Wat ik nou maar niet kan thuisbrengen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Sirius_

Berichten: 10947
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 19:36

ik schrijf ook wel eens rijden hoeft niet perse, omdat ik ook niet hoef te rijden? kom op he ik heb 2 jaar géén contact met paarden gehad ik zou al blij zijn een knuffelverzorgpaardje te hebben.


Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 19:43

Jah, bij inbrengen denk ik ik ook aan iets anders en onder paardrijden ofzo is denk ik Brabants..? Verward Ik zeg het ook wele ens per ongeluk iig.
En had nu pas genoeg tijd om het hele verhaal van Dorine te lezen, idd makkelijk praten. Als je weet ik hoe lang op zoek bent ga je toch alles doen om een pony te vinden en probeer je teleurstellingen te voorkomen en dat gaat het betse door zo veel mogelijk info te geven. En eerlijk gezegd begin ik ook een beetje genoeg te krijgen van jouw topics, maar ik zal maar niet in details treden.

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-01 19:57

Heb het al veranderd hoor Boos!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 08:59

Ik heb ook zulke advertenties geplaats en toen ik nog jonger was en niet zo zelfverzekerd op een paard, zette ik idd neer: hoef niet perse te rijden.
Ik was een meisje die op de manege reed 1 uurtje per week en mijn week was al helemaal goed als ik een keer 'zomaar' een pony mocht poetsen! Dat was voor mij heel wat!

Ik vind het helemaal niet stom.
Er zijn ook mensen die het heel druk hebben en wel wat hulp kunnen gebruiken met de verzorging van hun paard, maar die liever niet iemand anders erop laten rijden.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 09:08

Nou, ik snap het wel een beetje. Ben zelf ook zo'n verzorgmeisje geweest. Mij ging het echt niet om het rijden, ik vond het al prachtig om met zo'n paard te mogen grazen aan de hand, beetje poetsen etc.
En tja..die meisjes weten natuurlijk ook nog niet alles....je kunt het rare advertenties vinden, maar die kinderen zijn vaak nog jong en hebben niet de ervaring in de paarden (om alles ervan te weten) zoals iemand van hun leeftijd die bevoordeeld is met een eigen pony!
Enne...wbt 'rijden hoeft niet perse, is wel leuk." Ik denk dat het ze echt niet om het rijden te doen is, maar ja...als het mag...ze willen ook niet bij voorbaat zeggen dat ze het niet willen. Verplaats je eens in die kinderen en hun leeftijd..dan is het wel te begrijpen. Party!!

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 13:41

Ik verzorgde vroeger de pony's van de kinderboerderij.. dat was alleen poetsen, stal schoonmaken en voeren, en ik was zooo blij met ze! toen ik wat ouder was mocht ik soms ook met ze aan de hand lopen op het erf en kinderen er op laten zitten. ik heb zelf bijna nooit op die pony's gereden (mocht wel af en toe)

maar ik vind die informatie in zo'n advertentie juist handig! bijvoorbeeld lengte en gewicht, stel je hebt een welshponytje en je zoekt daar een verzorgster voor, dan heb je wel die advertenties en kun je daar op reageren, maar dan komt er misschien wel een meisje van 60 kg, het is dan ook zo banketstaaflig om te moeten zeggen "jah sorry je bent te zwaar" het is toch veel handiger om dat dan van te voren te weten?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 13:50

Citaat:
Op 2001-10-16 09:08, schreef suzanne:
Nou, ik snap het wel een beetje. Ben zelf ook zo'n verzorgmeisje geweest. Mij ging het echt niet om het rijden, ik vond het al prachtig om met zo'n paard te mogen grazen aan de hand, beetje poetsen etc.


Precies!!!!!
Ik ging bij mensen vragen of ik af en toe eens hun pony zou mogen poetsen...
En ik was de koning te rijk als ik als dank een keer mocht rijden!!!!1
Tot erna kwam. Erna begon zeg maar als poetspony, maar die heb ik later zelf ingereden en 4 heerlijke jaren mee gehad

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-01 16:46

ALs ik vroeger 1x een stal uit mocht mesten,vond ik het heerlijk Haha! de hele dag was ik tussen de paarden te vinden.

Oke,je hebt gelijk,als ik denk aan die kinderen als ze klein zijn,begrijp ik het wel Schijnheilig

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 18:42

Ik heb dit vroeger nooit gedaan, ben wel veel langs huizen geweest om te vragen.
Maar dat is nooit wat geworden. Nu zou ik zelf niet op zo'n advertentie reageren.
De meiden zijn manege ponies gewent en geen prive paarden. Daarnaast moet er toch wel toezicht zijn op een meisje/jongen van 10 jaar die een paard/pony staat te poetsen.
Aan een veulen hoeven ze van mij helemaal niet te beginnen en al zeker niet zonder begeleiding.
Vaak als ze dan mogen poetsen willen ze uiteindlijk toch rijden want daar draait het allemaal om.
De echte serieuze oproepjes pik je er wel tussen uit.
Die zeggen gewoon dat ze ook graag willen rijden.
Ach je moet maar zo denken het zijn kinderen en kinderen dromen nu eenmaal van ponies en paarden.
Als ze dan een goede advertentie willen plaatsen, moeten ze vermelden hoe lang ze rijden, hoe oud ze zijn.
Als je echt een verzorg pony wilt om alleen te poetsen dan vermeld je niet je gewich en je lengte enz enz.
iemand die aan zo'n iemand wil beginnnen doet er verstandig aan om diegege uit te nodigen en eens laat zien wat hij/zij allemaal met het paard kan.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 19:26

Ik verzorg nu een heel lief shetje (zie inthe picture: Pienke) en die is anderhalf jaar, toen ik begn was ze 8 maandjes... en ik kan je zeggen: Ik ga iedere dag en ik verveel me nooit! Waarom is voor vele het pas interesant ALS JE KUNT RIJDEN? Ik leer haar van allerlei kunstjes: pootje geven, knielen...

Maar ik vind: rijden zou leuk zijn, hoeft niet! Ook een schijnheilig zinnetje! Ik heb nooit advertenties geplaatst, allemaal viavia...

Maar: Wij willen graag uw pony's verzorgen tegen een zeer geringe vergoeding in verband met onderhoud verzorgingsspullen.
Vind ik toch echt heeel stom! Je mag blij zijn als je een verzorgpaardje (2 nogwel) vind, waar je op mag rijden (of niet) en je hoeft niks te betalen! Iemand gaat echt geen geld betalen voor een verzorger, genoeg vrijwillligers die het gratis doen! Toch?

groetjes

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 19:37

ja dat is zo! er zijn zelfs die geld moeten betalen voor een verzorgpaard
dus slaat nergens op nee

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 20:17

Tja, ik heb zelf verzorgsters gezocht, meerdere malen, en vraag altijd naar lengte, gewicht, leeftijd en rij en verzorgervaring omdat dat een paar feitelijke dingen zijn die selecteren makkelijker maken. Daarnaast ga ik vaak een keer kijken bij het rijden (bij een les bijvoorbeeld) voor ik beslis of ze proef mogen komen rijden op mijn pony. Ze hoeven niet perse heel goed te kunnen rijden, maar wel zacht in de hand en met beleid. Afhankelijk van hun ervaring mogen ze dan bepaalde dingen wel of niet.

Leeftijd, lengte en gewicht vind ik belangrijk om te oordelen of ze passen op mijn pony. niet te klein, omdat hij best sterk en eigenwijs en soms schrikkerig is. Niet te groot, tenzij ze er niet op hoeven te rijden. (maar dat zijn er maar weinig hoor)
Leeftijd ook voor het verstand en de verantwoordelijkheid om met paarden om te gaan. Een kind van tien is leuk als je je paard bij huis hebt en een oogje in het zeil kan houden, of desnoods als hij op een manege staat, maar alleen vind ik het niet verantwoord heb ik besloten (laatst nog voorgekomen dat ik bij zo'n meisje ging kijken, ging echt niet. Misschien een shet of klein welshje wel)

Als er wordt gezegd: het zou leuk zijn als ik er op mocht rijden, maar het hoeft niet, dan blijkt vaak achteraf dat ze eigenlijk toch wel willen rijden. En als dat dan niet kan, is na een tijdje de lol er af. Jammer voor het imago van diegenen die het echt al leuk vinden om te poetsen, te wandelen, te laten grazen en misschien af en toe even rijden onder begeleiding...

Ik laat meisjes mijn pony verzorgen omdat ik niet elke dag perse hoef te rijden, en het voor mijn pony geen kwaad kan om wat te doen. Ik bied ze graag die kans, maar zou het wel leuk vinden als ze wat dankbaarder zouden zijn... Of klinkt dat verkeerd... Ik kan hem ook in de wei laten staan, dus zie ik er graag wat plezier en enthousiasme van terug. Anders hoeft het eigenlijk niet van mij. De pony staat in vol pension dus veel werk hebben ze er niet aan. Alleen maar snel poetsen, opzadelen en rijden, daar ga ik me aan ergeren. Het is geen gratis manegepony... Sorry, ik raak off-topic
Schijnheilig


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: afkepieteke, Euridicey, Evito_06, Imuret, joyceberends, knockout1, marinst, monsera, sterregoud, Tieme, Tyke, xRoossie95 en 143 bezoekers