere NH-richtingen.)

Citaat:
Maar haar ware ik komt naar boven Scheve mond Ik heb het nu "goed" onder controle het zijn ups en downs waarvan we nu even een down hebben.
Dus gaan we weer voor de ups Knipoog


En daar kun je alle hulp bij gebruiken, lijkt me...

'Onderzoek alles en behoud het goede' NN

vind ik een betere instelling dan op voorhand 'nee want'.

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 08:34

Succes Femke, ik heb er totaal geen ervaring mee dus kan je ook verder niet op weghelpen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Tarzan, Casca, Cjuan, Eve_16, Lomax123, Rinkex, Utixo, Vagabondo en 159 bezoekers