Buitenrit met Orbaldo en ik leef nog!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
assie

Berichten: 9488
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 17:55

Caravans en campers kan Orbaldo ook al tegen toch? En ezeltjes ook, tenminste, hij was niet echt bang voor Anita en Ernie Tong uitsteken

Ik denk dat heel veel mensen wel meewillen op brave Lodewijk (ikke ikke ikke) Knipoog . Ik wil echt graag weer 'n keertje langs komen en je helpen hoor, als dat mag.

Wel goed van je dat je toch nog vaker met hem naar buitengaat. Over een tijdje is hij 'n échte Groninger Knipoog .

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 18:03

Gek dat hij niet hinnikt naar andere paarden, en hij dekt toch, hè?
Dat is het enige wat mijn hengst doet op buitenrit, zonder van me weg te lopen, maar gewoon echt keihard brullen. Er hoeft daar zelfs geen paard voor te zijn. Hij hinnikt ook naar koeien Koe en soms ook gewoon om te horen of er toevallig nog iemand in de buurt is (in open veld) Haha!

Misschien heb ik gewoon een erg schreeuwerig paard...

Goed dat je het overleeft hebt in ieder geval, en natuurlijk: oefening baart kunst dus binnen enkele maanden rij je even probleemloos met over de weg als met Lodewijk!

Schijnt ook wat typisch voor hengsten te willen zijn dat ze zich bij gevaar gewoon op hun achterste benen omdraaien naar de andere kant. Heeft iets met instinct te maken. Doet de mijne ook...

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 21:41

koeien, paardetende lammeren, andere paarden.. alles is gevaarlijk buiten.
alleen die auto's die af en toe toeteren.. domme chauffeurs denkt ze dan..
spannend hoor zo een buiten rit. maar helaas door herhalen leert ie alleen maar... wel voorzichtig he Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 08:07

Gewoon in de trailer zetten en naar Hoog Buurlo komen Haha!
Hier hebben we alleen paarden etend wild Tong uitsteken
Met Ustinov kwam ik van de week midden op het ruiterpad een flink edelhert tegen dat heel brutaal bleef staan.
Ik ben toen zelf maar omgekerd omdat ik bang was dat als het hert weg zou rennen, Usti ook zou gaan (was m'n eerste rit iets verder van huis af en hij kent de weg nog niet).

Sall

Berichten: 6732
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 08:29

Ik vind je dapper hoor! Heb gisteren mijn eerste officiële buitenrit gemaakt.. het pad af.. in het zadel (muts vond het best spannend, normaal gesproken dan verschuild ze zich een beetje achter mij, maar ja.. nu zat ik er op!)

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 09:06

Koeien! Heel bekend 'probleem'.
Gevlekte paarden zijn ok, maar als 't geen paarden zijn en wél net zo groot als jijzelf, nou, dan is het echt feest. Is het een geruststelling als ik je vertel dat onze volwassen (ja, wat je volwassen noemt) arabier van 8 koeien nog steeds DOODENG vindt? Zelfs een verdekt opgestelde Schotse Hooglander die 100m verderop in een zijpad ligt te herkauwen is reden tot een grootse rodeo. Hij is ook een keer pal langs een schotse hooglander gelopen. Ik zat al helemaal klaar voor het feest. Midden in een wedstrijd en hij was net kopwerk aan het doen. Ik had 'm dus al goed zitten Scheve mond en hij deed dus helemaal niks. Rende gewoon door, gaf er niks om. De keer erop (was in zo'n koeiengebied) vloog hij de andere kant de bosjes in, niet wetende dat daar ook een koe zat.
Langs een koeienweitje is ook niet te doen, dan draait hij helemaal door: help, ze komen op me afgerend, de gevlekte paard-etende monsters. *ren* Haha!
Misschien een idee om een gezelsschapskoe in te huren? Koeien doen namelijk echt niks, ze eten hooguit het lekkerste gras op Tong uitsteken
Ik vind je ook dapper hoor, meestal is 'gewoon' doen wel de beste oplossing. Ik kan me van die zelfde koe-fobische arabier ook herinneren dat ik meer dan eens zeven kleuren scheet. Ben er nooit in zo'n situatie uitgelazerd, maar toch wel iets dichter bij hekjes, boompjes en mensjes gekomen omdat hij iets heel 'eng' vond Scheve mond