Arme SPLASH is gehecht vandaag....:\

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Arme SPLASH is gehecht vandaag....:\

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-04 12:52

Bok Bok !

Wat een ochtend zeg ! Normaal ben ik nooit 's morgens op stal , maar vandaag wel dus , en dat was maar goed ook...

Toen ik aankwam op stal waren ze bezig met uitmesten en stonden Chance en Splash lekker in de bak , niks aan de hand , zonnetje scheen. Dus ik ging even bij hun kijken en zag dat Splash opgedroogd bloed aan zn onderlip had zitten , dus ik dacht dat ie zijn hoofd door het hek had gestoken om te eten , want aan de achterkant willen nog wel eens splinters zitten , ik gekeken onder zn lip , kon het niet goed zien dus verder geen aandacht aan besteed... maargoed...

Ik sta eigenlijk te praten voor de bak en Splash loopt weer weg uit verveling.. heeft ie me toch een wond op zn been Wow! , dus Splash nog ff laten staan , kijken of ie verder niet anders liep , niks verder aan de hand dus Splash de bak uit gehaald.

Op zijn rechtervoorbeen had ie dus een gat zitten zo groot als je duim , dus dat moest gehecht worden , de DA was er binnen 3 kwartier , dus dat is best snel. Splash werd verdoofd , nog niks aan de hand , ondertussen bleef ik hem wortels geven , want dan blijft ie tenminste stil staan...
Toen begon de DA te hechten , een beetje TE snel , want Splash sprong alle kanten op terwijl het verdoofd was . Naast Splash stond een emmer met water en jodium en Splash begon te draaien , ik zag het al aankomen , en Splash stapt in de emmer , nou toen kwam alle stress eruit bij hem , hij begon te knorren en te trappen en te draaien , dus de DA besloot de praam erbij te halen....
Splash kreeg de praam om en er was niks meer aan de hand (volgens mij was de verdoving toen pas ook echt aan het werken )

Nu staat Splash lekker op stal , en morgen beginnen we met stappen......

Hier de foto's Cheese!

Afbeelding
De wond , hoe het nou komt en waaraan hij zich heeft opengehaald , we hebben echt GEEN idee...

Afbeelding
Het gat dat nu dus gehecht is

Afbeelding
Wachten op de DA duurt lang Lachen

Afbeelding
Zo zag het eruit nadat het gehecht was...

Afbeelding
De stal leek wel een slagveld Haha!

Arme Splash Ach gut

    S p o t.


Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 12:55

Aah ook niet leuk Scheve mond
stresskipje Haha!
Nouja, gelukkig dat je op stal was en het zag! OK dan!

-

SnelleMarz
Berichten: 8846
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 12:55

Awh.. Weetje echt niet hoe hij dr aan komt?!
Blij dat je het hebt ontdekt!
Veel beterschap met het geneze voor je paardje Knipoog

Nadir

Berichten: 12686
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 13:05

Ahhh je arme paardje!! Ach gut
Gelukkig was het niet zo'n grote wond, zou er wel smerig uit gezien hebben... Succes met de revalidatie... Haha!

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-04 15:59

Nee , ik weet echt niet hoe het komt ! We hebben de hele bak nagelopen en we hebben gewoon niks scherps of raars kunnen vinden , we zagen ook nergens witte haren van hem of bloed , helemaal niks ! En het lijkt niet op een bijtwond van Chance... echt heel erg raar Verward

    S p o t.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 16:00

Achhh arme Splash toch,...
Wat raar dat hij zomaar een wond heeft!
Gelukkig is hij gehecht, en beterschap voor Spashie

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 16:02

Oe, volgens mij hebben een hoop wortels het loodje gelegd daar Knipoog

Ik hoop dat de wond mooi heelt voor je, en voor Splash natuurlijk. Vreemd dat je niet hebt kunnen vinden waaraan hij zich verwond heeft... misschien een trap? das het enige wat ik kan verzinnen...

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 16:02

raar dat je niet weet waar het van komt zeg..
misschien toch van het andere paard dat die gebeten heeft.

arme splash toch veel beterschap met hem

ze zeggen liefde kent geen haat..maar ze zullen zich vergissen....want als je er niet bent haat ik het om je te missen

SplashIsLief

Berichten: 33018
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 16:03

Ach gut arme splash
veel sterkte dermee

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3

LadyLuna

Berichten: 3681
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 16:04

Ziet er best eng uit, veel beterschap met Splash

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-04 16:07

Ellende schreef:
Oe, volgens mij hebben een hoop wortels het loodje gelegd daar Knipoog

Ik hoop dat de wond mooi heelt voor je, en voor Splash natuurlijk. Vreemd dat je niet hebt kunnen vinden waaraan hij zich verwond heeft... misschien een trap? das het enige wat ik kan verzinnen...


Ehh , er is een halve zak wortels door heen gegaan Bloos! Zie je die zak staan op de foto ? Die zat eerst nog helemaal vol Haha!

De wond zal wel mooi helen , alleen Splash heeft een hele dunne huid en heel snel wondjes/plekjes , dus het duurt bij hem alleen 2x zo lang voordat iets helemaal genezen is !

Een trap ? Ik weet het niet , de wond was helemaal netjes rond , geen kartels in het vlees, dus hij MOET ergens in zijn blijven hangen en toen zijn weggerend waardoor het scherpe voorwerp (want anders is het vlees niet zo recht en rond open) in een rechte lijn gaan snijden.

Ik heb alles 2x doorgelopen , op een stok een streep gezet op de hoogte van zijn wond , en boven en onder de streep alles goed gevoeld.. de hele bak rond , 2x .. Scheve mond

    S p o t.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bielsje, Loes1996, Sababber, Vagabondo en 16 bezoekers